A Yettel-ügyfelek körében végzett nagymintás kutatásából kiderült az is, hányan égették már meg magukat kiberbiztonsági témában.

Országos felmérést készített ügyfelei körében a Yettel, melyben azt igyekeztek kideríteni, mennyire vannak tisztában a hazai felhasználók az internetes veszélyekkel, illetve hogy milyen eszközökkel igyekeznek a kiberbiztonsági kockázatokat mérsékelni.

A nagymintás kutatása egyik legfontosabb megállapítása, hogy a válaszadók többsége (61%) számára elsődleges a személyes adatok biztonsága. Ami a felkészültséget illeti, csak a megkérdezettek 40 százaléka nyilatkozott úgy, hogy tisztában van az internet használatával járó veszélyekkel. Utóbbiakból pedig akad bőven, hiszen az ügyfelek több mint kétharmada vagy saját kárán (38%), vagy közeli ismerőse, hozzátartozója (30%) esetén keresztül szembesült már valamilyen internetbiztonsági problémával, például vírussal, adatlopással vagy azzal, hogy gyermeke korának nem megfelelő tartalommal találkozott az interneten.

Tudni tudják, csak nem sejtik

A veszélyek elleni védekezés kérdésében érdekes kettősség rajzolódik ki a beérkezett válaszokból. A felhasználók nagy többsége (68%) szerint ugyanis természetes, hogy az okostelefonokat is olyan biztonsági szoftverekkel szükséges védeni, mint amilyeneket a számítógépeken használnak. Ehhez képest míg laptopon vagy PC-n a válaszadók kétharmada használ biztonsági szoftvereket, okostelefonon csupán 43 százalék ez az arány.

A kutatás eredményeiből a távközlési cégnél kiolvasták az üzleti lehetőséget is, ugyanis a Yettel NetPajzs néven új szolgáltatást indított a héten. Ennek lényege, hogy a felhasználó mobiljára érkező (Yettel-hálózaton bonyolított) internetes forgalmat a szolgáltató előre megszűri, blokkolva ezáltal a káros és veszélyes tartalmak, oldalak eljutását az előfizető készülékére.

A társaság tájékoztatása szerint a havi 390 forintért kínált extra védelem keretében a felhasználó egyénileg állíthatja be a kívánt biztonsági szintet, és külön rendelkezhet bizonyos témák kizárásáról is. Utóbbi miatt a szolgáltatás alkalmas lehet a kiskorúak okostelefonos netezésének biztonságosabbá tételére is. Itt érdemes megemlíteni azt is, hogy a felmérésbe bevont felhasználók 47 százaléka teljesen, további 42 százalékuk pedig inkább egyetértett azzal, hogy a szülők nyomon követhessék és szükség esetén korlátozhassák, hogy gyermekeik milyen tartalmakat látnak az interneten.

Biztonság

Az Apple is kénytelen volt feladni a teljes önvezetésről szóló terveit

Nem csak a saját márkás járművek megjelenésének a céldátumát tolták odébb, de a Bloomberg szerint azt is elengedték, hogy belátható időn belül megvalósítsák a legmagasabb szintű autonómiát.
 
Hirdetés

Innováció az integrációban

Interjú a mobilitás app integráció szakértő e6 Integrations ügyvezetőivel.

Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.