Tegnap az amerikai tőzsdén történelmi csúcsra kapaszkodtak a Netflix részvényei, miután a streamingszolgáltató a héten minden várakozást felülműlóan jó üzleti eredményekről számolt be [PDF]. Csak a tavalyi utolsó negyedévben közel 19 millió előfizetővel sikerült gyarapítani a fizető közönséget, az év végére ezzel 302 millió közelébe hízott tábor természetesen ugyancsak céges rekordot jelent.
Az ünnepi szezon legnagyobb húzásai a sporthoz kötődnek, bár Jake Paul és az immár 58 éves Mike Tyson novemberi bokszmeccse kevés sportértékkel bírt. A közönség szórakoztatására viszont alkalmas volt, mint ahogy jót tett néhány NFL-meccs karácsonyi közvetítése is.
Részben a fentieknek köszönhetően a tavalyi negyedik negyedévben mintegy 10,25 milliárd dollárnyi forgalom keletkezett, ami egyfelől 16 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi adatot, másrészt nagyjából ugyanilyen arányban múlja felül a 10,1 milliárdos előzetes piaci várakozást. Mindeközben a nettó nyereség 938 millióról közel 1,9 milliárdra ugrott.
Jónak jó, de nem lehetne még jobb?
A Reuters beszámolója ugyanakkor a sok pozitívum mellett egy problémára is felhívja a figyelmet, miszerint az előfizetői tábor bővüléséhez képest a bevételek szerényebb mértékben nőttek. Ennek egyik oka, hogy a sok új belépvel kecsegtető nemzetközi régiókban nem lehet olyan árakat elkérni, mint mondjuk az USA-ban vagy Nyugat-Európában. Másrészt pedig ott vannak a korábbi nehéz helyzetben leginkább kényszerből bevezetett, hirdetésekkel tűzdelt olcsóbb csomagok, amelyek közvetlenül értelemszerűen kevesebb bevételt generálnak.
A jövő azonban pozitív változásokkal kecsegtet, hiszen a 300 millió fölé duzzasztott globális tábor még komolyabb tényezővé emeli a céget többek között a reklámozók szemében. A bevételi oldal további erősítését eredményezheti az a tavaly bejelentett lépés is, miszerint a Netflix saját kézbe veszi a hirdetéselhelyezést.
A részvényeseknek mindeközben csak annyi a dolguk, hogy lelkesen tapsoljanak. A szolgáltató papírjai tavaly több mint 80 százalékot drágultak, és a lendület a jelek szerint idén is kitarthat. Ez tovább emelheti a Netflix jelenleg 370 milliárd dollárosra becsült értékét, ami már így is nagyobb össze, mint amit közvetlen riválisai (Disney, Comcast, Paramount, Warner Bros Discovery) összesen fel tudnak mutatni.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak