De akik ilyen eszközt viselnek, egészségtudatosabban is élnek – állítja az eNET egy tavaly októberben készített felmérése alapján.

Magyarországon jelenleg minden tizedik felnőtt internetező hord okosórát és/vagy okoskarkötőt. Ennél többen (25 százalék) használ valamilyen okostelefonos aktivitásmérő alkalmazást. Az ilyen eszközöket, alkalmazásokat használók egészségtudatosabban is élnek: rendszeresebben járnak szűrővizsgálatokra, közülük többen sportolnak stb. – állítja az eNET Okosóra és okoskarkötő kutatása.

Egyelőre a hagyományos eszközök népszerűbbek

Jelenleg körülbelül 2,6 millió felnőtt internetező monitorozza valamilyen módon egészségügyi állapotát. Okostelefonos alkalmazást a megkérdezettek negyede használ, tizedük okosórát és/vagy okoskarkötőt, míg hagyományos eszközt (vérnyomásmérő, vércukorszintmérő stb.) harmaduk.

A kutatás egyik érdekes pontja, hogy a válaszadók 8 százaléka ugyan kipróbált valamilyen aktivitásmérő eszközt, de aztán abbahagyta a használatát. Az okok között szerepelt, hogy a felhasználó úgy érezte, nincs szüksége a mérésekre, valamint hogy a kapott adatokat semmire sem használta. Sokan azonban egy idő után egyszerűen csak elfelejtették használni az eszközt.

Akik jelenleg nem használnak semmilyen eszközt, a leginkább valamilyen (mobilos) alkalmazást próbálnának ki (18 százalék), okosórával a válaszadók 13 százaléka, okoskarkötővel pedig már csupán 7 százaléka próbálkozna.

Az okosóra és -karkötő inkább a férfiak játéka. Körükben 13 százalék a használók aránya, míg a nőknek csupán 6 százaléka szokott viselni ilyen eszközt. A fővárosiak jobban kedvelik (15 százalék), és a tanulók/hallgatók körében is viszonylag magas (16 százalék) a használók aránya.

Az okosóra-használat nagyobb múltra megy vissza: az eszközt használók 42 százaléka több, mint egy éve hordja, 32 százaléka a felmérést megelőző egy évben, 26 százaléka pedig legfeljebb hat hónappal korábban. A karkötőt a használók 40 százaléka visel több mint egy éve, 20 százalékuk viszont csak egy évben, 40 százalékuk pedig fél éve. Ennek a fogyasztói trendek mellett az is az oka, hogy bár az okosórák drágábbak, régebb óta piacon vannak, míg viszonylag megbízhatóbb második-harmadik generációs karkötők csak az elmúlt 1 évben jelentek meg.

Az okosórákat a többség (60 százalék ajándékba kapja), míg az okoskarkötőt inkább vásárolják (szintén 60 százalék).

A többség csak gyűjti az adatokat

Az okosórák közül a legnépszerűbb a Huawei Watch, a Samsung Watch és az Apple Watch, míg a karkötők közül a Xiaomi Mi Band a legelterjedtebb. A válaszadók ötödének azonban foigalma sincs, milyen órát, karkötőt hord. A leggyakoribb funkció, amit használnak, a lépésszámlálás, de az okosórákat 45 százalék hívásfogadásra/indításra és üzenetek olvasására is használja.

Az óratulajdonosok 44 százaléka szinkronizálja több-kevesebb rendszerességgel az órában gyűjtött adatokat például számítógépével, 38 százaléka viszont csak a kijelzőről olvassa le azokat. Mindössze 38 százalékuk használja az így gyűjtött információkat egészségi állapotának figyelésére, de csak tizedük osztja meg azokat orvosával is.

A karkötősök ebben tudatosabbak: 68 százalékuk szokta adatait szinkronizálni, és 57 százalékuk gyűjti az adatokat egészségi állapota nyomon követésére.

Konzumer tech

Szájkosarat raknának a britek a közösségi óriásokra

Hétfőn kemény jelentést tett az asztalra az Egyesült Királyság illetékes bizottsága. A Facebook-alapítót személyesen is felelőssé teszik amiatt, hogy az álhíreknek, a manipulációnak nincs megfelelő gátja, miközben a felhasználói adatokat nem védik megfelelően.
 
Két út közül választhatnak a magánfelhőben gondolkodó vállalatok. Vagy saját maguk alakítják ki a platformot, vagy bérelik azt egy szolgáltatótól. A nagy kérdés: hogyan lehet dönteni a két módszer között?

a melléklet támogatója az Aruba Cloud

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Az Oracle átáll a féléves verzió-életciklusra, és megszünteti az ingyenes támogatást üzleti felhasználóknak. Mire kell felkészülni? Dr. Hegedüs Tamás licencelési tanácsadó (IPR-Insights Hungary) írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.