A Szallas Group és a Nielsen IQ magyar, cseh, román, lengyel és horvát szállásadók körében végzett felmérést a közelmúltban, amellyel a turizmus aktuális helyzetét igyekeztek feltérképezni régiónkban. A szektorban általános probléma a munkaerőhiány, azonban a digitalizációs törekvések felgyorsulása ebben is és általánosságban is sokat segíthet a szállodák, hotelek üzemeltetőinek abban, hogy lerázzák magukról a pandémia visszahúzó hatásait
Van netünk és nem félünk használni
A kutatás során begyűjtött válaszok alapján a koronavírus hatására a turizmusban is gyorsuló tendenciát mutat a digitalizáció, hiszen mind a szállásadók, mind a vendégek digitális kompetenciái ugrásszerűen fejlődtek az elmúlt két esztendőben. Ami az online foglalásokat illeti, Magyarország a legkiemelkedőbb a régióban, ahol 10 belföldi foglalásból 9 digitális csatornákon történik, szemben Horvátországgal (65%), Csehországgal (60%), Lengyelországgal (54%) és Romániával (26%). Szigetvári József, a Szallas Group vezérigazgatója szerint az arányok növekedésére jó hatással van az is, hogy jellemzőan a közelebbi, régiós úti célok iránt nőtt a kereslet, ezeket az utazásokat pedig többnyire egyénileg, saját szervezés útján bonyolítják le a vendégek.
A digitális korban a fogyasztók túlnyomó többsége egyablakos, egyszerű, gyors és biztonságos fizetési megoldást igényel. Felismerve ezt az igényt, a cseh szállásadók negyede, a magyarok harmada, a románok 36 százaléka és a horvátok 38 százaléka új digitális fizetési módokat vezetett be a pandémia idején. A vizsgált országokban a szálláshelyek több mint fele csatlakozott az OTA-k (pl. Booking.com, Tripadvisor, Szallas.hu) által üzemeltetett fizetési rendszerekhez, azonban a fintech szolgáltatók fizetési megoldásainak (pl. Revolut, PayPal, GooglePay, AliPay) bevezetése egyelőre kevésbé népszerű.
A felmérést publikáló Szallas Group a témával kapcsolatban kiemelte, hogy a teljes fizetési folyamatot a Magyarországon már bejáratott, saját integrált digitális platformjukon kezelik, függetlenül az utazást foglalók lakhelyétől és a tranzakció pénznemétől. A régió számos országában aktív cégcsoport a közeljövőben minden platformján egységesíti a fizetési rendszert, amely a tervek szerint a visszatérítéseket és a lemondásokat is képes lesz egyszerűen kezelni. A hazai tapasztalatokból kiindulva a vezérigazgató bizakodásának adott hangot, hiszen a világjárvány idején új fizetési módot bevezetett szállásadók 79 százaléka használta a Szallas Group megoldását.
A jövő most kezdődik
A turizmus digitalizációját a Bitport is az egyik legaktuálisabb és legizgalmasabb témának tartja. Ennek szellemében szervezzük meg idén a kifejezetten a szektor igényeire szabott informatikai konferenciánkat, a Futourism 2022-t. A május 5-én zajló egésznapos eseményen igyekszünk feltárni a jelen problémáit, azokra rögtön releváns megoldási javaslatokat is felvonultatni, valamint felvillantani a jövőben kirajzolódó lehetőségeket.
Rendszerek és emberek: a CIO választásai egy új magyar felmérés tükrében
"Nehéz informatikusnak lenni egy olyan cégben, ahol sok az IT-s" – jegyezte meg egy egészségügyi technológiákat fejlesztő cég informatikai vezetője, amikor megkérdeztük, milyennek látja házon belül az IT és a többi osztály közötti kommunikációt.
Így lehet sok önálló kiberbiztonsági eszközéből egy erősebbet csinálni
A kulcsszó a platform. Ha egy cég jó platformot választ, akkor az egyes eszközök előnyei nem kioltják, hanem erősítik egymást, és még az üzemeltetés is olcsóbb lesz.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak