Tegnap az amerikai tőzsdén történelmi csúcsra kapaszkodtak a Netflix részvényei, miután a streamingszolgáltató a héten minden várakozást felülműlóan jó üzleti eredményekről számolt be [PDF]. Csak a tavalyi utolsó negyedévben közel 19 millió előfizetővel sikerült gyarapítani a fizető közönséget, az év végére ezzel 302 millió közelébe hízott tábor természetesen ugyancsak céges rekordot jelent.
Az ünnepi szezon legnagyobb húzásai a sporthoz kötődnek, bár Jake Paul és az immár 58 éves Mike Tyson novemberi bokszmeccse kevés sportértékkel bírt. A közönség szórakoztatására viszont alkalmas volt, mint ahogy jót tett néhány NFL-meccs karácsonyi közvetítése is.
Részben a fentieknek köszönhetően a tavalyi negyedik negyedévben mintegy 10,25 milliárd dollárnyi forgalom keletkezett, ami egyfelől 16 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot, másrészt nagyjából ugyanilyen arányban múlja felül a 10,1 milliárdos előzetes piaci várakozást. Mindeközben a nettó nyereség 938 millióról közel 1,9 milliárdra ugrott.
Jónak jó, de nem lehetne még jobb?
A Reuters beszámolója ugyanakkor a sok pozitívum mellett egy problémára is felhívja a figyelmet, miszerint az előfizetői tábor bővüléséhez képest a bevételek szerényebb mértékben nőttek. Ennek egyik oka, hogy a sok új belépvel kecsegtető nemzetközi régiókban nem lehet olyan árakat elkérni, mint mondjuk az USA-ban vagy Nyugat-Európában. Másrészt pedig ott vannak a korábbi nehéz helyzetben leginkább kényszerből bevezetett, hirdetésekkel tűzdelt olcsóbb csomagok, amelyek közvetlenül értelemszerűen kevesebb bevételt generálnak.
A jövő azonban pozitív változásokkal kecsegtet, hiszen a 300 millió fölé duzzasztott globális tábor még komolyabb tényezővé emeli a céget többek között a reklámozók szemében. A bevételi oldal további erősítését eredményezheti az a tavaly bejelentett lépés is, miszerint a Netflix saját kézbe veszi a hirdetéselhelyezést.
A részvényeseknek mindeközben csak annyi a dolguk, hogy lelkesen tapsoljanak. A szolgáltató papírjai tavaly több mint 80 százalékot drágultak, és a lendület a jelek szerint idén is kitarthat. Ez tovább emelheti a Netflix jelenleg 370 milliárd dollárosra becsült értékét, ami már így is nagyobb össze, mint amit közvetlen riválisai (Disney, Comcast, Paramount, Warner Bros Discovery) összesen fel tudnak mutatni.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak