Miközben a Facebook a maga 90 százalék körüli penetrációjával szinte teljesen "rátelepedett" a magyar online közösségre, addig a LinkedIn meglehetősen küzdelmes utat jár be hazánkban. A professzionális életre, munkára koncentráló közösségi hálózat számára azért fontos momentum lehet idén augusztus közepe. Ekkor lépte át ugyanis a félmilliós létszámot a magyarországi LinkedIn-felhasználók száma.
500 ezer: sok vagy kevés?
A hazai tábor növekedésének jelentős állomásai között említhető 2011 ősze, amikor a létszám elérte a 150 ezret. Másfél évvel később ezt sikerült megduplázni, majd újabb 18 hónap múlva, idén augusztusban nőtt félmilliósra a tábor. A növekedés üteme tehát látványosan lassult (100-ról 66 százalékra), ami annak a jele, hogy óriási robbanásra Magyarországon nemigen számíthat a "dolgozók Facebookja".
Ha már a nagy rivális szóba került: a Facebook hazai penetrációja globális összehasonlításban is kiemelkedő. A közel 5 millió magyar a teljes internetező lakosság több mint 90 százalékát jelenti. A LinkedIn legfrissebb adatai szerint több mint 313 millió regisztrált felhasználóval rendelkezik globálisan, miközben a Facebook 1,2 milliárd aktív felhasználó felett jár. Világszinten tehát a LinkedIn-közösség körülbelül a negyede a facebookozóknak, miközben hazánkban ez alig éri el az egytizedes arányt. Ugyanakkor az is igaz, hogy a LinkedIn még sokkal inkább USA-központú (felhasználói harmada él ott), miközben nagyobb vetélytársa már sikeresen lerázta magáról ezt a kötöttséget.
Nem vagyunk Hollandia
Hogy végül is akkor kicsi, nagy vagy éppen közepes nagyságrendű a magyar LinkedIn-közösség, arra természetesen szubjektív nézőpontokból más és más válasz adható. Az mindenesetre biztos, hogy a hazai internetezők messze nem a legfogékonyabb közönségnek bizonyultak eddig.
LinkedIn-felhasználók száma néhány országban - 2014. nyár
(Forrás: LinkedIn)
Amint a fenti, friss adatokat mutató ábrán is látszik, az USA-n kívül India, Brazília és az Egyesült Királyság lakói mutatják a legnagyobb aktivitást. Ha azonban a lakosság méretét is figyelembe vesszük, akkor a különösen fogékony országok között mindenképpen érdemes megemlíteni a 16,8 milliós Hollandiát, ahol 5 millió felett van a LinkedIn-tábor. De például a hazánknál alig valamivel népesebb Belgiumban is 2 millió feletti a létszám, az 5 milliós Dániában pedig szintén átlépték már a milliós szintet. Azaz ezektől az országoktól jelentősen elmarad a magyar érdeklődés. Ugyanakkor a japánokhoz képest még így is LinkedIn-fanatikusok vagyunk: a távol-keleti szigetország 127 millió lakosából alig több mint egymillióan regisztráltak a hálózatra.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak