A cég a koronavírus miatt nem tudja tartani első negyedéves bevételi terveit, ám a járvánnyal kapcsolatos érdeklődés pozitív hatással van a felhasználói számra.

Bár a Twitter nem számít szupernehézsúlyú versenyzőnek az online hirdetési piacon, a vállalat friss megnyilatkozása a világjárvány hatásáról jó indikátor lehet a szegmens jelenlegi helyzetével kapcsolatban. A mikroblog-szolgáltató közleményéből kiderül, hogy a koronavírus miatt kialakult szituáció több, ellentétes előjelű változást hozott.

Nem tartható a vállalás

A társaság korábbi terveiben még 825 és 885 millió dolláros bevétel szerepelt az idei első negyedévre, ami nagyjából 8-9 százaléknyi éves növekedést jelentett volna. De csak volna, mert ma már világossá vált, hogy ez nem lesz tartható. Ettől egyáltalán nem független, hogy a cég a március végéig tartó periódusban üzemi eredmény szintjén is veszteséges lesz.

A visszavont üzleti célkitűzések mögött a világjárvány hatásai állnak. A közösségi hálózaton ugyanis kevesebb lett a hirdető, mivel a partnerek a bizonytalan helyzetben inkább visszafogják a költéseiket. A kampányok elmaradása mögött van egy másik indok is: mivel az internetes felületeket a koronavírus témája uralja, így a vállalatok azt is igyekeznek elkerülni, hogy üzeneteik negatív környezetben jelenjenek meg.

A Twitter pénzügyi igazgatója, Ned Segan azt közölte, hogy a fenti negatív folyamatokat először Ázsiában tapasztalták, és ahogy a járvány terebélyesedett, úgy kezdte rontani a forgalmat a vírus globális szinten is.

Pozitív hatások

Vannak azonban pozitív fejlemények. A kieső bevételek egy részét például pótolják azok a megrendelések, amelyek mögött konkrétan vagy indirekt módon, de szintén a járvány áll. Az Egyesült Államokban például több autógyártó kezdett reklámkampányba azzal kapcsolatban, hogy milyen felelősen kezelik a koronavírus jelentette veszélyeket.

A másik kedvező változás magában a hálózat használatában érhető tetten. Az emberek kimutathatóan több időt és energiát fordítanak tájékozódásra világszerte, ami kedvező hatással van a Twitter felhasználói táborára is. A cég vezetője, Jack Dorsey nyilatkozata alapján jelentősen nőtt a felhasználók köre. A "monetizálható napi aktív felhasználók" jelenleg 164 millióan vannak, ami 23 százalékos emelkedésnek felel meg.

Utóbbi egyébként nagyon jól jön az alapító-vezérigazgatónak, akit egy befektetői csoport nem sokkal korábban megpróbált elmozdítani a helyéről. Dorsey azonban alig két héttel ezelőtt kiegyezett a "rebellis" Elliott Managementtel. A megállapodás szerint három új igazgatótanácsi tag kinevezése mellett Dorsey azt is vállalta, hogy az elkövetkező években legalább 20 százalékkal növeli a naponta aktív twitterezők táborát.

Közösség & HR

Nem sok mindenkit érdekel az Apple szuperszemüvege

A beszámolók alapján elolvadt az érdeklődés a Vision Pro headsetek iránt, az Apple néhány üzletében szinte nem is keresik a gyártó legújabb hardveres termékét.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.