Egy európai felmérés szerint az elektronikus fizetési megoldásokhoz való hozzáállás változása mindenhol érzékelhető a régióban. A válaszok alapján azért néhány "hungarikum" is kiszűrhető a témában.

Idén márciusban 14, zömében európai országban mérték fel az emberek fizetési módokhoz való hozzáállását. A VISA támogatásával az EVO Group által megrendelt kutatás többek között arra kereste a választ, hogy miként változtak a fizetési szokások, hogyan és mikor használunk egyedi fizetési módokat, milyen szokások, érzelmek és elvárások kapcsolódnak hozzá.

Élenjárók vagyunk

A felmérés alapján Magyarország a fejlettebb országok sorát gazdagítja, ahol már viszonylag sokan használják rendszeresen a hagyományos készpénzes fizetést felváltó elektronikus megoldásokat. Ezt tükrözi, hogy honfitársaink több mint fele már a digitális fizetést részesíti előnyben, elsősorban annak gyorsasága és kényelme miatt.

A tanulmány szerint a magyar fogyasztók 57 százaléka bankkártyával fizet vásárláskor.  A kutatásban résztvevők közel ötöde pedig csak akkor fizet készpénzzel, ha az adott üzletben vagy szolgáltatóhelyen nem érhető el a digitális fizetés. Utóbbi már minden vásárlási szituációban (hagyományos üzletekben, illetve online vásárlásnál is) a legelterjedtebb fizetési móddá vált a magyarok körében. A megkérdezettek közel fele (44%) fizetett legutóbbi bolti vásárlásáért kártyával, illetve telefon, okosóra vagy más eszköz használatával. A legutóbbi online vásárlásuk alkalmával a válaszadók közül mindössze minden hetedik választotta az átvételkori készpénzes fizetés lehetőségét.

A fenti számok annak fényében különösen erősnek mondhatók, hogy a magyarok többsége nem tart a készpénz-használat higiéniai kockázataitól. A hazai válaszadók közül kevesebb mint 40 százalék tartja a készpénzes fizetést kevésbé higiénikusnak más fizetési módszerekhez képest, miközben a teljes megkérdezetti körben ez az arány megközelítette az 50 százalékot. 

Mivel két, digitális fizetésben erősen érdekelt szereplő áll a tanulmány mögött, így nem meglepő, hogy a kutatási összefoglaló kidomborítja az ilyen megoldásokkal rendelkező üzletekkel kapcsolatos pozitív attitűdöket is. Például a hazai válaszadók 84 százaléka szerint ezek a boltok modernek, nagyjából egyharmaduk pedig nagyobb biztonságban érzi magát ott (higiénikusabbnak tartják, mint más fizetési módokat). Honfitársaink válaszaiból egyébként általánosan is leszűrhető, hogy az európai átlagnál lényegesen modernebbnek tartjuk azokat a helyeket, ahol lehetőség van elektronikus fizetésre. 

Bankból is a digitálisat preferáljuk

A kutatási eredmények visszaigazolták a már korábban is megfigyelhető tendenciát, miszerint hazánkban nagy népszerűségnek örvend a digitális bankolás. A magyarok általában inkább távolról tartják a kapcsolatot a bankkal - a válaszadók 84 százaléka havonta legalább 2-3 alkalommal használja az internetbankot, 78 százalékuk pedig ugyanilyen gyakran fordul a mobilbankhoz.

Konzumer tech

Űrből vezérelt reklámkampányokkal operálnak Japánban

Bejött a káposztaföldek tesztjellegű műholdas monitorozása, így várhatóan kiterjesztik a japán űrügynökség és a Dentsu marketingcég partnerségét.
 
Hirdetés

A VR szemüveg nem csak a szórakoztatóipart forradalmasítja

A virtuális valóság világa folyamatosan fejlődik. Az új technológiák és a fejlesztések segítségével a felhasználók eddig soha nem tapasztalt módon merülhetnek el a digitális élményekben. Ebben a cikkben bemutatjuk a VR szemüvegek típusait, és azt is végigvesszük, hogy milyen áttöréseket hozott a virtuális valóság az élet különböző területein.

Bejelentési kötelezettségük elmulasztása, és a szabályoknak való sorozatos meg nem felelés komoly pénzbírságot vonhat maga után.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.