A napokban rendezett Dreamforce konferencián nem fukarkodott a nagyívű víziókkal a Salesforce vezérigazgatója, aki beszédében beharangozta az Agentic Enterprise korát. Marc Benioff szerint mostantól olyan vállalatok rúghatnak majd csak labdába, amelyek teljesen magukhoz ölelik a célfeladatok elvégzésére kihegyezett generatív algoritmusokat, azaz az MI-ügynököket. Minő szerencse, hogy a Saleforce portfóliójában pont most debütál egy ilyen, a szervezet egészét lefedő megoldás.
Mindez annyiban nem meglepő, hogy a szoftverszolgáltató óriás az elsők között dobott piacra különböző területeket lefedő ágenseket, hogy aztán szépen sorban mindenki elkezdjen "házalni" ezekkel a speciális, összetett feladatokat akár önállóan is elvégezni képes algoritmusokkal és az azokat támogató rendszerekkel. A listán már fent van a Microsofttól kezdve az OpenAI-on át egészen a Google-ig minden jelentős szereplő. (Az már persze más kérdés, hogy ezeknek a megoldásoknak a tényleges hatékonysága sok esetben még megkérdőjelezhető.)
360 fokos lefedettség
A Salesforce mindenesetre a maga részéről igyekszik maximumra fűteni a hájpvonat kohóját, amihez kiváló eszköz lehet a most debütáló Agentforce 360. Ez tulajdonképpen a tavalyi eszköztár felturbózását és egy sor részterület összekapcsolását jelenti, amiből az ígéretek szerint összeáll egy olyan rendszer, amely teljes körű lefedettséget biztosít az ügyfeleknek az MI-ügynökök frontján.
Az ügynöki rendszer hatékonyságát szemléltetve Benioff közölte, hogy ők maguk csak az ügyfélszolgálati területen 100 millió dollárt takarítanak meg. A cég azonban igyekszik az algoritmusok eljövetelét nem a felmondólevelek kézbesítéséhez kötni, és inkább azt hangsúlyozzák, hogy az MI kiegészíti, megsokszorozza a dolgozók képességeit, lehetőségeit.
Az immár globálisan elérhető Agentforce 360 mindezt négy fontos elem összelegózásával ígéri a lehető legjobb módon megvalósítani. Az alapplatformként szolgáló Agentforce 360-at az igény szerint alakítható modellek adatállandóságát és kontextusát biztosító Data 360 réteg, a Customer 360 számos vállalati területet lefedő alkalmazásai és a cég által korábban felvásárolt Slack üzenetküldő szolgáltatása teszi teljessé.
A vezérigazgató az immár nagyságrendileg 12 ezer ügyféllel büszkélkedő Agentforce-megoldások értékét a Reddit példájával igyekezett alátámasztani, ahol a hirdetési partnerek a felmerült igényeiket és problémáikat csevegőrobotokkal társalogva oldhatják meg. A Salesforce szerint platformjának használata "a támogatási esetek számát 46, a megoldási időt pedig 84 százalékkal csökkentette, így az átlagos válaszidő 8,9 percről 1,4 percre rövidült".
Nem minden papsajt
Benioff javára legyen mondva, hogy egy ilyen, általában kizárólag a csillogásról és a győzelmi jelentésekről szóló marketingeseményen elővette a mesterséges intelligenciához köthető negatív élményeket és az egyre sokasodó kritikákat. A vezérigazgató konkrétan az MIT nemrégiben publikált tanulmányát említette, amely szerint elenyészően kevés vállalatnál hozott egyértelmű sikert az MI bevezetése. (A teljes képhez ugyanakkor hozzátartozik, hogy bőven lehetne más, lesújtó kicsengésű felméréseket is idézni.)
A Salesforce első számú embere a rossz eredményekből azt a következtetést vonta le, hogy a szervezeteknek nem érdemes saját modellt gyártani, azokat saját kezűleg telepíteni és bevezetni, mert az a jelek szerint kudarcra van ítélve. Benioff ugyanakkor jó hírrel is szolgált a közönségnek, hiszen mindez természetesen mind elkerülhető az Agentforce 360 használatával.
(Kép: Salesforce)
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak