Bár a World Wide Web épp most ünnepli 30-dik születésnapját, ha az ebben rejlő lehetőségek kiaknázásról kérdezünk meg hazai kis- és középvállalkozásokat, akkor meglehetősen vegyes válaszokat kapnánk; a konkrét üzleti folyamatokat segítő online lépések kapcsán pedig vélhetően még inkább érezhetjük az útkeresést. Pedig az internetet mindenki használja, egyre többen készségszinten – mégis, valami hiányzik.

Amikor arra kerül a sor, hogy ne csak fogyasszuk a világhálón lévő tartalmakat, hanem gyártsuk is, akkor hirtelen mindenkinek nehézzé válik az egyébként mindennapos internetezés. Mi az a tartalom, amire más kíváncsi lehet, érdekelheti, hasznos információval rendelkezik? Egyáltalán kik azok, akik ezekkel találkozni fognak, mondjuk úgy, "elfogyasztják", majd véleményt alkotnak róla? Mire van szükségem ahhoz, hogy online legyen az a bizonyos tartalom, hogyan tudom láthatóvá tenni bárki számára? Lám, hirtelen bonyolult összetett kérdésekkel találkozhat bárki, de szerencsére a kiút a válaszokhoz könnyedén megtalálható és végig járható.

A digitális bemutatkozás

Ha jobban belegondolunk, egy személyes találkozás során is tartalmat gyártunk: a felek megszólítják egymást, párbeszédbe elegyednek, és jó eséllyel hasznos infókat osztanak meg egymással. Tegyük fel, hogy odafigyelünk a másikra, megjegyezzük az elhangzottakat, később emlékezni fogunk a találkozásra; ez pedig vélhetően előrébb visz minket a magán- vagy üzleti életünkben. Egy meeting kipipálható, a napba még befér 5 másik, készen is vagyunk. Megtartva ezt a napi kvótát, egy hónapban elérhetjük a 100 embert. Szép szám, örülhetünk az új kapcsolatoknak, partnereknek. De ki akarna itt megállni? Nem jobb lenne napi 1000 vagy 10 000 kontaktus, potenciális érdeklődő, lehetséges üzleti fél? Dehogynem, ám emberi mivoltunk klónozása helyett inkább online személyünk, cégérünk fejlesztésére érdemes fókuszálni!

A "mindenképpen legyen saját weboldalad" tézis természetesen manapság is érvényben van, legfeljebb finomodott, a kor trendjeinek megfelelően alakult át. De a mondat még mindig elhangzik egy új vállalkozás létrejötte vagy egy régi megújítása során. Enélkül nem látszódhat megfelelően a cég, nehezen találhat új ügyfeleket, tulajdonképpen a saját dolgát nehezítheti meg, ha nem fordít figyelmet az online jelenlétre. Jó hír, hogy egy weboldal létrehozása már nem igényel óriási időbeli és pénzbeli befektetést, ráadásul rengeteg költséghatékony megoldással találkozni. A kezdeti lépések tehát könnyűek, ám azt mindenképp érdemes fejben tartani, hogy ha egyszer belekezdtünk, akkor nincs megállás.

Építkezés – sose lesz kész?

Kezdésnek érdemes meghatározni az alapokat – ha weboldal, akkor webcím, tárhely, ehhez kapcsolódó funkciók (pl. e-mail fiókok), illetve platform, amire építkezünk. Az ingyenes tartalomkezelő rendszerek közül a WordPress-Joomla-Drupal triójának hallatán már egyre többen kapják fel a fejüket, bejáratott, frissen tartott platformokról van szó; ám kiválasztásukat ne a kinézet vagy a temérdek elérhető sablon adja, hanem a tartalmi és megvalósítási terv.
 

Témák a WordPress kínálatából

 

Az indulás innentől fogva egészen egyszerű; előre összeállított szolgáltatáscsomagok közül válogathatunk, melyek minden olyan technikai alapfeltételt megadnak, amire szükség van az első lépésnél. A különböző CMS-tárhely csomagoknál érdemes figyelembe venni a weboldal kezdeti és jövőbeni igényeit, hiszen már akár rövid távon is plusz tárhelyre, szerveroldali funkciókra és adott esetben felhős infrastruktúrára is szükség lehet.

A hazai piacon egyedülálló csomagnak számít a Forpsi WP Ready szolgáltatása, ami nemcsak a domaint és tárhelyet foglalja magában, hanem egy alapszintű WordPress-előtelepítést is. Ráadásul nemcsak a honlap indulását segíti a szolgáltatás, hanem a platform folyamatos frissen tartása és a vele kapcsolatos ingyenes terméktámogatás szintén garantált. Végül, de nem utolsósorban a telepítés maga alapszintű bővítményekkel rendelkezik: kapcsolatfelvételi űrlap, a cookie-gyűjtést jelző tájékoztatás, a hozzászólások letiltásának lehetősége és .XML honlaptérkép generálása.

Ezen túl a korábban említett üzleti és tartalmi terv szabhat csak határokat az oldal kialakításának. Egy jól megválasztott sablon a megfelelő funkciókkal, bővítményekkel megtámogatva, mindez pedig egy megbízható platformon, kiszolgálói háttéren üzemeltetve elindíthatja, megerősítheti a vállalkozást az online térben. Az igazi siker azonban csak akkor garantált, ha nemcsak az általános webes trendeknek, hanem az ügyfélkörnek is meg tudunk felelni naprakész információkkal, ajánlatokkal. Gyorsan és könnyedén válhatunk igazi tartalomgyártóvá, az újabb lépcső pedig akkor következik, amikor egy kis közösség alakul ki a márkánk mellé. Ez azonban már egy másik sztori.

Közösség & HR

Konyhákba szerelt felügyelő segíthet spórolni az étellel

Egy londoni startup a világban folyamatosan generálódó, óriási mennyiségű élelmiszerhulladék ellen hirdetett harcot a technológia segítségével.
 
A kis és közepes méretű vállalatok körében gyakorlatilag megkerülhetetlen a CMS-ek használata, de számos pozitívumuk ellenére akad néhány sötét folt is a területen. Mik ezek és mit lehet ellenük tenni?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

Hirdetés

Tartalomkezelés az üzleti céloknak megfelelően

A konkrét üzleti folyamatokat segítő online lépésekre még mindig az útkeresés a jellemző. Pedig az internetet mindenki használja, és egyre többen készségszinten – mégis, valami hiányzik.

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.