Belső céges dokumentumok szerint a Cruise járművei rendszeresen elvesztik a kapcsolatot a központtal. Ez néha vicces közlekedési jeleneteket eredményez, ám általánosságban igencsak aggasztó fejlemény.

A General Motors tulajdonában lévő Cruise nyár elején kapta meg a hatóságoktól az engedélyt ahhoz, hogy önjáró taxiflottájával fizetős fuvarokat teljesíthessen. A járművek csak este 10 és reggel 6 óra között működhetnek, a szolgáltatással lefedett terület pedig San Francisco nagyjából 70 százalékát fedi le. Fontos kitétel még, hogy rossz időjárási körülmények között (például esőben és ködben) nem közlekedhetnek az autonóm autók.

Ám pont ahogy a sokéves tesztelést követően a projekt az érett szakaszába lépett, úgy kezdenek egyre sokasodni az autonóm kocsik nem megfelelő működéséről, viselkedéséről szóló beszámolók.

Nem ízlett a robotszendvics

A Wired témával foglalkozó terjedelmes anyaga egy június végén történt esettel indul. Az ügyben érintett autós elmondása szerint éjfél körül egy kereszteződésben megállt három önvezető Chevrolet Bolti mögött, illetve mellett, ám azok a zöld jelzésre sem mozdultak. Amikor mindebből tolatással próbált kikecmeregni, kiderült, hogy hátrébb is rostokol több Cruise jármű. A robotszendvicsből végül az utca középső részén lévő szegélyen áthajtva tudott kikeveredni. Néhány perc múlva aztán az autós gyalogosan is visszatért a helyszínre, ahol már egy a valószínűsíthetően a Cruise állományába tartozó személy a kereszteződésben leparkolva próbálta elterelni a forgalmat a még mindig mozdulatlan önvezető járművek okozta problémától.

A lap belső üzenetekre hivatkozva arról ír, hogy nem ez volt azon az éjjelen az egyetlen gikszer. A források alapján ugyanis 90 perc alatt közel 60 járművel volt gond, mivel azok elvesztették a kapcsolatot a Cruise szerverével. Mindezt más jelentések is megerősíteni látszanak, mivel a belvárosban mintegy 20 autó okozott a műszaki hibája miatt dugót, amelyek közül néhány a zebrákon állt meg.

Ám a történet nem merül ki ennyiben. A Wired dolgozói levelekre és egyéb forrásokra alapozva úgy tudja, hogy május óta több alkalommal is megtörtént, hogy a cég elvesztette a kapcsolatot akár a teljes flottájával is. A távolról felügyelt járműveknél ez kritikus fontosságú elem, mivel így a Cruise munkatársai nem látják az autók pontos helyét, és egyáltalán nem tudnak kommunikálni a bennük utazókkal. Sőt, ahogy a fenti példák is mutatják, az sem példa nélküli, hogy ilyenkor nem tudják életbe léptetni azt a biztonsági protokollt sem, amely gondoskodna róla, hogy a meghibásodás miatt veszélyessé váló autók az út szélére állva, biztonságos körülmények között várják az emberi felmentőket.

Itt érdemes megjegyezni, hogy nemrégiben mi is beszámoltunk egy korábbi, igencsak furcsa esetről. Tavasszal ugyanis a Cruise egyik autója "megpróbált meglépni" az autót igazoltatni készülő, mit sem sejtő rendőrök elől. Az ügyből végül nem lett sem bírság, sem egyéb komolyabb következmény, ám ahogy gyűlnek az ilyen esetek, úgy kérdőjeleződik meg a technológia alkalmassága a széles körű bevezetésre.

Élesben minden más

Arról egyelőre nincs hír, hogy a hatóságok mit lépnek a beszámolóban felbukkanó ügyek kapcsán, az viszont biztos, hogy ismét bebizonyosodott: egy dolog átmenni a belső teszteken, és teljesen más, amikor valamit kereskedelmi forgalomba szeretnének hozni.

A Cruise 2015 óta kísérletezik autonóm technológiájával San Francisco útjain, ám sokáig ez csak kormány mögött ülő biztonsági sofőrökkel és belső emberekkel zajlott. 2020-ban aztán megindulhattak a próbák a távolról felügyelt fuvarokkal is, idén év elején pedig már egy kisebb, "civilekből" álló tesztközönséget is bevontak a tesztbe. Ahogy a bevezetőben említettük a szolgáltatásért nyár óta már pénzt is kérhet a cég, ám a több leállás után kérdéses, mindezt meddig tehetik.

Piaci hírek

A testkamerák felvételei alapján készítene rendőrségi jelentéseket az MI

Pontosabban a Draft One nevű MI-alkalmazás fejlesztője, aki szerint jó ötlet rábízni az ilyesmit a totál megbízhatatlan mesterséges intelligenciára.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.