A határidők betartásában mérsékelten sikeres techmilliárdos szerint a tavaly prototípusként bemutatott Cybercab néhány hónap múlva önmagától zavar majd le fizetős fuvarokat a texasi Austinban.
Hirdetés
 

A nem túl acélos üzleti számokat a közeljövőben beérő ambíciózus tervek felvázolásával próbálta feledtetni Elon Musk azt követően, hogy az általa irányított Tesla tegnap a piaci várakozásokat alulmúló eredményeket közölt a tavalyi utolsó negyedévre vonatkozóan.

A vezérigazgató az eladások tavalyi visszaesését (amire egy évtizede nem volt példa) annyival intézte el, hogy idén újra növekedési pályára állnak – hogy ez számszerűleg 1, 10 vagy akár 25 százalékot jelent, azzal nem fárasztotta a hallgatóságát.

Ami viszont nagy terjedelemben előkerült, az a többszöri csúszás után végül tavaly ősszel bemutatott Cybercab és a járműre alapozott robotaxi szolgáltatás. Musk szerint a vállalat hat hónapon belül, azaz még idén nyáron elindítja sofőr nélküli fuvarmegosztó szolgáltatást a cég központjában, a texasi Austinba. Mindezt ráadásul teljesen önállóan, azaz mindenféle külső segítség, irányítás nélkül tervezik megvalósítani. Ehhez szükség van a Tesla Full Self-Driving (FSD) szoftverének teljesen autonóm működőképes verziójára, amiről ugyan már régóta beszél a techmilliárdos, de egyelőre csak a fejlesztés nehézségei kristályosodtak ki.

Musk arról is beszélt, hogy folyamatban van az előkészítése a robotaxis szolgáltatás kiterjesztésére a Tesla-tulajdonosok járműveire. Ezt a vezérigazgató szerint kábé úgy kell elképzelni, mint ahogy most valaki meghirdeti a lakását rövid távú kiadásra az Airbnb-n. A részletek kidolgozásával azonban még bíbelődnek, így ezt idén biztosan nem vezetik be.

Hiszi a piszi

Érkezik viszont – már amennyiben hiszünk az ígéreteknek – a már korábban említett felügyelet nélküli FSD-update a Teslákra. A vállalat ezt a fizetős opciót még év vége előtt lehetővé teszi "Kaliforniában és az Egyesült Államok más régióiban".

Mindehhez azonban érdemes hozzátenni: Musk már 2015-ben arról tájékoztatta a részvényeseket, hogy a Teslák három éven belül elérik a teljes autonómiát, 2016-ban pedig arról beszélt, hogy a járművek még 2017 vége előtt képesek lesznek emberi beavatkozás nélkül közlekedni. 2019-ben intézményi befektetőknek vázolta azokat a terveket, amelyek alapján "2020-ra milliónyi Tesla robotaxi" jelenik meg az utakon, amelyek heti 100 órányi munkával kereshetnek pénzt a tulajdonosaiknak. Tavaly áprilisban pedig leteremtette a kételkedőket, miszerint: aki nem hisz benne, hogy a Tesla meg fogja oldani a teljes vezetésautomatizálást, annak nem javasolja, hogy befektető legyen a cégében.

(Fotó: Tesla)

Mobilitás

Éppen most dőlhet össze a NASA Hold-programja

A határidőkkel és a költségekkel eddig sem álltak jól, de a kegyelemdöfést a Mars-fixációval élő Elon Musk adhatja meg az Artemisnek.
 
Hirdetés

Dynatrace: a modern obszervabilitás pole pozíciójában

Akár a Formula-1-es boxutcában, akár az üzleti életben dolgozunk, egy apró hiba könnyen vészhelyzetet idézhet elő. Szerencsére erre van megoldás, ugyanis a Dynatrace és a hasonló obszervabilitási platformok éppen azért jöttek létre, hogy megelőzzék ezeket a kritikus szituációkat.

EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT A PROJEKTMENEDZSMENTRŐL TUDNI KELL!

Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, hibrid működésről, elosztott csapatokról, kulturális gapek kezeléséről. Exkluzív információk képzésekről, munkaerőpiacról, kereseti és karrierlehetőségekről.

2025.03.18. Symbol Budapest

RÉSZLETEK »

Nem csak technológiai, hanem kulturális változást is jelent az átállás – többek között erre is tekintettel kell lenni az obszervabilitás széleskörű alkalmazása során.

a melléklet támogatója a Dynatrace

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.