A fuvarozó cég a tervek szerint az elektromos autókat gyártó Lucid és az önvezető rendszereket fejlesztő Nuro segítségével érné el azt, aminek önálló megvalósításáról még 2020-ban tett le.

Nagyszabásúnak ígérkező együttműködést jelentett be három, közúti közlekedésben érdekelt amerikai vállalat. A triumvirátust az utazásmegosztó platformot üzemeltető Uber, az elektromos gépkocsikat készítő Lucid Motors és az autonom vezetési technológiát fejlesztő Nuro alkotja. A cél pedig az, hogy az elkövetkező években a világ egyre több és több nagyvárosában lehessen pilóta nélküli autókkal kiszolgálni az Uber ügyfeleit.

A Gravity modellekre épülő flotta első képviselői a tervek szerint valamikor jövőre debütálhatnak egy meg nem nevezett egyesült államokbeli metropoliszban. A program jelentőségét mutatja, hogy hatéves időtávon belül már több mint 20 ezer járművel számolnak, amelyek a világ számos pontján szállíthatják majd önállóan az utasokat A-ból B-be.

A nyilatkozatok alapján a közös munka már előrehaladott állapotban jár. A prototípus modell például jelenleg is tesztelés alatt áll a Nuro Las Vegasban található kutatóközpontjában, ahol immár közel egy évtizede dolgoznak a mesterséges intelligencián alapuló autonóm vezetési rendszer megalkotásán.

A partnerség részeként az Uber "több száz millió dollárral" száll be mind a Lucid, mind a Nuro vállalatba. A Business Insider beszámolója szerint a Lucid esetében ez egyébként konkrétan 300 millió dollárt jelent.

Kacskaringós és elágazó utakon

Az Ubernek meglehetősen sajátságos a története az önvezető technológiával kapcsolatban. Az egykor még légitaxis álmokat is kergető cég a Covid idején súlyos válságba került, aminek végül áldozata lett az a részleg is, amellyel házon belül próbáltak megalkotni egy autonóm üzemmódban futtatható autós flottát.

Ugyan az önvezető rendszerek fejlesztése 2020 végén a vállalat falain túlra került, de az Uber továbbra is igyekezett "képben maradni". Ezt bizonyítja többek között az, hogy a cég jelenleg is 18 autóipari szereplővel és szoftverfejlesztővel működik együtt a témában. Ezek között a partnerségek között kiemelhető például az önvezető fuvarozás élharcosának tekinthető Waymóval nyélbe ütött megállapodás, amelynek értelmében a Google-höz köthető startup egyes amerikai városokban Uber-fuvarokat is vállal.

A héten bejelentett együttműködés azonban abból a szempontból mindenképpen újdonságnak számít, hogy ez az első olyan partnerség, amelyet kifejezetten azért hívtak életre, hogy az Uber platformján generálódó igényeket szolgálja ki. Ez a konstrukció pedig már majdnem olyan, mint amelynek létrehozásával szűk öt évvel ezelőtt gazdasági okokból hagyott fel a vállalat.

Mobilitás

Rászabadítja ügynökeit a világra az OpenAI

A tegnap bemutatott ChatGPT agent a cég számos fejlett technológiájára támaszkodva ígér gyors, átlátható és hatékony ügyintézést.
 
A kompromittált rendszerek, a dark weben felbukkanó ügyféladatok vagy a zsarolóvírus-kampányok következményei már a vezérigazgatói és pénzügyi igazgatói irodában csapódnak le – jogi, reputációs és üzleti szinten is. Lehet és kell is védekezni ellene.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.