A gyenge kezdést erős visszaesés követte a táblagépeknél. Az első negyedév 20 százaléka után a másodikban 30-cal zuhantak a globális szállítások.
Hirdetés
 

Úgy tűnik, az idei év első három hónapjában mért brutális tabletes visszaesés is csak bemelegítés volt egy még rosszabb negyedévhez. Az IDC nemrégiben kiadott szektoriális gyorsjelentése szerint ugyanis az áprilistól június végéig tartó időszakban mindössze 28,3 millió eszközt szállítottak le a gyártók világszerte. Hogy ez mennyire nem sok, az akkor látszik, ha hozzátesszük, hogy tavaly ilyenkor még bőven 40 millió felett volt az "anyagmozgás" mértéke.

Zuhanórepülésben

Az éves összevetésben szinte pontosan 30 százaléknak megfelelő szabadesésben a piaci szereplők többsége aktív szerepet vállalt. Az öt legnagyobb gyártó közül négy bőven kétszámjegyű visszaesést szenvedett el, egyedül a második negyedévre az Amazon helyett az elit mezőnyébe kerülő Xiaomi tudta 700 ezerről 1 millióra hízlalni a leszállított mennyiséget.

 

 

Ahogy a fenti táblázatból is kitűnik, a szektor kisebb szereplői szenvedték meg leginkább azt, hogy a fogyasztók az infláció növekedése és a recessziós félelmek miatt mostanában nem rohannak tömegével táblagépeket venni. Az amerikai piackutató adatai szerint ezek a nem jelentős gyártók összességében közel 50 százalékkal kevesebb eszközt tudtak leszállítani, mint 2022 hasonló periódusában.

Az IDC szakértői úgy látják, a legnehezebb helyzetben a középkategóriás modellek gyártói vannak, mivel a felsőbb régiókat az iPad uralja, a legolcsóbb szintet a Xiaomi és a Lenovo igyekszik ellátni eszközökkel. A több funkcióval rendelkező, nem túl drága táblagépeket egyébként még a mostani nehéz gazdasági helyzetben is keresik, elsősorban a feltörekvő piacokon, ahol ezek a tabletek gyakran a hagyományos számítógépeket helyettesítő eszközként működnek.

Konzumer tech

Kizárólag MI-ügynökökből álló céget indítottak – nem lett jó vége

A kitalált szoftverfejlesztő vállalat egy tudományos kísérlet keretében működött. Már ha működésnek lehet nevezni azt a szerencsétlenkedést, amit a tesztelt modellek produkáltak.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.