Több hazai szoftverszállító fogott össze, hogy közösen népszerűsítsék új szoftverszolgáltatásaikat az ősz folyamán szerte az országban a Szoftversó roadshown.
Szerdán indult és egészen november végéig tart az a rendezvénysorozat, amelyet tíz hazai régióközpontban rendez meg közösen több hazai informatikai szállító. A Szoftversó roadshow előadásain a kis- és középvállalatok képviselői olyan informatikai megoldásokkal ismerkedhetnek meg, amelyek használatához nincs szükség beruházásra - a csoportmunka támogatástól, a dokumentumkezelésen és az ügyfélkapcsolat-kezelésen át a komplex ügyviteli rendszerekig. 

A jelenlegi piaci helyzetben a kis- és középvállalkozások (kkv-k) számára a hatékonyságot növelő és költségeket csökkentő fejlesztések létfontosságúak az eredményes működéshez, illetve sok esetben akár a fennmaradáshoz is. A beruházások finanszírozására azonban egyre nehezebb forrást találni, emiatt a kkv-k számára is érdekesek lehetnek a kiszámítható havidíjért igénybe vett online szoftverszolgáltatások

Itthon eddig elsősorban levelezőrendszer és tárhely szolgáltatások voltak havi díjas szolgáltatásként elérhetőek, az üzleti alkalmazások területén kevés magyar nyelven is elérhető, a hazai üzleti környezethez illeszkedő szolgáltatás közül lehet választani.



Hazai fejlesztések Üzleti szoftvereket tisztán felhasználási alapon, havi elszámolásban a weben keresztül igénybe venni ma hazánkban még újdonságnak számít. Ugyanakkor az Új Széchenyi Terv vonatkozó pályázatának segítségével több vezető magyar szoftverfejlesztő cég is létrehozott szolgáltatásként igénybe vehető szoftvert (angol kifejezéssel Software-as-a-Service, röviden SaaS).

A rendszerek korszerűségét tekintve bármilyen vállalati környezetben alkalmazhatóak, ugyanakkor a koncepció és a kapcsolódó konstrukció révén valódi üzleti előnyt a kis- és középvállalkozások körében lehet velük elérni. Használatukkal nem csak a szoftver-, de a hardverberuházás és a folyamatos üzemeltetés költsége is megspórolható.

Felhasználás alapú alkalmazások A rendezvényen többek között bemutatják a Libra Virtua szolgáltatását, amellyel a hazai szoftverszállító ügyviteli és vállalatirányítási rendszereit vehetik igénybe a kkv-k beruházás nélkül, használat alapú üzemeltetési és felhasználási díjért. Az ügyviteli és vállalatirányítási rendszerek bevezetése egy kis- és középvállalat számára sokszor jelentős beruházást és költséges üzemeltetést jelent;  a szoftverek telepítése, beállítása, oktatása és testreszabása is komoly időt és energiát igényel, a szoftverszolgáltatással mindezt a terhet leveszik.

A roadshow nyíregyházi állomásán

Ifj. Faur Kálmán
a Libra Szoftver Zrt. vezérigazgató-helyettese azt hangsúlyozta: cégük már évek óta kínál felhasználás alapú, de helyi telepítésű alkalmazásokat. A webes megoldás ehhez képest annyi újat hoz, hogy immár az egyes szolgáltatásokat az interneten keresztül integráltan tudják igénybe venni az ügyfeleik.

Információelérés bárhonnan A Qualysoft egy saját fejlesztésű havidíjas webszolgáltatással mutatkozik be, amely egy kis cég minden munkaszervezési feladatát kiszolgálja. A sem saját szervert, sem informatikus támogatását nem igénylő Nebula Munkaszervező havidíja egy átlag telefonszámla szintje alatt maradhat.

A Nebula munkaszervező ügyfélcsatornáján keresztül a megrendelők könnyen elérik a szolgáltató vagy installáló cégeket, és egy helyre koncentrálja az összes emailes, weboldalon megjelenő, facebookos, blogos vagy twitteres üzeneteiket. Amint azt Bayer Józseftől, a Qualysoft fejlesztési igazgatójától megtudtuk: az októberben bemutatandó szolgáltatás béta verzióját a vállalkozások ingyen próbálhatják ki.



Bayer József, a Qualysoft fejlesztési igazgatója (balra)

Több csomagban 
A 15 éves Microsoft rendszerintegrációs tapasztalattal rendelkező Delta Informatika Zrt. egy többszintes, a Microsoft Office 365 szoftverszolgáltatására, valamint az Azure felhőplatformra épülő, illetve azt kiegészítő szolgáltatáscsomagot mutat be GreenPen néven. A legegyszerűbb "light" csomagban standardizált Office 365 Sharepoint alapú csoportmunka, távmunka és projektmenedzsment szolgáltatást érhetnek el a vállalkozások - tudtuk meg Bátorfi Pétertől, a Delta Informatika Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettesétől.

A standard csomagban Azure alapú alkalmazásokat kínálnak ügyfélkapcsolatkezelés (CRM), üzletifolyamat-menedzsment (BPR) és service desk területekre. Mindezek mellé felhasználói támogatást, helpdesket és többszintű támogatást kínál a Delta Informatika. A szolgáltatások egy részét már jelenleg is használják pilot ügyfelek, jövő év elejétől pedig széles körben elérhetővé teszik a teljes csomagot.
A DMSone Ultimate gyors adminisztrációt, egyszerű információelérést, azaz komplex iratkezelési megoldást biztosít. Érkezzen az információ e-mailen, postán, internetről, vagy bármilyen egyéb úton, az Ultimate nem csupán archiválja, hanem analizálja is és továbbítja azt, lehetővé téve ezáltal a dokumentumok teljes életciklusának nyomon követését.
A kiegyensúlyozott munkaelosztásnak köszönhetően az átfutási idő töredékére csökken, a munkatársak produktivitása pedig növekszik. Munkafolyamataink felgyorsulnak, az adminisztrációra fordított tárgyi és humán ráfordításaink pedig számottevően redukálódnak, szemben az időrabló és erőforrás pazarló hagyományos dokumentumkezeléssel. A rendszer használatának köszönhetően leegyszerűsödik a számlák, szerződések, megrendelések nyilvántartása, visszakeresése, kihozva ezzel a csúcsteljesítményt szervezetéből. A vezetők számára átlátható és könnyedén menedzselhető ügymenetet biztosít; használatával megállapíthatók azon hiányosságok, amelyek visszafogják a szervezet teljesítményét.

Munkaszervezés bárhonnan Az előbbiek mellett a Ultimate elektronikus dokumentum-menedzsment rendszert is bemutatta Kereki Viktor, a DMSOne Zrt. értékesítési vezetője, amely az e-mailen, postán, internetről, vagy bármilyen egyéb úton érkező információkat nem csupán archiválja, hanem analizálja és továbbítja, lehetővé téve ezáltal a dokumentumok teljes életciklusának nyomon követését. 

A rendszer használatának köszönhetően leegyszerűsödik a számlák, szerződések, megrendelések nyilvántartása, visszakeresése, A vállalkozás munkafolyamatai felgyorsulnak, az adminisztrációra fordított tárgyi és humán ráfordítások pedig számottevően csökkennek a szolgáltató ígérete szerint.

A szoftverszolgáltatók megerősödtek a gazdasági válságban
Egyre többen érdeklődnek a felhő alapú ERP iránt

Idegesítéssel küzd a képernyőfüggőség ellen egy új alkalmazás

Mivel az időkorlátos-kiléptetős módszerek nem igazán hatékonyak, a kutatók új módszerrel próbálnák meg rávenni a felhasználókat, hogy néha kapcsolják ki az okostelefonjukat.
 
Az Európai Unió kibervédelmi direktívájának való megfelelés nem annyira bonyolult feladat, mint amilyennek elsőre látszik.

a melléklet támogatója a Balasys IT Zrt.

Hirdetés

Biztonságos M2M kommunikáció nagyvállalti környezetben a Balasystól

A megnövekedett támadások miatt az API-k biztonsága erősen szabályozott és folyamatosan auditált terület, amelynek védelme a gépi kommunikáció (M2M) biztonságossá tételén múlik.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.