Hiányosságok ide, negatív kritikák oda, az Apple úgy tűnik, könyékig belenyúlt a mézes bödönbe az iPad kihozatalával. A tegnap nyilvánosságra hozott adatok szerint alig két hónap alatt már a kétmilliomodik készülék is gazdára talált. A nemzetközi értékesítés pedig csak most kezd beindulni.

Édes gondja akad mostanában Steve Jobsnak, a forradalmi táblagépet gyártó Apple vezetőjének. Sűrűn kell potenciális vásárlóit nyugtatnia és türelmüket kérni, mert nem tudják megfelelő ütemben gyártani a készüléket. (Egyes rossznyelvek szerint nem is nagyon akarnak iparkodni, mert ezzel mesterségesen fokozzák a keresletet.)

Szép, kerek szám | A hétfő közlemény szerint az iPad rövid, két hónapos pályafutása alatt már a kétmilliót is meghaladták az eladások. Mindezt úgy, hogy Európa bizonyos részein, Ausztráliában, Japánban és Kanadában csak múlt hét végén kezdték forgalmazni a terméket. Az Apple egyesült államokbeli online üzletei is 7-10 napos határidővel képesek teljesíteni a megrendeléseket.

Az iPad januári bemutatása után az elemzők 175 és szűk 800 ezer eladott darabszámra taksálták az új almás eszköz potenciális havi forgalmát. A Gartner piacelemző cég például 8 millió éves eladást prognosztizált. Ezekhez az előrejelzésekhez képest az Apple számai lényegesen jobbnak tűnnek, ám a helyzet nem ennyire egyértelmű. A kétmilliós számban ugyanis már benne foglaltatik a március 12-től indított előrendelési kampány is, tehát nem „kevesebb mint 60 nap”, hanem praktikusan 11 hét alatt jött össze ennyi.

Erős tartalékok | Ugyanakkor azt sem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az USA-n kívüli piacokon még nem, vagy éppen csak elindult a hivatalos forgalmazás. Az iPad múlt pénteki debütálása során Angliától Japánig tömött sorokban álltak az emberek, hogy elsők között kaphassák kezükbe a táblagépet. Tehát rövid távon bőven van még tartalék az iPad eladási potenciáljában, ami a legoptimistább elemzői előrejelzésekre is jó néhány lapáttal.

Az új piacok bevonása egyébként folyamatos lesz. A hétfői bejelentésben az is elhangzott, hogy július folyamán újabb 9 országban indul be az értékesítés. Hogy konkrétan melyek ezek a területek, arról egyelőre nem nyilatkoztak az Apple-nél. Mint ahogy arról sem, hogy az év hátralévő időszakában milyen további bővülési menetrenddel terveznek.

Trump sokadszor tolja arrébb a TikTok-döntés határidejét

Kezd a rétestésztához hasonló nyúlósságúvá válni a TikTok esetleges egyesült államokbeli kitiltásáról szóló történet. A kínai tulajdonú alkalmazás újabb 90 napot kapott az ügy rendezésére.
 
Hirdetés

Cyber Threat Intelligence: üzleti előny a sötét adatokból

Egyetlen kompromittált jelszó. Egy belépési pont, amit már nem használnak. Egy korábbi alkalmazott adatszivárgása. Ezek ma már nem csupán technikai hibák, hanem valós üzleti fenyegetések, amelyek a digitális alvilág piacán előbb bukkannak fel, mint ahogy a cég egyáltalán észrevenné.

A digitális támadások célpontjai ma már nem feltétlenül azok a vállalatok, amelyektől a támadók adatokat vagy pénzt akarnak szerezni. Elég, ha a támadás egyik láncszeme nem védett – az elkövetők ezen keresztül lépnek be a rendszerbe. És ez a láncszem gyakran nem is belül van.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Miért kell az üzleti intelligenciának megelőznie az MI bevezetését?

A felfokozott várakozásokhoz képest kiábrándító az MI-bevezetések valósága, ebben pedig a fő bűnös a rossz adatminőség és nem megfelelő adatinfrastruktúra.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.