De akik ilyen eszközt viselnek, egészségtudatosabban is élnek – állítja az eNET egy tavaly októberben készített felmérése alapján.

Magyarországon jelenleg minden tizedik felnőtt internetező hord okosórát és/vagy okoskarkötőt. Ennél többen (25 százalék) használ valamilyen okostelefonos aktivitásmérő alkalmazást. Az ilyen eszközöket, alkalmazásokat használók egészségtudatosabban is élnek: rendszeresebben járnak szűrővizsgálatokra, közülük többen sportolnak stb. – állítja az eNET Okosóra és okoskarkötő kutatása.

Egyelőre a hagyományos eszközök népszerűbbek

Jelenleg körülbelül 2,6 millió felnőtt internetező monitorozza valamilyen módon egészségügyi állapotát. Okostelefonos alkalmazást a megkérdezettek negyede használ, tizedük okosórát és/vagy okoskarkötőt, míg hagyományos eszközt (vérnyomásmérő, vércukorszintmérő stb.) harmaduk.

A kutatás egyik érdekes pontja, hogy a válaszadók 8 százaléka ugyan kipróbált valamilyen aktivitásmérő eszközt, de aztán abbahagyta a használatát. Az okok között szerepelt, hogy a felhasználó úgy érezte, nincs szüksége a mérésekre, valamint hogy a kapott adatokat semmire sem használta. Sokan azonban egy idő után egyszerűen csak elfelejtették használni az eszközt.

Akik jelenleg nem használnak semmilyen eszközt, a leginkább valamilyen (mobilos) alkalmazást próbálnának ki (18 százalék), okosórával a válaszadók 13 százaléka, okoskarkötővel pedig már csupán 7 százaléka próbálkozna.

Az okosóra és -karkötő inkább a férfiak játéka. Körükben 13 százalék a használók aránya, míg a nőknek csupán 6 százaléka szokott viselni ilyen eszközt. A fővárosiak jobban kedvelik (15 százalék), és a tanulók/hallgatók körében is viszonylag magas (16 százalék) a használók aránya.

Az okosóra-használat nagyobb múltra megy vissza: az eszközt használók 42 százaléka több, mint egy éve hordja, 32 százaléka a felmérést megelőző egy évben, 26 százaléka pedig legfeljebb hat hónappal korábban. A karkötőt a használók 40 százaléka visel több mint egy éve, 20 százalékuk viszont csak egy évben, 40 százalékuk pedig fél éve. Ennek a fogyasztói trendek mellett az is az oka, hogy bár az okosórák drágábbak, régebb óta piacon vannak, míg viszonylag megbízhatóbb második-harmadik generációs karkötők csak az elmúlt 1 évben jelentek meg.

Az okosórákat a többség (60 százalék ajándékba kapja), míg az okoskarkötőt inkább vásárolják (szintén 60 százalék).

A többség csak gyűjti az adatokat

Az okosórák közül a legnépszerűbb a Huawei Watch, a Samsung Watch és az Apple Watch, míg a karkötők közül a Xiaomi Mi Band a legelterjedtebb. A válaszadók ötödének azonban foigalma sincs, milyen órát, karkötőt hord. A leggyakoribb funkció, amit használnak, a lépésszámlálás, de az okosórákat 45 százalék hívásfogadásra/indításra és üzenetek olvasására is használja.

Az óratulajdonosok 44 százaléka szinkronizálja több-kevesebb rendszerességgel az órában gyűjtött adatokat például számítógépével, 38 százaléka viszont csak a kijelzőről olvassa le azokat. Mindössze 38 százalékuk használja az így gyűjtött információkat egészségi állapotának figyelésére, de csak tizedük osztja meg azokat orvosával is.

A karkötősök ebben tudatosabbak: 68 százalékuk szokta adatait szinkronizálni, és 57 százalékuk gyűjti az adatokat egészségi állapota nyomon követésére.

Konzumer tech

Nem tudjuk és nem is nagyon akarjuk használni az AI PC-t

Mindez egy Intel által rendelt nemzetközi kutatás eredményeiből olvasható ki. Az eladásban érdekelt csipgyártó összefoglalója azért igyekezett a potenciális pozitívumokra koncentrálni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.