Október 1-jétől vezetékes és mobil netet, valamint mobil hangszolgáltatást is kínál lakossági előfizetőknek az Antenna Hungária (AH). A tavaly tavasszal állami tulajdonba került vállalat, melynek fő profilja a televíziós műsorszórás, így gyakorlatilag a haza távközlési piac legújabb triple play szolgáltatójává vált.
Az ügyfelek megtartásáért bővítenek
A szolgáltatások bővítése elsősorban a régi ügyfelek megtartását szolgálja, de új ügyfelekre is számítanak, főleg az internettel gyengébben lefedett területekről. Szabó Péter, az AH lakossági üzletágának igazgatója, ezres nagyságrendűnek becsüli az új szolgáltatások nyomán az év végéig várható előfizetői többletet.
Az új vezetékes internet, valamint a mobil hang- és adatszolgáltatások műszaki hátterét egy külső cég, a Netfone Telecom Távközlési és Szolgáltató Kft. biztosítja. A magyar magánszemélyek tulajdonában lévő, kis- és nagykereskedőként egyaránt számon tartott távközlési társaság öt éve áll kapcsolatban az AH-val. A vezetékes internethez adsl technológiát használ, míg a mobilszolgáltatás a Vodafone-nal korábban kötött virtuális mobilszolgáltatói (MVNO) megállapodással biztosítják. A MinDig TV Extra szolgáltatás keretében kínált új csomagok rugalmasan párosíthatók az AH fizetős tévéajánlataival. A mobil kínálat érdekessége, hogy egy díjcsomag akár 4 SIM kártyához is köthető.
Ígéretes jövő előtt az OTT-szolgáltatás
Kápolnai András vezérigazgató beszélt az AH tévés szolgáltatásairól is. A társaság három területen is érintett: ott van az ingyenes földfelszíni digitális tévépiacon, de 3,3 százalékos részesedéssel ötödik legnagyobb szereplője a fizetős tévépiacnak, csomagjaira 112 ezer háztartás fizet elő. Kápolnai egyébként a fizetős tévépiacon a konszolidáció folytatódására számít: a kisebb szereplők fokozatos kiszorulnak.
Az AH szempontjából (is) nagy lehetőség lesz az internetalapú tartalomszolgáltatásban (OTT – Over The Top). Ennek a piacnak már most is sok szereplője van, de még egyikük sem találta meg az optimális üzleti modellt, azaz azt, hogy hogyan lehet ebből ténylegesen pénzt csinálni. "Ez a következő öt év játéka lesz" – fogalmazott Kápolnai.
A piac átalakulását illusztrálandó beszélt az egyik nagy nemzetközi távközlési piackutató, az Informa Telecom előrejelzéséről, miszerint míg 2010-ben még a műsorszórás dominált a képi tartalomszolgáltatásban, 2018-19-re azonban a klasszikus műsorszórás és az OTT mennyiségi alapon fele-fele arányban osztozik majd a globális videós tartalomszolgáltatói piacon. Ugyanakkor a bevételekben nem tükröződik az OTT előretörése: a 2017-re 395 milliárd dollárra becsült globális piacból az OTT-szolgáltatók részesedése mindössze 9 százalék lehet.
Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?
A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak