Az Alef Aeronautics nemrégiben demonstrálta, hogy prototípus modellje tényleg képes felülemelkedni a dugókon. A tömeggyártásra tervezett, 300 ezer dolláros változatot pedig már elő is rendelhetjük.

Miközben a régóta emlegetett/várt önvezető autózás széles körű elterjedése különböző okok miatt folyamatosan a közeljövő homályában marad, egy másik sci-fi-álom, a repülő autók a kanyarban előzhetnek. Ezt erősíti az Alef Aeronautics nemrégiben közzétett bemutató videója is, amelyben az Alef Model Zero Ultralight elnevezésű prototípus modell minden gond nélkül lebeg át egy keresztben parkoló "kollégáján".
 


A bejátszásban látható autót nevéhez hűen tényleg minden módon igyekeztek könnyűvé tenni, beleértve a kerekeit is, amelyek a hagyományos kocsiknál megszokott abroncsoknál lényegesen vékonyabbak. Ez egyelőre nem probléma, mivel a jármű engedélye szeirnt közúton maximum 25 mérföld/órás sebességgel közlekedhet. A távlati célok azért ennél nagyobb tempóról szólnak a felszínen is, de ahhoz többek között törésteszteknek kell majd alávetni a modellt, a cég viszont érthető módon egyelőre nem szeretné rommá törni a prototípusát.

A remények szerint nagyon hamar, akár 1-2 éven belül kereskedelmi forgalomban is megjelenő Model A változatot a próbamodellnél sokkal komolyabb specifikációval szeretnék szállítani. Az amerikai vállalat mérnökei az autót 160 km/órás utazósebességre tervezik, végsebessége viszont 360 km/h felett lehet. Az első generációs akkumulátorok az eszközt közel 180 kilométeren át tarthatják egyhuzamban a levegőben, míg közúton 300 kilométeresre saccolják a hatósugarát. 

Bár a pár napja közzétett kisfilmben ezt élesben nem demonstrálták, az autó a hosszabb repüléseket oldalra fordulva teszi meg, miközben a pilótafülke 90 fokkal elforog, hogy az utas továbbra is a jól megszokott, vízszintes pozícióban maradjon. A demó kapcsán adott interjúkban az Alef vezérigazgatója és társalapítója, Jim Dukhovny elmondta, hogy ugyan a prototípust nagy felkészültségű vezető irányítja, ám a tömeggyártásra tervezett modell esetében természetesen lényegesen egyszerűbb kezelhetőségre törekednek.

A vállalat honlapján egyébként már egy ideje már fogadják az előrendeléseket a várhatóan 300 ezer dollár körüli áron kínált repülő autók első szériájára. 

Konzumer tech

Trump a felére vághatja vissza a NASA tudományos költségvetését is

Az Ars Technica beszámolójában a tudósok a lehetséges következményeket taglalják, Pekingben pedig elkezdhetik nézegetni, hogy milyen színű Merci csokit küldjenek majd a Fehér Házba.
 

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT A PROJEKTMENEDZSMENTRŐL TUDNI KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, hibrid működésről, elosztott csapatokról, kulturális gapek kezeléséről. Exkluzív információk képzésekről, munkaerőpiacról, kereseti és karrierlehetőségekről.

2025.03.18. Symbol Budapest

RÉSZLETEK »

Mit tartogat a jövő ebben a rendkívül dinamikusan fejlődő környezetben?
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.