Az NFM szerint az Ubernek is teljesítenie kell a taxizásra előírt jogszabályi követelményeket.

Várható volt, hogy az Uber hazai színre lépésével (a külföldi példákra rímelve) a magyar szakmai szervezetek, hivatalok, minisztériumok közös erővel próbálják megfejteni és a jelenlegi szabályozásba beilleszteni a sharing economy e példáját. Az NFM ebben a folyamatban odáig jutott, hogy nincs kifogása az Uber ellen, amennyiben az teljesíti a jogszabályokban foglalt kötelezettségeket.

Veszélyben az utasok érdeke

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium abból indul ki, hogy a „személyszállítási szolgáltatásokról szóló törvény alapján személygépkocsival közúti személyszállítási szolgáltatás személytaxi-szolgáltatásként vagy személygépkocsis személyszállító szolgáltatásként végezhető.” Azaz a terület szabályozva van, legyen szó a vállalkozásról, az autóról, vagy az azt vezető sofőrről.

Az NFM-nek egyébként semmi problémája az Uber fuvarszerzési tevékenységével, ameddig az a „hagyományos taxis szolgáltatóktól is elvárt jogszabályi feltételek” betartásával történik. Mert ha ez érvényesül, akkor az Uber sem tér el egy átlagos taxitársaságtól, legfeljebb annyiban más, esetleg több, hogy az utasok megszerzésére korszerűbb módszert (okostelefonos alkalmazás) használ.

A közlemény arra is felhívja a figyelmet, hogy azt Uber semmiképpen sem szerezhet versenyelőnyt  „más, tisztességesen működő taxis szolgáltatókkal szemben” azzal, hogy nem teljesíti maradéktalanul a személyszállítási tevékenységet szabályozó jogszabályokban foglaltakat. Hiszen az NFM véleménye szerint ez az „indokolatlan engedékenység” sértené az utasok érdekeit, valamint „veszélyeztetné a gazdaság kifehérítésének és a közlekedésbiztonság védelmének céljait is.”

Megosztó megosztás

Az Uber múlt hét szerdán indult el hivatalosan hazánkban, ami kapcsán interjút készítettünk a cég régiós terjeszkedéséért felelős vezetőjével. Patrick Studener a beszélgetés alatt egyértelművé tette, hogy az Uber nem taxis cég, nem végez személyszállítási tevékenységet, e helyett egy technológiai vállalkozásról van szó, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók a városon belül vezető útjaik alatt megosszák másokkal gépjárművüket, amiért az utas hozzájárulással „fizet”.

Mobilitás

Az Apple is kénytelen volt feladni a teljes önvezetésről szóló terveit

Nem csak a saját márkás járművek megjelenésének a céldátumát tolták odébb, de a Bloomberg szerint azt is elengedték, hogy belátható időn belül megvalósítsák a legmagasabb szintű autonómiát.
 
Hirdetés

Innováció az integrációban

Interjú a mobilitás app integráció szakértő e6 Integrations ügyvezetőivel.

Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.