Legalábbis erre a sarkos következtetésre jutott a témát boncolgató, Egyesült Királyságban végzett kutatás.

Úgy tűnik, annyira megszoktuk a szokatlant, hogy már vissza se akarunk térni a normális kerékvágásba. Ez a kicsengése annak a Microsoft által publikált kutatásnak, amelyet idén ősszel végeztek több mint 2000 Egyesült Királyságban dolgozó munkavállaló és további több mint 500 HR-szakember bevonásával.

A hibrid munkavégzés a pandémia hullámai alatt a szervezetek döntő többségénél egyértelműen átkerült a "nem árt, ha van rá lehetőség" dobozból a "muszáj, hogy legyen" feliratú csomagba. Az otthoni és irodai munkavégzés rugalmas vegyítése egyszerre mérsékli az egészségügyi kockázatokat és ad lehetőséget a dolgozóknak arra, hogy idejük munkájuk nagyrészét saját ütemtervük szerint, az általuk preferált környezetben végezzék el.

Az irodák elnéptelenedésének azonban kockázatai is vannak. A hivatkozott kutatásból például kiderült, hogy azok közül, akik a világjárvány kitörése óta váltottak munkát sokan hátrányosnak érezték, ahogy a belépéssel kapcsolatos teendőiket részben vagy teljes egészében online kellett elvégezni. Közel felük nem igazán érezte, hogy immár a vállalathoz tartozik, 42 százaléknak nehézséget okozott a kapcsolatteremtés a kollégákkal, harmaduknak pedig hiányzott egy felettes "a szobából", akihez első munkanapjaik során útmutatásért fordulhattak volna. (Mindezeket a problémákat már számtalan egyéb forrás is megerősítette.)

Szerzett jogokból nehéz visszavenni

Hiába látják azonban maguk a munkavállalók is a részben vagy egészben otthonról végzett munkavégzés hátulütőit, a hibrid konstrukció támogatottsága elsöprő körükben. A mostani kutatásban például a megkérdezettek több mint fele egyetértett azzal a megállapítással, miszerint alaposan megfontolnának egy munkahelyváltást, amennyiben jelenlegi cégüknél megszűntetnék a hibrid munkavégzés lehetőségét.

Egy korábbi, idén januárban végzett globális felmérésben egyébként szintén magas, de azért némileg kisebb (41 százaléknyi) volt azok aránya, akik hasonlóan vélekedtek. Az adatok alapján nem világos, hogy a britek kedvelték-e meg az átlagosnál jobban a rugalmas munkavégzés lehetőségét, vagy általában erősödött a világban ez a tábor.

Az ősszel meginterjuvolt HR-es vezetők között mindenesetre 38 százaléknyian voltak azok, akik kifejezetten tartanak attól, hogy a hibrid modell esetleges kivezetése miatt komoly problémáik támadnának a munkaerő megtartásával. Ez különösen azért fájhatna a szervezeteknek, mert az utóbbi időben világszinten megugrott az állást váltók aránya. A nagy felmondásként is emlegetett jelenséget a szakértők leginkább a világjárvány okozta felfordulást követő időszakban új utakat kereső munkavállalók "számlájára írják".

Közösség & HR

Rágyúrna Európa a videójátékokra

Az EP kultúráért és oktatásért felelős bizottsága a digitális szórakozási forma eddiginél lényegesen nagyobb és átfogóbb támogatását javasolja, mert az több szempontból is hasznos lenne a régiónak.
 
A vállalatoknak egy-egy speciális feladatra, új projektre bizonyos esetekben gazdaságosabb és eredményesebb külső erőforrásokat bevonni, mint a főállású munkatársakra bízni a munkát.

a melléklet támogatója a Hays Hungary

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.