Az Apple nem egész három hónappal ezelőtt dobta piacra a kevert valóság megjelenítésére alkalmas eszközeit Vision Pro headseteket. Bár a legelső készleteket a várakozásoknak megfelelően pillanatokon belül elkapkodták a vásárlók, rögtön az elején nyilvánvalóvá vált, hogy a 3500 dollárnál induló eszközök iránti kereslet nem lesz folyamatosan magas. Az interneten megjelent értékelések minimum vegyesek voltak, az elemzők már az Apple-től megszokott repülőrajtot követően, január végén arról értekeztek, hogy az érdeklődők második hulláma sem generált jelentős keresletet.
A Bloomberg most arról is beszámolt, hogy az Apple üzleteiben alig-alig jegyeznek elő időpontokat a Vision Pro demójára, hogy kipróbálhassák a méregdrága készüléket. A lapnak nyilatkozó alkalmazottak arról beszéltek, hogy az eladások is "napi pár darabról" "hetente egy maroknyira" csökkentek, miközben az MR-headsetek korai alkalmazóitól is azt hallani, hogy a filmnézésen kívül nemigen használják másra a Vision Prót, és még arra sem túl gyakran. Ez nyilván nem a legjobb belépő egy olyan terméktől, amelynek kifejlesztése nyolc évébe és sok milliárd dollárjába került az Apple-nek.
Eddig az Apple sem tett csodát
Az előrejelzések szerint a Vision Pro következő kiadása néhány évig még biztosan nem fog megjelenni, a felhasználók pedig a hosszabb ideig tartó viselés kényelmetlenségeiről, fejfájásról, monoklikról vagy elpattant hajszálerekről panaszkodnak a különböző fórumokon. A Futurism február közepén arról írt, hogy néhány vásárló már vissza is küldte a headseteket az üzletbe. A Gizmodo azt észrevételezi, hogy a bolti forgalomtól függetlenül is feltűnő, mennyire nem téma a Vision Pro a már a megjelenését követő harmadik hónapban sem – vagyis a felhajtás nagyon gyorsan elhalt körülötte.
Egyes kommentárok szerint mindez azt mutatja, hogy a VR-iparág ebben a formában máris elavulttá vált, és még a Meta jóval megfizethetőbb Meta hardverei sem fogynak valami jól. Egy friss felmérés szerint ráadásul nem csak azokat lesz nehéz meggyőzniük a gyártóknak, akiknek még nincs saját VR-headsetjük, mivel a tulajdonosok nagyobb része kifejezetten ritkán veszi elő a meglévő eszközöket. A jelenség, ami az előző kísérletek mindegyikét jellemezte, most az Apple termékét is hamar utolérte, és a sokat emlegetett "gyilkos alkalmazás" sincs sehol, hogy beindítsa a dolgokat.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak