Új, kényelmi funkcióval kedveskedik az Amazon fejlesztőgárdája a Twitteren lógóknak. A felhasználók úgy vásárolhatnak a mikroblog rendszerében, hogy el sem kell hagyniuk a 140 karakteres üzenetek világát.
Végtelen kényelem
Az egyelőre csak az USA-ban és az Egyesült Királyságban bevezetett újítás lényege, hogy ha a vásárlók az Amazon oldalára mutató linket tartalmazó tweetre válaszolnak, és ez üzenetben elhelyezik az #AmazonCart, vagy #AmazonBasket hashtageket, akkor a szóban forgó termék bekerül a felhasználó Amazon.com-os kosarába. Mindez csak akkor működik, ha a felhasználó előzetesen összeköti a két fiókját, amit egyébként utólag a beállítások közt bármikor visszavonhat.
Ha minden jól ment, akkor a tweetelő egy e-mailben és egy Twitter üzenetben is megerősítést kap arról, hogy az adott termék bekerült a kosarába, vagy esetleg az éppen nincs raktáron. A hashtag elhelyezése tehát nem jelent automatikus vásárlást, inkább arról van szó, hogy ha a Twitter használata közben rátalálunk egy érdekes termékre, akkor ezzel a módszerrel egyfajta könyvjelzőt adhatunk hozzá a későbbi esetleges vásárlás érdekében.
Az elmúlt hónapokban több jele is volt annak, hogy a Twittert komolyan foglalkoztatja a kereskedelmi funkciók beépítése a szolgáltatásba. Az év elején megjelent álláshirdetések szerint egy erre a területre specializált csapatot toboroz a vezetőség, amelynek az lesz a feladata, hogy megállapodásokat hozzon tető alá a különböző partnercégekkel.
A Twitter lehet az új kereskedelemi platform?
Az amazonos funkció már könnyen lehet ennek a folyománya, viszont a re/code oldalain még januárban megjelent képernyőfotók arról tanúskodnak, hogy ennél sokkal mélyebb integrációban gondolkodnak a Twitternél. Noha a képeket valódiságát a vállalat nem ismerte el, mégis nagyon valószínű, hogy a jövőben a tweetek között olyan, Twitter Commerce címkével ellátott üzenetek jelenhetnek meg, amelyek közvetlen vásárlást tesznek majd lehetővé. A netre kikerült, majd utána nem sokkal jelszóval levédett fotókból az derül ki, hogy a kinézett terméket a Twitteren belül választhatjuk ki, majd fizethetjük ki.
Az ötlettől az értékteremtésig – a gépi tanulási pipeline szerepe az adattudományi működésben
A jó adatok önmagukban még nem elegendők: a modellek csak akkor működnek megbízhatóan, ha egy átlátható, automatizált és reprodukálható környezetben futnak. A gépi tanulási pipeline-ok éppen ezt a technológiai hátteret teremtik meg.
EGY NAPBA SŰRÍTÜNK MINDENT, AMIT MA EGY PROJEKTMENEDZSERNEK TUDNIA KELL!
Ütős esettanulmányok AI-ról, agilitásról, csapattopológiáról. Folyamatos programok három teremben és egy közösségi térben: exkluzív információk, előadások, interaktív workshopok, networking, tapasztalatcsere.
2026.03.10. UP Rendezvénytér
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak