Hivatalosan is megjelent a Notify, ami egy merőben új módszerrel tálalja a híreket.

A Facebook már sokkal többet akar annál, hogy egy nap minél több órát töltsünk az Üzenőfal előtt. A közösségi oldal a kapcsolatok ápolásán kívül a lehető legtöbb egyéb tevékenységet (üzenetek, pénz küldése, képek feltöltése, stb.) is szeretné kontrollálni, mely törekvés középpontjában a hírfogyasztás áll. A Notify nevű alkalmazás is erre irányul, bár egyelőre nem lehet tudni, hogy milyen eredménnyel.

Friss hírek azonnal

Az augusztusi találgatások igaznak bizonyultak, vagyis egy önálló, a hírek azonnali közlésére szolgáló applikáció született. Ha leegyszerűsítjük, akkor egy hírgyűjtő megoldásról van szó, amiben témák és kiadványok szerint jelölheti be a felhasználó, hogy mire kíváncsi. A Notify annyiban más egy kicsit a Facebook eddigi stratégiájához képest (miközben másoknál ez egy bevett módszer), hogy a hírek publikálásának pillanatában egy értesítés jelenik meg a mobil zárképernyőjén.

Ekkor dönthetünk úgy, hogy megelégszünk a kijelzőre, azaz a hír címére való pillantással, vagy dönthetünk úgy is, hogy megnyitjuk, majd az alkalmazás saját böngészőjében elolvassuk a cikket, megnézzük a videót, vagy végig lapozzuk a képgalériát. A témák közötti eligazodást a hírkategóriák segítik, maguk a hírek pedig úgynevezett állomások (station) köré csoportosulnak, amelyeket olyan, több mint 70 nagy média cég és kiadó gondoz, mint a Fox Sports, a CNN, a Vogue, a Bloomberg, vagy a The Weather Channel.

Az alkalmazás nem csak ebben a formában ad olvasni valót: a híreket a megjelenésük sorrendjében, 24 órára visszamenőleg az appon belül is végig böngészhetjük. Van lehetőség az értesítések megosztására is (mégiscsak Facebook fejlesztésről van szó), így a hírek pár mozdulattal kilőhetők szöveges üzenetben, e-mailben, a Facebookra, illetve a szokásos közösségi felületekre.

Üzenőfal helyett

A Notify tehát a hírek azonnali kipörgetéséről, majd fogyasztásáról szól, így alapvetően különbözik attól a szupercikkes szisztémáról, ami az igényes, hosszú olvasmányok tálalására találtak ki. A Facebook célja ezzel az, hogy a híreket (és azok fogyasztóit) leválassza a már amúgy is rendkívül zsúfolt és követhetetlen Üzenőfalról és egy új platformot biztosítson nekik. Az olvasók ebben a formában sokkal jobban testre szabhatják, hogy mire kíváncsiak, így csak olyan hírekhez jutnak hozzá, ami valóban érdekli őket.

A Notify egyelőre kizárólag az USA-ban, és csak iPhone-ra tölthető le, az esetleges területi kiterjesztésről, és egy androidos verzióról egyelőre nincs információ.

Konzumer tech

Angol startuppal pallérozza a Galaxy AI-t a Samsung

A dél-koreai vállalat a felvásárlástól azt reméli, hogy az eszközein futó algoritmusok a lehető legtestreszabottabb szolgáltatásokat nyújtják majd a felhasználóknak.
 
Nincs automatikus és egyszerű út a felhőnirvánába, pedig a buktatók többségét viszonylag egyszerűen el lehetne kerülni.

a melléklet támogatója a 4iG Nyrt.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.