A távoli munkavégzéshez szükséges eszközökre specializáló Poly felvásárlása összesen nagyjából 3,3 milliárd dollárjába kerül az amerikai nagyvállalatnak.

A HP a hét elején jelentette be, hogy 1,7 milliárd dolláros vételárért felvásárolja a video- és audioeszközökre specializálódott Polyt. Az ügylet teljes költsége azonban ennek közel a duplája, mivel a vevő átvállalja a Poly tetemes adósságállományát is. Mindennel együtt így a tranzakció értéke eléri a 3,3 milliárd dollár, adóssággal együtt.

A tervek szerint még idén lezárható akvizícióval a HP egyértelműen a hibrid munkavégzés területén igyekszik minél szélesebb portfóliót felvonultatni. Ennek a folyamatnak képezte a részét a távmunkát szoftveres megoldásokkal támogató Teradicit tavaly nyári bekebelezése is.

Az eredetileg Polycom néven még 1990-ben alapított vállalkozást 2019-ben vásárolta fel a fejhallgatókat gyártó Plantronics. Ebből a frigyből született a két szervezet egyesüléséből a Poly. A vállalat megoldásai között irodai és otthoni munkához, kapcsolattartáshoz szükséges termékeket találunk. A spektrum a tárgyalótermi hangszóróktól és kamerákon át a fejhallgatókon és kijelzőkön keresztül az ezeket a hardvereket támogató programokig terjed. 

Az akvizíciót bejelentő sajtóközlemény szerint, hogy a két vállalat együttesen "az eszközök, szoftverek és digitális szolgáltatások teljes ökoszisztémáját" fogja nyújtani, amelyek a munkavállalói élmény fokozását, a munkahelyi termelékenység növelését és a hibrid munkakörnyezetek javítását célozzák.

A hibrid lett a menő

Márpedig utóbbi biztosan fókuszban marad a koronavírus-járvány lecsengését követően is. A régi felállást, a 9-től 5-ig az irodában töltött munkanapokat ugyanis egyre több munkavállaló utasítja el, a tehetséges dolgozókért versenyző cégek többsége hajlandó igazodni a megváltozott közhangulathoz.

Mobilitás

CIO Hungary 2025: aki felkészül, az győz?

Beszámolónk második része a 16. CIO Hungary konferencia első napjáról, benne az elmaradhatatlan biztonsági panellel, amit természetesen már a mesterséges intelligencia is tematizált.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.