Bár a Twitter nem számít szupernehézsúlyú versenyzőnek az online hirdetési piacon, a vállalat friss megnyilatkozása a világjárvány hatásáról jó indikátor lehet a szegmens jelenlegi helyzetével kapcsolatban. A mikroblog-szolgáltató közleményéből kiderül, hogy a koronavírus miatt kialakult szituáció több, ellentétes előjelű változást hozott.
Nem tartható a vállalás
A társaság korábbi terveiben még 825 és 885 millió dolláros bevétel szerepelt az idei első negyedévre, ami nagyjából 8-9 százaléknyi éves növekedést jelentett volna. De csak volna, mert ma már világossá vált, hogy ez nem lesz tartható. Ettől egyáltalán nem független, hogy a cég a március végéig tartó periódusban üzemi eredmény szintjén is veszteséges lesz.
A visszavont üzleti célkitűzések mögött a világjárvány hatásai állnak. A közösségi hálózaton ugyanis kevesebb lett a hirdető, mivel a partnerek a bizonytalan helyzetben inkább visszafogják a költéseiket. A kampányok elmaradása mögött van egy másik indok is: mivel az internetes felületeket a koronavírus témája uralja, így a vállalatok azt is igyekeznek elkerülni, hogy üzeneteik negatív környezetben jelenjenek meg.
A Twitter pénzügyi igazgatója, Ned Segan azt közölte, hogy a fenti negatív folyamatokat először Ázsiában tapasztalták, és ahogy a járvány terebélyesedett, úgy kezdte rontani a forgalmat a vírus globális szinten is.
Pozitív hatások
Vannak azonban pozitív fejlemények. A kieső bevételek egy részét például pótolják azok a megrendelések, amelyek mögött konkrétan vagy indirekt módon, de szintén a járvány áll. Az Egyesült Államokban például több autógyártó kezdett reklámkampányba azzal kapcsolatban, hogy milyen felelősen kezelik a koronavírus jelentette veszélyeket.
A másik kedvező változás magában a hálózat használatában érhető tetten. Az emberek kimutathatóan több időt és energiát fordítanak tájékozódásra világszerte, ami kedvező hatással van a Twitter felhasználói táborára is. A cég vezetője, Jack Dorsey nyilatkozata alapján jelentősen nőtt a felhasználók köre. A "monetizálható napi aktív felhasználók" jelenleg 164 millióan vannak, ami 23 százalékos emelkedésnek felel meg.
Utóbbi egyébként nagyon jól jön az alapító-vezérigazgatónak, akit egy befektetői csoport nem sokkal korábban megpróbált elmozdítani a helyéről. Dorsey azonban alig két héttel ezelőtt kiegyezett a "rebellis" Elliott Managementtel. A megállapodás szerint három új igazgatótanácsi tag kinevezése mellett Dorsey azt is vállalta, hogy az elkövetkező években legalább 20 százalékkal növeli a naponta aktív twitterezők táborát.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak