Úgy tűnik, az idei év első három hónapjában mért brutális tabletes visszaesés is csak bemelegítés volt egy még rosszabb negyedévhez. Az IDC nemrégiben kiadott szektoriális gyorsjelentése szerint ugyanis az áprilistól június végéig tartó időszakban mindössze 28,3 millió eszközt szállítottak le a gyártók világszerte. Hogy ez mennyire nem sok, az akkor látszik, ha hozzátesszük, hogy tavaly ilyenkor még bőven 40 millió felett volt az "anyagmozgás" mértéke.
Zuhanórepülésben
Az éves összevetésben szinte pontosan 30 százaléknak megfelelő szabadesésben a piaci szereplők többsége aktív szerepet vállalt. Az öt legnagyobb gyártó közül négy bőven kétszámjegyű visszaesést szenvedett el, egyedül a második negyedévre az Amazon helyett az elit mezőnyébe kerülő Xiaomi tudta 700 ezerről 1 millióra hízlalni a leszállított mennyiséget.
Ahogy a fenti táblázatból is kitűnik, a szektor kisebb szereplői szenvedték meg leginkább azt, hogy a fogyasztók az infláció növekedése és a recessziós félelmek miatt mostanában nem rohannak tömegével táblagépeket venni. Az amerikai piackutató adatai szerint ezek a nem jelentős gyártók összességében közel 50 százalékkal kevesebb eszközt tudtak leszállítani, mint 2022 hasonló periódusában.
Az IDC szakértői úgy látják, a legnehezebb helyzetben a középkategóriás modellek gyártói vannak, mivel a felsőbb régiókat az iPad uralja, a legolcsóbb szintet a Xiaomi és a Lenovo igyekszik ellátni eszközökkel. A több funkcióval rendelkező, nem túl drága táblagépeket egyébként még a mostani nehéz gazdasági helyzetben is keresik, elsősorban a feltörekvő piacokon, ahol ezek a tabletek gyakran a hagyományos számítógépeket helyettesítő eszközként működnek.
Felhőbe vezető út hazai szakértelemmel
Robusztus műszaki háttér, korszerű technológia és a felhasználóbarát kezelhetőség. A Flex Cloudhoz nem kell nagy IT-csapat, csak egy elhatározás és pár kattintás.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak