A cég a jelek szerint képtelen elengedni a terméktípust, amivel kapcsolatban az elmúlt évek során már számos kudarcos élménye volt.

Potenciálisan akár már a héten bejelentheti az AdHawk Microsystems felvásárlását a Google – szellőztette meg belső forrásokra hivatkozva a minap a Bloomberg. Az összegszerűen nem túl jelentős (115 millió dollárosra taksált) üzlet érdekessége abban rejlik, hogy az egyedi szemkövetési technológiát fejlesztő startup megszerzésével ismét előkerülhet a keresőóriásnál az okostelefonok gyártásának témája.

Forradalmi technológia

A 2017-ben indított kanadai startup rövid története ellenére figyelemre méltó fejlesztéseket és ahhoz kötődő portfóliót alakított ki. Az AdHawk szemmozgást monitorozó technológiája más megoldásokkal ellentétben nem támaszkodik kamerákra, így az ezzel felvértezett eszközre sem kell nagyméretű és energiaigényes szenzorokat, illetve komoly számítási kapacitást biztosító hardvert pakolni.

A MEMS-alapú, azaz mikro-elektromechanikus szemkövető rendszer a cég állítása szerint a piacon lévő kamerás megoldásoknál ezerszer kevesebb mennyiségű adatot igényel, miközben tízszer olyan gyors tempóban dolgozva képes pontosabb eredményekre.

A startup a technológiára alapozva már több terméket készített, köztük a kutatási célokra szánt MindLink szemüveget, amely tesztadatokkal segít mélyebben feltárni a szem és az agy kapcsolatát. A kanadai cég ráadásul mindent házon belül fejleszt és gyárt, a szenzoroktól kezdve a feldogozást végző algoritmusokon át egészen a rendszert üzemeltető szoftveres csomagig.

Jöhet a következő Glass?

Bár a Bloomberg forrásai szerint a felvásárlás akár még ebben a késői státuszban is meghíúsulhat, amennyiben végül tényleg megszerezné magának a startupot a Google, az új lehetőségeket nyithat a keresőóriás számára. Például az sem elképzelhetetlen, hogy sokadszor is nekifutnának a saját okosszemüveg gyártásának.

Legutóbb szinte napra pontosan két évvel ezelőtt vonultatta vissza Glass márkájú AR-szemüvegét a Google, mert számos technológiai és üzleti változtatás után sem tudta beváltani a hozzá fűzött reményeket.

A keresőóriás első AR-szemüvegével nagyon korán, még 2013-ban rajtolt el. Az első széria a termék kiforratlansága és a megfelelően nagy és tehetős érdeklődői kör hiánya miatt azonban nagyon csúnyán elhasalt. Az első körben végfelhasználókat célzó Glass horrorisztikus ára (1500 dollár) és elérhetőségének korlátozottsága egyenes út volt a kudarc felé. 2015 elején gyorsan nyugdíjba is vonultatták az úttörő szemüveget.

Ezzel ugyanakkor nem lett vége a Glass-sagának, hiszen még ugyanabban az évben bejelentették, hogy kifejezetten üzleti, ipari célú fókusszal készül a család újabb generációja. Mindennek 2017-re lett komolyabb eredménye: ekkor vált elérhetővé a Glass Enterprise Edition a kiemelt közönség számára. A 2.0-s vállalati szemüveg 2019-ben debütált. Elődjéhez képest formailag nem sok újdonságot hozott, de természetesen gyorsabb és okosabb lett. Mindez azonban nem nyűgözte le a célcsoportot annyira, hogy tömött sorokban lengessék céges bankkártyájukat érte, így a Google kénytelen volt másodszor is nyugdíjba küldeni a Glasst.

(Kép: AdHawk)

Konzumer tech

Szemüveg-csuklópánt kombóval irtja a dzsungelt a Meta a konzumer MI útjából

Mark Zuckerberg 799 dolláros mesterségesintelligencia-szemüveget és egy olyan csuklópántot is bemutatott, ami hozzá csatlakoztatva érzékeli a finom kézmozdulatokkal adott utasításokat, és szerinte nyugdíjba küldi majd a billentyűzeteket, az egereket, sőt az érintőképernyőket is.
 
Hirdetés

A kifizetett energia
60%-a elvész, de egy audit feltárja, hol folyik el a pénzünk

A Schneider Electric energiahatékonysági szolgáltatása átfogó megoldást kínál, amely támogatja a cégek energiahatékonyság-növelési programjaik megvalósításában, az iparágban vezető megoldások, szolgáltatások és szakértők segítségével.

A vállalati IT-rendszerek egyik legnagyobb kihívása ma már nem a hardver beszerzése vagy a szoftverek integrációja, hanem az üzemeltetés. A modern storage-megoldások válasza erre az automatizáció és a menedzsment egyszerűsítése.

a melléklet támogatója az EURO ONE

Hirdetés

Hatékony adattárolás, biztonságosabb működés: HPE storage az EURO ONE szakértelmével

Az adatmennyiség rohamos növekedése, a kritikus üzleti alkalmazások rendelkezésre állási követelményei és a kiberbiztonsági fenyegetések mind olyan tényezők, amelyek túlmutatnak a hagyományos storage-megoldások képességein.

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.