Mától zöld jelzést kapott minden cég, vállalkozás, márka: a Google+ felületén saját oldal készíthető, amelynek segítségével akár videós csevegésre is invitálhatók a fogyasztók, rajongók.
Alig néhány hete tett a Google két vezetője ígéretet arra, hogy sok fronton felfegyverzik az egyelőre még helyét kereső közösségi szolgáltatásukat, a Google+-t, és ennek jelei máris kézelfoghatók. Az apró fejlesztések és a keresőóriás különöböző megoldásainak összehangolása folyamatosan érzékelhető, de a mostani bejelentés, miszerint a jó sokáig kizárt céges oldalak már megjelenhetnek a Google+ felületén komoly mérföldkő lehet a termék életútján.



A Dell már szorgalmasan gyűjti a +1-eket...

Üdítőtől az NFL-ig Néhány kiválasztott cég, így például a Pepsi, a Toyota USA vagy éppen a Dallas Cowboys amerikaifutball-csapat már gőzerővel működő oldalakkal büszkélkedhet, ám mostantól a sarki fűszeres is szerencsét próbálhat a Google közösségi hálójában.

Az üzleti célú kommunikációra, az üzenetek eljuttatására a Facebookhoz hasonló formákat vethetünk be itt is. Így természetesen lehet cikkeket, üzeneteket megosztani, képeket, videókat feltölteni, akciókat hirdetni. Ami a Facebookon a Tetszik/Like, az itt a +1-ezés. Ám a +1-et nem csupán a vállalat, márka pluszos oldalán lehet megnyomni, hanem például keresőben, Adwords hirdetésnél vagy éppen a cég saját honlapján is lehetőség lesz erre. Ennek megfelelően nem a jelenleg kommunikált 40 milliós Google+ felhasználói bázist lehet elérni, hanem potenciálisan ennél nagyságrendekkel többet, köszönhetően annak a sok százmillió embernek, akik a cég keresőjét használják nap mint nap.

Szegmentálás A körök használatával a céges követőket is könnyedén lehet szegmentálni például munkatársak, ügyfelek, partnerek, satöbbi felosztásban. Így még célzottabb lehet a kommunikáció, amit kellő energia és erőforrás esetén nagyban feldobhat például egy előre beharangozott videós csevegés (Hangouts) a felhasználókkal. De rendszeresíthető például egy szakértői fogadóóra is, ahol a követők tájékozódhatnak, kérdezhetnek, ötleteket, visszajelzéseket adhatnak.

A Google+-os oldalak és azok tartalma a keresőben is megjelenik, sőt bizonyos kiválasztott cégeknél már működik az a trükk is, hogy ha a név elé egy +-t írunk a keresőben (pl. +Angry Birds), akkor rögtön a közösségi oldalt kapjuk találatként. Az úgynevezett Közvetlen Kapcsolat most még csak néhány oldal esetében működik, de az ígéretek szerint ez a kör folyamatosan bővülni fog.

A Google saját kis Facebookját építgeti...
– Mark Zuckerberg, a Facebook alapítója

Nem lefutott meccs Bár a Facebook alapítója egy friss interjúban a fenti lekicsinylő megjegyzéssel próbálja bagatellizálni a Google törekvéseit, a helyzet sokkal összetettebb annál, mint hogy a Facebooknak 800 millió, a Google+-nak pedig csak 40 millió regisztráltja van. Ugyanis a Google nem Facebook-utánzatként próbál kiharapni egy szeletet a közösségi oldalak amúgy is telített piacából. Sokkal inkább arról van szó, hogy széles körű, emberek százmilliói által használt szolgáltatási palettáját megpróbálja összehangolni, és ennek keretében egy gerincre (újra)építeni. Ez a közös pont nem más, mint a Google+.

A céges nyitással és a többi integrációs lépéssel, valamint az év végéig még bizonyosan érkező további fejlesztésekkel együtt a keresőóriás megoldása bizony sok szempontból lesz más, és megkockáztatható, hogy több, mint a Facebook.

Minden szinten frissülnek a Google szolgáltatásai
Keményen küzd a Google+

A kisebb hazai gyártóvállalatok elengedhetetlennek tartják a digitalizációt

Egy friss kutatás szerint az üzleti siker és a technológiai fejlődés csereszabatos kifejezésként élnek a kisebb gyártó vállalkozásokat irányító vezetők fejében.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.