A gyenge kezdést erős visszaesés követte a táblagépeknél. Az első negyedév 20 százaléka után a másodikban 30-cal zuhantak a globális szállítások.
Hirdetés
 

Úgy tűnik, az idei év első három hónapjában mért brutális tabletes visszaesés is csak bemelegítés volt egy még rosszabb negyedévhez. Az IDC nemrégiben kiadott szektoriális gyorsjelentése szerint ugyanis az áprilistól június végéig tartó időszakban mindössze 28,3 millió eszközt szállítottak le a gyártók világszerte. Hogy ez mennyire nem sok, az akkor látszik, ha hozzátesszük, hogy tavaly ilyenkor még bőven 40 millió felett volt az "anyagmozgás" mértéke.

Zuhanórepülésben

Az éves összevetésben szinte pontosan 30 százaléknak megfelelő szabadesésben a piaci szereplők többsége aktív szerepet vállalt. Az öt legnagyobb gyártó közül négy bőven kétszámjegyű visszaesést szenvedett el, egyedül a második negyedévre az Amazon helyett az elit mezőnyébe kerülő Xiaomi tudta 700 ezerről 1 millióra hízlalni a leszállított mennyiséget.

 

 

Ahogy a fenti táblázatból is kitűnik, a szektor kisebb szereplői szenvedték meg leginkább azt, hogy a fogyasztók az infláció növekedése és a recessziós félelmek miatt mostanában nem rohannak tömegével táblagépeket venni. Az amerikai piackutató adatai szerint ezek a nem jelentős gyártók összességében közel 50 százalékkal kevesebb eszközt tudtak leszállítani, mint 2022 hasonló periódusában.

Az IDC szakértői úgy látják, a legnehezebb helyzetben a középkategóriás modellek gyártói vannak, mivel a felsőbb régiókat az iPad uralja, a legolcsóbb szintet a Xiaomi és a Lenovo igyekszik ellátni eszközökkel. A több funkcióval rendelkező, nem túl drága táblagépeket egyébként még a mostani nehéz gazdasági helyzetben is keresik, elsősorban a feltörekvő piacokon, ahol ezek a tabletek gyakran a hagyományos számítógépeket helyettesítő eszközként működnek.

Konzumer tech

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.