A Delta Air Lines nagyon nyomul a fedélzeti Wi-Fi-ben, a Starlink pedig nagyon nyomul a légitársaságok későbbi kiszolgálásában.

A Delta tesztelte a SpaceX Starlink műholdas internetes technológiáját repülőgépein – idézi a légitársaság vezérigazgatóját a The Wall Street Journal. A Delta Air Lines ezek szerint nem csak megbeszéléseket folytatott a vállalattal, hanem feltáró tesztelést is végzett a technológia alkalmazásával kapcsolatban. A SpaceX a Starlink kereskedelmi értékesítésért felelős alelnöke már tavaly júniusban arról beszélt, hogy több légitársasággal is tárgyalnak a fedélzeti internetkapcsolat biztosításáról, amit már más szolgáltatóknál (Intelsat, Viasat) is igénybevesznek a légitársaságok.

A Delta terveiről a WSJ hétfői riportjában sem derült ki túl sok konkrétum a Starlinkre vonatkozóan, de a társaság vezetője már évekkel ezelőtt is azt hangoztatta, hogy a Wi-Fi-nek ingyenesnek kell lennie a repülőgépeken. Maga a Delta 2019-ben indított ezzel kapcsolatos kísérleteket bizonyos járatain, majd idén márciusban azt is bejelentette, hogy több mint 300 repülőgépén teszi elérhetővé a Viasat műholdas internetét, egyelőre utasonként és járatonként 5 dolláros átalánydíj fejében.

Látszata csak később lehet a dolognak

A Starlink eredeti célja, hogy a félreeső, rosszul ellátott közösségeket is megfelelő kapcsolatokon keresztül csatlakoztassa a világhálóra, de a vállalat a szövetségi távközlési hivatalhoz (FCC) eljuttatott beadványában azóta azt is kérte, hogy mozgó járműveket, köztük repülőket, hajókat vagy nagy teherautókat szolgálhasson ki hálózatával. 2021 júniusában a SpaceX, illetve az alapító-tulaj Elon Musk a Twitteren közölte, hogy a Starlink a Boeing 737-es és Airbus A320-as típusok hatósági tanúsítványának megszerzésére koncentrál, mivel ezekkel utazik a legtöbb ember.

Az Euroconsult iparági tanácsadó előrejelzése alapján az évtized végére a 20 ezret is elérheti majd a csatlakoztatott repülőgépek száma. A fejlődés értelemszerűen a Starlink szempontjából is nagy lehetőséget jelent, de a cikkben megszólaló szakértők szerint ezek kiaknázásához nem csak a szabályozás buktatóin kell átvergődniük, hanem évekig tartó munkával kell megvetniük a lábukat a hosszú távú szerződések jellemezte piacon.

Közösség & HR

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.