Hiányosságok ide, negatív kritikák oda, az Apple úgy tűnik, könyékig belenyúlt a mézes bödönbe az iPad kihozatalával. A tegnap nyilvánosságra hozott adatok szerint alig két hónap alatt már a kétmilliomodik készülék is gazdára talált. A nemzetközi értékesítés pedig csak most kezd beindulni.

Édes gondja akad mostanában Steve Jobsnak, a forradalmi táblagépet gyártó Apple vezetőjének. Sűrűn kell potenciális vásárlóit nyugtatnia és türelmüket kérni, mert nem tudják megfelelő ütemben gyártani a készüléket. (Egyes rossznyelvek szerint nem is nagyon akarnak iparkodni, mert ezzel mesterségesen fokozzák a keresletet.)

Szép, kerek szám | A hétfő közlemény szerint az iPad rövid, két hónapos pályafutása alatt már a kétmilliót is meghaladták az eladások. Mindezt úgy, hogy Európa bizonyos részein, Ausztráliában, Japánban és Kanadában csak múlt hét végén kezdték forgalmazni a terméket. Az Apple egyesült államokbeli online üzletei is 7-10 napos határidővel képesek teljesíteni a megrendeléseket.

Az iPad januári bemutatása után az elemzők 175 és szűk 800 ezer eladott darabszámra taksálták az új almás eszköz potenciális havi forgalmát. A Gartner piacelemző cég például 8 millió éves eladást prognosztizált. Ezekhez az előrejelzésekhez képest az Apple számai lényegesen jobbnak tűnnek, ám a helyzet nem ennyire egyértelmű. A kétmilliós számban ugyanis már benne foglaltatik a március 12-től indított előrendelési kampány is, tehát nem „kevesebb mint 60 nap”, hanem praktikusan 11 hét alatt jött össze ennyi.

Erős tartalékok | Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az USA-n kívüli piacokon még nem, vagy éppen csak elindult a hivatalos forgalmazás. Az iPad múlt pénteki debütálása során Angliától Japánig tömött sorokban álltak az emberek, hogy elsők között kaphassák kezükbe a táblagépet. Tehát rövid távon bőven van még tartalék az iPad eladási potenciáljában, ami a legoptimistább elemzői előrejelzésekre is jó néhány lapáttal.

Az új piacok bevonása egyébként folyamatos lesz. A hétfői bejelentésben az is elhangzott, hogy július folyamán újabb 9 országban indul be az értékesítés. Hogy konkrétan melyek ezek a területek, arról egyelőre nem nyilatkoztak az Apple-nél. Mint ahogy arról sem, hogy az év hátralévő időszakában milyen további bővülési menetrenddel terveznek.

Mikrovállalkozót csinált chatbotjából az Anthropic

A házon belül lefolytatott kísérleti projekt során az algoritmus stabilan szállította a furcsábbnál furcsább megoldásokat. A cég igyekszik az itt leszűrt tapasztalatokat a modellek fejlesztésénél kamatoztatni.
 
Hirdetés

Így újult meg Magyarország leggyorsabb mobilhálózata

Közel 100 milliárd forintos beruházással, a rádiós és maghálózat teljes modernizációjával zárult le a Yettel történetének egyik legnagyobb műszaki fejlesztése.

A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.