Az önvezető konkurencia megjelenését meglehetősen rossz néven veszik az érintett területeken dolgozó taxisok.
Hirdetés
 

Miközben Sanghajban épp most indul be a vezető nélküli fuvarozás, Vuhan városában ugyanez komoly ellenállást váltott ki a helyi taxisoknál, ami keresztül húzhatja a szolgáltatás elterjesztésében érdekelt Baidu terveit is – derül ki a South China Morning Post beszámolójából.

Kína legnagyobb ipari városában már a héten elkezdődhetnek a személyszállítások Shanghaj Pudong elnevezésű körzetében, miután négy vállalat (a Baidu, az AutoX, a Pony.ai és a SAIC AI Lab) is megkapta a helyi hatóságoktól az engedélyt, hogy "teljesen vezető nélküli" taxiszolgáltatásokat indítsanak a területen. Utóbbi összességében 205 kilométernyi utat foglal magában, beleértve a Pudong nemzetközi repülőteret is.

Fokozódó ellenállás

Ahogy sorra nyílnak a lehetőségek a vezető nélküli flották üzemeltetői előtt, úgy kezd egyre láthatóbb formát ölteni a technológiával kapcsolatos ellenállás. Mindez a bevezetőben már említett Vuhan városában oda vezetett, hogy a helyi taxisok levélben fordultak a városi közlekedési hatósághoz, mivel attól félnek, hogy a robotaxik megjelenése veszélyezteti a munkájukat.

A helyszín nem véletlen, hiszen Vuhan élen jár az autonóm járművek tesztelésében: csak a Baidu óriáscéghez köthető Apollo már több mint félezer járművet irányít a kijelölt térségben. A régiót ennek megfelelően előszeretettel aposztrofálják az autonóm vezetési technológiát a világon leginkább kiszolgáló régiónak.

A Baidu járművei egyébként már több éve róják a közutakat Kína számos nagyvárosában. Az Apollo Go taxiszolgáltatás első fizetős fuvarára 2021 novemberében került sor. Ezek a bevezetések egyelőre jellemzően korlátozott formában történtek, de Vuhanban például a szolgáltatással több mint 3000 négyzetkilométert fednek le, ahol a 12 milliós metropolisz lakosságának fele él.

Máshol sem fáklyás menet

Mindeközben az óceán másik oldalán sem egyszerűbb az élet. A technológia kiforratlansága az Egyesült Államok több városában is kisebb-nagyobb problémákat idézett elő. Egy tavaly ősszel történt baleset pedig hatalmas törést okozott a General Motors tulajdonában lévő Cruise életében.

Mindez az eddig alapvetően nyitott amerikai szabályozókat is óvatossabbá tette. Sorra születnek olyan intézkedések, amelyek megtiltják, vagy legalábbis szigorúbb feltételekhez kötik az autonóm járművek közűti tesztelését, illetve szolgáltatásként történő használatát. A döntéshozókat nyilván az olyan esetek sem hagyják hidegen, mint amilyen idén februárban történt San Fransicóban, ahol a feldühödött tömeg nemes egyszerűséggel felgyújtotta a Waymo egyik vezető nélküli autóját

(Kép: Apollo)

Piaci hírek

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.