A Canalys előzetes számításai szerint az idei második negyedévben története során először lett második a mobilgyártók között a kínai Xiaomi. A trónfosztásért viszont még meg kell dolgozni.

Alaposan begyújtották a rakétákat a kínai telefongyártók az idei második negyedévben. A Canalys előzetes gyorsjelentése szerint a prímet a Xiaomi vitte. Az alig több mint egy évtizede létező vállalatnak ezzel története legjobb szereplését is sikerült elérnie, de borítékolható, hogy a második hellyel sem elégednek meg.

Egészséges növekedés

A piackutató az éppen csak befejeződott periódussal kapcsolatban egyelőre számszerű forgalmi adatokat nem közölt, de a szektor szép lendületet kapott attól, hogy a koronavírus miatt elrendelt korlátozó intézkedéseket sok helyen enyhítették. A piac átlagos növekedését 12 százalékosra becsülik a Canalys szakértői.
 

Előzetes gyártói rangsor a második negyedévben leszállított készülékek alapján (forrás: Canalys)

 

A mobilgyártók toplistáját ezúttal is a Samsung vezeti. A dél-koreai gyártó valamivel a piaci átlag felett tudta forgalmát bővíteni, ami összességében 19 százaléknyi részesedést eredményezett. 

A negyedév sztárja viszont egyértelműen a Xiaomi lett a maga elképesztő, 83 százalékos ugrásával. A kínai cég a jó teljesítményt elsősorban a külföldi terjeszkedésnek köszönheti. Latin-Amerikában például megnégyszerezte forgalmát, Afrikában pedig 150 százalékos bővülést ért el. Még az olyan fejlett (és fontos) régióban mint amilyen Nyugat-Európa is sikerült másfélszeresére duzzasztani az eladásokat.

Az Apple gyakorlatilag szinten tartotta egy évvel ezelőtti forgalmát, ami csak a dobogó aljára volt ezúttal elég. Mögötte viszont ott tülekedik két másik jelentős kínai gyártó. Az Oppo és a Vivo gyakorlatilag kéz a kézben halad előre. Mindkettő 10-10 százalékos piaci részesedést birtokolva a képzeletbeli tortából.

Másodikból lesznek az elsők?

A Canalys gyorsjelentése némi piacelemzéssel is szolgál a közeljövővel kapcsolatban. A cég szerint ahhoz, hogy a Xiaomi a Samsungon is át tudjon lépni, szükség van olyan területen erősíteni, ahol jelenleg gyengének mondható a vállalat jelenléte. Ez a terület a felső kategóriás okostelefonok mezőnye.

A jellemzően megfizethető áru modellekkel operáló Xiaomi portfóliójának átlagos értékesítési ár nagyjából a negyede annak, mint amivel az Apple dolgozik. Ettől függetlenül a cégnek létezik prémium terméke, de például a 900 dollár körül kínált Mi 11 Ultrából lényegesen többet kellene eladni ahhoz, hogy első számú szállítóvá avanzsáljon.

Konzumer tech

Úgy tűnik, a fiatalok unják a VR-szemüvegeket

Egy friss felmérés szerint nem csak azokat lesz nehéz meggyőzniük a gyártóknak, hogy fektessenek pénzt és időt a virtuális valóságba, akiknek még nincs saját VR-headsetjük.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.