A szebb napokat látott Toys "R" Us brand tulajdonosa vállalta be elsőként, hogy alapvetően az OpenAI videógyártó modelljére bízza egy márkaerősítőnek szánt spot elkészítését.

Meglehetősen ügyes húzás a Toys "R" Us márkát birtokló WHP Global részéről, hogy az egykor az USA-ban hatalmas áruházlánccal rendelkező játékkereskedő cég brandjét az OpenAI februárban debütáló videógeneráló modelljével, a Sora bevonásával igyekszik "eladni". A szöveges utasításból maximum egyperces kisfilmeket szállító algoritmus ugyanis meglévő hibái ellenére is nagyon nagy figyelmet kapott.

A héten kiadott sajtóanyag szerint ez az első olyan márkaépítésre szánt reklámanyag, amelyet "szinte teljesen" a Sora készített (a kitétel fontos elem, amit nem mindig sikerül egyértelműen jelezni). A modell által megalkotott nyersanyagot pedig a Native Foreign kreatív ügynökség munkatársai csiszolták végső formájába.
 


A kisfilm a márka eredettörténetét meséli el, ahogy az alapító Charles Lazarus fiatalon szó szerint megálmodja azt, amiből végül a játékáruházlánc és ismert kabalafigurája, Geoffrey zsiráf lett. A videó első vetítésre teljesen kompaktnak tűnhet, amit segít az is, hogy egy része álomszerű (rosszindulatú kommentárok szerint kábítószeres szinezetű), ahol nem feltétlenül kell számon kérni a realitást. Ettől függetlenül a lejátszást megállítva sorra szúrhatók ki a generatív algoritmusokra jellemző következetlenségek és hibák, mint amilyen például ez is:
 

Formabontó bicikliterv a Sora műhelyéből


A filmen dolgozó kreatív stáb a maga részéről a folyamat gyorsaságát emelte ki, amit ezek szerint nagyon nem is akartak lelassítani azzal, hogy kijavítják a fentebb látható és egyéb következetlenségeket. Valamit a fények és hangeffektusok mellett azért bizonyosan módosítottak. A jelenet elején látható kerékpárbolt már szerepelt a Sora februári demóanyagai között is, de ott még az üzlet felett egy hibás felirat volt, ami a brandvideóban viszont már javítva jelenik meg.

Mindegy, csak beszéljenek róla

Az egyébként a kiadott sajtóközleményből nem világos, hogy a Cannes-ban zajló kreatív fesztiválon reklámszakembereknek bemutatott, illetve a cég honlapján közzétett kisfilmet egy bővebb reklámkampány keretében máshol is szeretnék-e megfuttatni. Az biztos, hogy a Sora említésére sok orgánum ráharap, ingyen reklámot biztosítva a témának. Mint ahogy tettük mi is...

(Illusztráció: Toys "R" Us)

Cloud & big data

A vámtárgyalások miatt csúszhat az amerikai cégek EU-s büntetése

Az Európai Bizottságnak elvileg a héten kellett volna bejelentenie a Meta és az Apple ellen tavaly indított vizsgálatok eredményét, ám sajtóértesülések szerint Brüsszel az USA-val folytatott kereskedelmi tárgyalások miatt jegeli az ügyeket.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.