Bár a koronavírus nehéz helyzetbe hozta a turizmust, a digitalizáció területén mind a szállásadók, mind az ügyfelek részéről komoly előrelépés történt.

A Szallas Group és a Nielsen IQ magyar, cseh, román, lengyel és horvát szállásadók körében végzett felmérést a közelmúltban, amellyel a turizmus aktuális helyzetét igyekeztek feltérképezni régiónkban. A szektorban általános probléma a munkaerőhiány, azonban a digitalizációs törekvések felgyorsulása ebben is és általánosságban is sokat segíthet a szállodák, hotelek üzemeltetőinek abban, hogy lerázzák magukról a pandémia visszahúzó hatásait

Van netünk és nem félünk használni

A kutatás során begyűjtött válaszok alapján a koronavírus hatására a turizmusban is gyorsuló tendenciát mutat a digitalizáció, hiszen mind a szállásadók, mind a vendégek digitális kompetenciái ugrásszerűen fejlődtek az elmúlt két esztendőben. Ami az online foglalásokat illeti, Magyarország a legkiemelkedőbb a régióban, ahol 10 belföldi foglalásból 9 digitális csatornákon történik, szemben Horvátországgal (65%), Csehországgal (60%), Lengyelországgal (54%) és Romániával (26%). Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója szerint az arányok növekedésére jó hatással van az is, hogy jellemzőan a közelebbi, régiós úti célok iránt nőtt a kereslet, ezeket az utazásokat pedig többnyire egyénileg, saját szervezés útján bonyolítják le a vendégek.

A digitális korban a fogyasztók túlnyomó többsége egyablakos, egyszerű, gyors és biztonságos fizetési megoldást igényel. Felismerve ezt az igényt, a cseh szállásadók negyede, a magyarok harmada, a románok 36 százaléka és a horvátok 38 százaléka új digitális fizetési módokat vezetett be a pandémia idején. A vizsgált országokban a szálláshelyek több mint fele csatlakozott az OTA-k (pl. Booking.com, Tripadvisor, Szallas.hu) által üzemeltetett fizetési rendszerekhez, azonban a fintech szolgáltatók fizetési megoldásainak (pl. Revolut, PayPal, GooglePay, AliPay) bevezetése egyelőre kevésbé népszerű.

A felmérést publikáló Szallas Group a témával kapcsolatban kiemelte, hogy a teljes fizetési folyamatot a Magyarországon már bejáratott, saját integrált digitális platformjukon kezelik, függetlenül az utazást foglalók lakhelyétől és a tranzakció pénznemétől. A régió számos országában aktív cégcsoport a közeljövőben minden platformján egységesíti a fizetési rendszert, amely a tervek szerint a visszatérítéseket és a lemondásokat is képes lesz egyszerűen kezelni. A hazai tapasztalatokból kiindulva a vezérigazgató bizakodásának adott hangot, hiszen a világjárvány idején új fizetési módot bevezetett szállásadók 79 százaléka használta a Szallas Group megoldását.

A jövő most kezdődik

A turizmus digitalizációját a Bitport is az egyik legaktuálisabb és legizgalmasabb témának tartja. Ennek szellemében szervezzük meg idén a kifejezetten a szektor igényeire szabott informatikai konferenciánkat, a Futourism 2022-t. A május 5-én zajló egésznapos eseményen igyekszünk feltárni a jelen problémáit, azokra rögtön releváns megoldási javaslatokat is felvonultatni, valamint felvillantani a jövőben kirajzolódó lehetőségeket.

Konzumer tech

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.