Két év alatt 30 százalékkal nőtt az az idő, amit egy átlagos felhasználó naponta a telefonja bámulásával, nyomkodásával tölt.

Lehet, hogy a 24 órás limit lesz a felső korlátja annak, hogy mennyit használjuk a mobilunkat? Ha ide talán nem is jutunk el, mert pár órát azért mégiscsak aludnunk kell, ám ezt leszámítva megállíthatatlannak tűnik az a trend, ahogy az okostelefonok magukhoz láncolják tulajdonosaikat.

Az alkalmazás-használati elemzésre szakosodott App Annie minden évben átfogó jelentést készít a mobilvilág történéseiről. A State of Mobile 2022 címet viselő, frissen kiadott anyaguk szerint tavaly minden lényeges paraméter szerint folytatódott a szektor növekedése.

Lehengerlő erő

Az elemzés egyik legmegdöbbentőbb adata szerint 2021-ben a világ 10 legfejlettebb mobilpiacán az andoridos felhasználók átlagosan 4,8 órát töltöttek különféle appok használatával. Ha az alvást, a munkát és egyéb létszükségleti tevékenységeket levonjuk a nap 24 órájából, akkor tulajdonképpen kijelenthető, hogy ez lefedi egy felhasználó minden szabad percét. Másképpen megközelítve: az ébren töltött időnk nagyjából harmada már a mobilunkkal összefonódva telik.

A cég mérései szerint a használat éves alapon is emelkedett tavaly, a 2019-es eredménnyel összehasonlítva pedig komoly, 30 százalékos növekmény látszik ezen a területen. Indonéziában és Brazíliában már-már a téridőt hajlítják a telefonozók a maguk 5,4 órányi átlagos használati idejével. Az USA-ban viszont "csak" 4,2 óra lett az átlag, ugyanakkor ez is már egy órával több, mint amennyit az amerikaiak tévénézéssel töltenek.
 

A State of Mobile 2022 legfontosabb megállapításai

 

Időnk mellett pénzünket sem félünk korunk legmeghatározóbb technológiai eszközére költeni. A kutatási adatok alapján tavaly az App Store, a Google Play és a Kínát ellátó önálló androidos alkalmazásáruházak összesen 170 milliárd dollárnyi forgalmat generáltak, azaz a mobilok percenként 320 ezer dollárt mozgattak meg a világban. Az összforgalom 2020-hoz képest majdnem 20 százalékkal nőtt.

Az okostelefonok eluralkodása a hirdetők figyelmét sem kerülte el. Tavaly mobil hirdetésekre 295 milliárd dollárt költöttek a megrendelők, a dinamikát pedig jól mutatja, hogy az App Annie szakértői szerint idén a 350 milliárdos mérföldkövet is átlépheti a forgalom.

TikTok, kaja, edzés

A használt alkalmazások tekintetében nem érhet senkit meglepetés, hogy tízből hét appokkal töltött percünket a különböző közösségi platformok görgetésével töltjük. A Facebookot, az Instagramot és a WhatsApp-ot is magáénak tudó Meta számára azonban intő jel, hogy tavaly a Kínából érkező TikTok volt a legtöbbet letöltött alkalmazás.

A koronavírus elhúzódó hatása jól tükröződik a kategóriákban tapasztalt hangsúlyeltolódásokban. Jelentősen megnőtt a webáruhazak dedikált alkalmazásainak a használata, az étel- és italkiszállítók pedig nagyjából 50 százalékkal több figyelmet kaptak, mint korábban. Szintén nőtt az érdeklődés a különböző fizikai edzést, fitneszprogramokat kínáló alkalmazások iránt, sőt az adatok alapján még a meditációs appok is profitáltak a pandémiás helyzetből.

Konzumer tech

Itthon már szinte mindenki netezik a mobilján

Egy friss felmérés szerint jelenleg 6,2 millióra tehető a hazai felnőtt okostelefon-használók tábora, akik közül nagyjából 6 millióan szörfölnek is mobiljukon.
 
Hirdetés

Felhőben az erő

Gyorsan változó hardveres technológiák, finomodó szoftveres környezet és felkészültebb humán erőforrás teszi jövőbiztossá a felhőt.

Veszélyek garmadája bújik meg a webes alkalmazások és az alkalmazásprogramozási interfészek közötti forgalomban. Ezek kiszűrésére és hatástalanítására szerencsére egyre hatékonyabb eszközökkel rendelkezünk.

a melléklet támogatója a Balasys

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.