Kiderült, hogy a teljes önvezetésből már megint nem lesz teljes önvezetés, de a beszámolók szerint nem ez lehet az egyetlen probléma a júniusban bemutatkozó szolgáltatással.

Miután áprilisban kiderült, hogy a Tesla júniusra ígért nagy bejelentését már nem várja meg David Lau, a Tesla szoftveres fejlesztésekért felelős alelnöke, aki közel 13 évet töltött a vállalatnál, a vállalat vezérigazgatója is elismerte, hogy sokat emlegetett önvezető robotaxi-szolgáltatásuk kezdetben biztonsági sofőrökre fog támaszkodni. Elon Musk ehhez képest megígérte, hogy a Tesla mostanában indítja majd el önvezető fuvarmegosztó szolgáltatását Austinban, ami az eddigiek fényében ugyanolyan ambiciózus vállalás, mint az üzletember korábbi bejelentései: az illetékes közlekedésbiztonsági hatóság eddig még csak tervezetet sem kapott a Teslától arra vonatkozóan, hogy miként kezelnék a vészhelyzeteket.

A The Information riportja alapján a társaság ez utóbbival is masszív lemaradásban van, miközben április végéig még az autonóm járművek tesztelését sem kezdte meg biztonsági sofőr nélkül. Az idő pedig fogy, és nemcsak a robotaxi-szolgáltatás nyár elejére ígért bevezetését illetően, hanem azért is, mert Musk lényegében a cég jövőjét tette fel a Tesla-tulajdonosoknak extra bevételt generáló szolgáltatásra. Ehhez képest a járműgyártó inkább a lemaradását fokozhatja a robotaxis erőlködéssel, miközben eladásai meredeken zuhannak a kulcsfontosságú piacokon, így Európában és Kínában is.

Erről már korábban is volt szó

A The Information a bizonytalanságot azzal érzékelteti, hogy Waymónak egy teljes évtizedébe telt, mire részletes térképeket készített minden városról, ahol biztosítani akarta autonóm járműflottájának biztonságos közlekedését – sőt az is hónapokba telt, amíg ezeken a helyeken elhagyhatta az emberi biztonsági sofőröket. A Tesla persze más megközelítéssel dolgozik, és inkább ügyfeleinek vezetési adatait igyekszik begyűjteni, de a lapnak nyilatkozó Tesla-mérnök szerint "hétköznapi működési problémákkal" küzdenek, legyen szó az elakadt autók kiszabadításáról vagy a megfelelő ügyfélszolgálati támogatásról.

Musk ígérete ebben a helyzetben nem sokat számít a kezdetben tíz Model Y járműből álló flotta beindítását tekintve, ami Austin meghatározott területein működne majd, és az sem világos, hogy a robotaxi-szolgáltatása jobban teljesíthet-e, mint a Tesla már meglévő vezetéstámogató funkciói. Ahogy az összeállításban fogalmaznak, Musk olyasmit árul, ami valószínűleg csak sokkal később valósulhat meg, ha egyáltalán. Szerinte ugyanis a valódi próbatétel az lesz, hogy elalhat-e valaki aludni az autójában, hogy csak a célállomáson kelljen felébrednie, és ez már az idén megvalósul majd az Egyesült Államok számos városában – kár, hogy a Tesla vezérigazgatója nem kevesebb mint hat évvel ezelőttre is pontosan ugyanezt jósolta.

Piaci hírek

Meglepetés! Elhülyít minket a ChatGPT használata

Az MIT tudósainak frissen publikált kutatása megerősíti azokat az aggodalmakat, miszerint annyira nem tesz jót az agyműködésünknek, ha túlzottan a generatív algoritmusokra bízzuk magunkat.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.