Nem csillapodik a Microsoft felvásárlási kedve, ha bejáratott, alapfeladatokat megoldó mobilos alkalmazásokról van szó. Az Acompli és a Sunrise után a WSJ információi ara utalnak, hogy a redmondiak következő célpontja a berlini 6Wunderkinder nevű startup, akik a hasonló nevű szervező alkalmazással már 10 millió felhasználót szereztek.
A legfontosabb to-do-list
Az üzletet egyelőre egyik fél sem erősítette meg, de MS eddigi törekvéseit nézve teljesen logikus a Wunderlist megszerzése. Az összes fontos mobilplatformon jelen lévő ingyenes alkalmazás a listakészítésre specializálódott, rendelkezik webes felülettel is és a felhőben tárolt adatokat folyamatosan szinkronizálja a különböző felületekre, készülékekre.
A WSJ úgy tudja, hogy a 6Wunderkinder GmbH 100-200 millió dollár közötti összegért kerülhetne a Microsoft tulajdonába, az alkalmazottak azonban maradhatnak Berlinben, és onnan folyna a szolgáltatás integrálása a MS rendszereibe. A fejlesztőcsapat a munka 2010-es megkezdése óta összesen 24 millió dollárnyi kockázati tőkebefektetésen van túl, és 2014 végére 10 millió felhasználóval rendelkeznek.
A Wunderlist a fejlesztési folyamat elején még PC-re, Mac-re, Linuxra jelent meg, de azt követően rögtön elindult a mobilis verziók hegesztése is. A listák készítése csak a kiindulási alap a Wunderlist esetében, mivel ehhez több, a csoportmunkát segítő lehetőség van benne. Ilyen a listák másokkal való megosztása, az emlékeztetők, alfeladatok, kommentek, fájlok hozzáadása, vagy a listák hashtagekkel való ellátása.
Bekerülnek a nagy közösbe
Lehetőség van e-mail útján is bővíteni a meglévő listákat, amihez mindössze egy levelet kell küldeni a szükséges információkkal. Desktop környezetben böngészés közben egy beépülő segít a neten talált infók hozzáadásában, ami Chrome, Firefox és Safari alatt is elérhető. A vállalkozás a bevételeit eddig a fizetős verzió (Wunderlist Pro) értékesítéseiből szerezte, ami a kulcsfunkciókkal összefüggő (listák, al-listák létrehozása, fájok feltöltése), jellemzően számbeli korlátozást oldja fel.
A Microsoft központi stratégiája a mobilos felhasználók, rendszertől függetlenül történő megnyerése, amit elsősorban produktivitással összefüggő alkalmazásokkal igyekszik elérni. A saját Office termékek mobilosítása mellett a másik központi folyamat olyan kiforrott, a saját területükön sikeres alkalmazások megszerzése, mint az átlátható levelezést bonyolító Acompli (ezt címkézték át később Outlookra), vagy a Sunrise nevű naptárprogram.
Frissítés:
Nem kellett sokat várni a hír hivatalos megerősítésére: mindkét fél közleményben jelentette be a felvásárlás tényét (értékét viszont egyik oldalon sem érintették). A 6Wunderkinder csapata csatlakozik a Microsofthoz annak érdekében, hogy a vállalat még jobban erősíthesse mobilos és felhő tárhely alapú törekvéseit. A Wunderlist alkalmazás továbbra is elérhető és ingyenes marad az összes platformra, és a fizetős, üzleti verziók árazása is változatlan. A csapat Berlinben folytatja a munkát, az app képességeit, lehetőségeit pedig csak valamikor később láthatjuk viszont a MS termékeiben, szolgáltatásaiban.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak