Új vezetőt, nevet és irányt kap az eddig Google +-ként ismert rendszer. Az elmúlt napokban már lehetett hallani pletykákat, sőt hivatalos forrásból érkező utalásokat is arra, hogy a Google 2011 nyarán indított közösségi hálózatának teljesen új irányt akarnak szabni. Az ok érthető, a Plus messze nem váltotta be az induláskor érzehető hatalmas reményeket.
Képek és folyamok
A cég régi veteránja, Bradley Horowitz egy nappal ezelőtt posztolta ki a Google+-ra, hogy átveszi a Google Photos and Streams termék irányítását. Mivel ilyen szolgáltatás eddig nem szerepelt a cég repertoárjában, jogosan merülhet fel a kérdés, hogy pontosan mit is fog vezetni Horowitz. Úgy tűnik, hogy a megváltozó Google+t, hiszen annak a David Besbrisnek a székébe ül, aki még egy évet sem tudott kihúzni a Google+ élén, miután a távozó Vic Gundotrától átvette a stafétát tavaly áprilisban.
Bár még komoly részleteket egyáltalán nem lehet ismerni, az bizonyosnak tűnik, hogy a fotók tárolását, megosztását, szerkesztését végző funkciókat külön csoportba rendezik, a Streams pedig megmarad tulajdonképpen egy sima közösségi hírfolyamnak. A tervek szerint a csetelésre, videotelefonálásra használható Hangouts szintén leválik a szolgáltatáscsomagról és valaki más vezetése alatt önálló kommunikációs megoldásként kívánják futtatni majd.
Előbb össze, majd szét
Az már a szolgáltatás indulásakor is világos volt, hogy a Google nem egy újabb céloldalt hozott létre, vagyis nem feltétlenül akarta közvetlenül a Google Plusra irányítani a felhasználókat. Ehelyett a a belépési pontokat próbálta ellenőrzése alá vonni: mindegy, hogy valaki a Google rendszerében levelezik vagy a netet túrja egy androidos telefonról, a termékek összekapcsolásával nyert információ mindenképpen magasabb szintre emeli a kereső- (értsd: hirdetési) üzletet. A dolog azonban léket kapott azokon az erőltetett egységesítési törekvéseken, amelyek értelmében a YouTube videókhoz is csak Google Plus belépéssel lehet megjegyzéseket fűzni, és amelyek több ízben markáns adatvédelmi problémákat vetettek fel.
Erre, mint kiderült, nem igazán volt szükség, mivel a felhasználói trend nem az egységesítés, hanem a sokféle, különálló alkalmazás felé mutat: a legtöbben maguk válogatják össze azt a két marék appot, amelyet aztán a megfelelő célokra használnak. Ezzel magyarázzák az utóbbi időszak nagyszabású felvásárlási hullámát (Instagram, Snapchat, Vine, WhatsApp, Little Eyes Labs, Topsy stb.) is, amelynek nyomán a Facebook, az Apple szorgalmasan építgeti a saját magán túlmutató mobil információs hálózatát.
Ezt a trendet, ha nehezen és lassan is, de egy ideje már a Google is felismerte. Nem véletlen, hogy visszavett az erőszakos térítésből az utóbbi időben. Tavaly ősztől például már nem kötelező Google+ fiókot nyitni, ha Gmail címet akarunk regisztrálni. Az új, szerteágazó stratégiát elméletben már Besbris érkezésekor meghirdették, de úgy tűnik, vele nem sikerült mindezt megfelelően átültetni a gyakorlatba.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak