Érdekes látvány, ahogy az Autopilot fékezés nélkül nekivezet egy Teslát egy tájképpel díszített falnak, de még érdekesebb, hogy pontosan mi történik az ütközés előtt.
Hirdetés
 

A Tesla hosszú évek óta lobogtatja, hogy a teljes önvezetés megvalóstásának küszöbén jár, sőt már a hatósági engedélyeket is szorgalmasan gyűjtögeti saját robotaxi-hadseregének bevezetéséhez. Az őrületes fejlődés azonban egyelőre nem csak a tényleges eredményeken nem látszik (leszámítva a Tesla-részvények árfolyamának felfutását), hanem az is figyelemreméltó, hogy lényegében minden más gyártó, aki önvezető képességeket tulajdonít saját megoldásainak, olyan szenzorokat (köztük a LiDAR- és/vagy radartechnológiát) alkalmaz, amelyek a Teslát irányító Elon Musk szerint teljesen feleslegesek.

A kritikusok szerint a megfelelő körülmények között hatékony vagy akár elegáns a Tesla által erőltetett kamerarendszer, máskor azonban alkalmatlan a környezet megfelelő érzékelésére, legyen szó az erős napsütésről, a vakító fényekről, a heves esőről vagy hóesésről, a ködröl vagy a füstről, amire egy forgalomba engedett önvezető járművet nyilvánvalóan fel kell készíteni. Ezt próbálja szemléltetni YouTube-csatornáján Mark Rober, a NASA korábbi mérnöke és a CrunchLabs alapítója is, aki különféle vezetési helyzetekben tesztelt egy LiDAR érzékelővel felszerelt Lexust és egy kamerákkal plusz az Autopilot szoftverrel működő Teslát.

A próbálkozásokból ilyen látványos dolgok jöttek ki:
 


Ahoyg a videóban látható, a Tesla fékezés nélkül száguld neki a Gyalogkakukk-rajzfilmeket idéző hungarocell falnak, amit úgy festettek le, hogy szemből úgy nézzen ki, mint az előtte lévő út folytatása. A hatás kedvéért a fal mögött egy gyerekméretű próbababa is állt, ami szemléltette, hogy miért nem viccesek a már-majdnem-teljesen-önvezetőnek mondott technológia ordító hiányosságai. Külön érdekes, hogy a Tesla-rajongó online megmondóemberek szándékos félrevezetésével vádolták Robert, akit szerintük a Luminar (a Lexusban működő lézeres távmérő fejlesztője) fizet, és aki az ütközés előtt kikapcsolta az Autopilotot.

Ez utóbbival azonban maguk alatt vágták a fát, mert Rober a Musk-féle X-en megosztotta a "nyers" felvételeket is: ahogy írja, az Autopilot 17 képkockával a becsapódás előtt tényleg visszaadta neki irányítást, de ezt úgy tette meg, hogy a lába nem érintette a féket vagy a gázt. Az Electrek riportja ezzel kapcsolatban felidézi: az Autopilot fejlett vezetéstámogató rendszere jól dokumentált módon hajlamos rá, hogy közvetlenül az ütközések előtti pillanatokban kikapcsoljon. Figyelembe véve pedig, hogy a Tesla mennyire igyekszik elmázolni a balesetekben játszott szerepét (különösen a Full Self-Driving funkcióval összefüggésben), az ilyesmiről tényleg csak a Musk-rajongóknak nincsenek további kérdései.

a kép forrása: x.com @MarkRober

Piaci hírek

Trump a nem létező robothadseregnek is keresztbe tett

Eddig sem volt könnyen hihető, hogy az egyre nagyobb bajban lévő Tesla már az idén ezerszám gyártja majd a humanoid robotokat, de a kínai kereskedelmi korlátozásokkal alapanyag sem feltétlenül lesz a gyártásukhoz.
 
Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió.

Azok a vállalatok, amelyek gyorsabban, intelligensebben és empatikusabban tudnak reagálni ügyfeleik kérdéseire, összességében értékesebb, hosszabb távú kapcsolatokat építhetnek ki.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.