Kiszáll a Valeóval közös elektromobilitással foglalkozó vegyesvállalatból, és a logisztikai üzletágát is eladja.

Erőteljes portfóliótisztítást hajt végre a Siemens. Két üzletágát is eladja, hogy minden energiáját két fő területére, az ipari automatizálásra és az intelligens épületekre koncentrálhassa. A vállalat tegnap bejelentette, hogy 1,15 milliárd euróért (valamivel több mint 400 milliárd forint) eladja a Siemens Logistics nevű részlegét a német Körber AG-nak. A megállapodás nem okozott meglepetést, a nemzetközi sajtóban már tavaly szeptemberben írtak arról, hogy a két német vállalat tárgyal az üzletágról.

A részleg többek között a postai küldemények és a csomagok szortírozására automatizáltan alkalmas berendezéseket fejlesztett és üzemeltetett, valamint azokhoz nyújtott kiegészítő szolgáltatásokat. A logisztikai portfólióból azonban egy elem marad a Siemensnél: a repülőtéri logisztikai eszközöket összefogó részt megtartják (poggyász- és rakománykezelési, valamint átfogó repülőtéri digitális megoldások fejlesztése).

A vásárló Körber AG meglehetősen sokszínű képződmény. Mintegy negyven önálló vállalat ernyőszervezete, amely így világszerte több mint tízezer embert foglalkoztat. A portfóliója a dohányipartól, a papír- és szerszámgépgyártáson át a csomagolástechnikáig és a logisztikáig terjed. Utóbbi tevékenységéhez jól illeszkedik a Siemens most megszerzett részlege.

Az elektromobilitás is megy

Szintén a tegnapi nap híre, hogy a Siemens kiszáll a francia Valeóval közös elektromobilitási vállalatából. A Valeo Siemens eAutomotive-ban a német cégnek 50 százalékos részesedése volt, amiért a társtulajdonos, a francia Valo mintegy 300 millió eurót fizet. A Magyarországon is jelenlévő globális tier 1-es autóipari beszállító a piac fontos szereplője, mintegy 110 ezer alkalmazottat foglalkoztat, és éves forgalma közelít a 20 milliárd euróhoz. A cég nem csak az e-mobilitásban, hanem az önvezetésben is fontos szerepet játszik. Utóbbiban nagyon jó kulcspozíciót biztosít számára, hogy LiDAR-jait tartják a legjobban kitesztelt típusoknak, melyeknek ráadásul a rugalmasan skálázható sorozatgyártása is megoldott.

A Valeo Siemens eAutomotive, amely több országban (többek között Magyarországon is) összesen négyezer embert foglalkoztat, elektromos járművekhez szállít elektromos motorokat, invertereket, töltőberendezéseket és akár teljes hajtásláncokat is.

Mindkét ügyletet még az idén szeretnék lezárni a felek: a Valeo Siemens eAutomotive felének átadását legkésőbb júliusig, de a nagyobb volumenű logisztikai üzletág értékesítésére is pontot tennének az év végéig.

Gyorsan akarnak irányt váltani

Az ügyletek hátterében egyértelműen a portfóliótisztítás áll. A Siemes Logistics értékesítéséről kiadott közleményben a Siemens elnök-vezérigazgatója, Roland Busch is arról beszél, hogy a vállalat folyamatosan dolgozik portfóliója optimalizálásán, hogy fókuszált technológiai vállalattá váljon.

Az irányváltás valóban nagy erőkkel folyik. Még csak február elején járunk, de a vállalat már három részlegétől is megszabadult. A fenti kettő mellett eladta az intelligens közlekedési megoldásokat fejlesztő és gyártó részlegét az olasz Atlantiának. A mintegy 3000 főt foglalkoztató (ebből 400-an dolgoznak a kutatás-fejlesztés területén!) Yunex Traffic 950 millió euróért lett az olaszoké.

A Siemens legfrissebb pénzügyi eredményein egyértelműen látszik, hogy a vállalat jó egészségnek örvend, ami még inkább igazolja, hogy a mostani portfóliótisztítás a hosszú távú stratégia része. Roland Busch példátlan fellendülésről számolt be a Reuters tudósítása szerint. A megrendelésállomány 52 százalékkal nőtt, ami jelenlegi értéken 93 milliárd euró, és a vállalat minden üzletágát érintette. Az elnök-vezérigazgató szerint több negyedév, amíg utolérik magukat, és normál szállítási határidővel tudják teljesíteni a megrendeléseket. Ehhez komoly energiákat fektetnek a gyártás optimalizálásába.

Mint a Reuters megjegyzi, a Siemens eredménye azért is örömteli, mert a világ egyik legnagyobb gyártóberendezés-szállítója, így állapota jól tükrözi a gazdaság egészének kilátásait.

Piaci hírek

Nincsenek csodák, a Teslánál is készülhetnek a robotaxik távoli irányítására

Egy álláshirdetésből következtetnek rá, hogy ha beindul a járműgyártó saját szolgáltatása, akkor sem fog senki teljes autonómiával közlekedő Cybercab taxikban utazgatni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.