Két év alatt 30 százalékkal nőtt az az idő, amit egy átlagos felhasználó naponta a telefonja bámulásával, nyomkodásával tölt.

Lehet, hogy a 24 órás limit lesz a felső korlátja annak, hogy mennyit használjuk a mobilunkat? Ha ide talán nem is jutunk el, mert pár órát azért mégiscsak aludnunk kell, ám ezt leszámítva megállíthatatlannak tűnik az a trend, ahogy az okostelefonok magukhoz láncolják tulajdonosaikat.

Az alkalmazás-használati elemzésre szakosodott App Annie minden évben átfogó jelentést készít a mobilvilág történéseiről. A State of Mobile 2022 címet viselő, frissen kiadott anyaguk szerint tavaly minden lényeges paraméter szerint folytatódott a szektor növekedése.

Lehengerlő erő

Az elemzés egyik legmegdöbbentőbb adata szerint 2021-ben a világ 10 legfejlettebb mobilpiacán az andoridos felhasználók átlagosan 4,8 órát töltöttek különféle appok használatával. Ha az alvást, a munkát és egyéb létszükségleti tevékenységeket levonjuk a nap 24 órájából, akkor tulajdonképpen kijelenthető, hogy ez lefedi egy felhasználó minden szabad percét. Másképpen megközelítve: az ébren töltött időnk nagyjából harmada már a mobilunkkal összefonódva telik.

A cég mérései szerint a használat éves alapon is emelkedett tavaly, a 2019-es eredménnyel összehasonlítva pedig komoly, 30 százalékos növekmény látszik ezen a területen. Indonéziában és Brazíliában már-már a téridőt hajlítják a telefonozók a maguk 5,4 órányi átlagos használati idejével. Az USA-ban viszont "csak" 4,2 óra lett az átlag, ugyanakkor ez is már egy órával több, mint amennyit az amerikaiak tévénézéssel töltenek.
 

A State of Mobile 2022 legfontosabb megállapításai (Forrás: App Annie)

 

Időnk mellett pénzünket sem félünk korunk legmeghatározóbb technológiai eszközére költeni. A kutatási adatok alapján tavaly az App Store, a Google Play és a Kínát ellátó önálló androidos alkalmazásáruházak összesen 170 milliárd dollárnyi forgalmat generáltak, azaz a mobilok percenként 320 ezer dollárt mozgattak meg a világban. Az összforgalom 2020-hoz képest majdnem 20 százalékkal nőtt.

Az okostelefonok eluralkodása a hirdetők figyelmét sem kerülte el. Tavaly mobil hirdetésekre 295 milliárd dollárt költöttek a megrendelők, a dinamikát pedig jól mutatja, hogy az App Annie szakértői szerint idén a 350 milliárdos mérföldkövet is átlépheti a forgalom.

TikTok, kaja, edzés

A használt alkalmazások tekintetében nem érhet senkit meglepetés, hogy tízből hét appokkal töltött percünket a különböző közösségi platformok görgetésével töltjük. A Facebookot, az Instagramot és a WhatsApp-ot is magáénak tudó Meta számára azonban intő jel, hogy tavaly a Kínából érkező TikTok volt a legtöbbet letöltött alkalmazás.

A koronavírus elhúzódó hatása jól tükröződik a kategóriákban tapasztalt hangsúlyeltolódásokban. Jelentősen megnőtt a webáruhazak dedikált alkalmazásainak a használata, az étel- és italkiszállítók pedig nagyjából 50 százalékkal több figyelmet kaptak, mint korábban. Szintén nőtt az érdeklődés a különböző fizikai edzést, fitneszprogramokat kínáló alkalmazások iránt, sőt az adatok alapján még a meditációs appok is profitáltak a pandémiás helyzetből.

Konzumer tech

Van az a pénz... Kivették a kínai App Store-ból a WhatsAppot és Threadset

Peking szerint a Meta két mobil appja nemzetbiztonsági aggályokat vet fel.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

Hol, milyen adatokat és hányszorosan tároljunk ahhoz, hogy biztonságban tudhassuk szervezetünk működését egy nem várt adatvesztési incidens esetén is?

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.