A Facebooknál a mérföldkövek napjait élik: ezúttal a rekordösszegért felvásárolt WhatsApp üzenetküldőnél van ok az örömre.

A Facebook múlt héten jelentette be, hogy a napi aktív látogatók száma először lépte át az egymilliárd embert. Alig pár nappal később pedig a tavaly februárban rekordösszegért felvásárolt WhatsApp mutatott fel ezzel összemérhető teljesítményt.

Nőnek, mint a bolondgomba

Az önálló üzenetküldő alkalmazás nem véletlenül keltette fel a Facebook-alapító Mark Zuckerberg figyelmét, hiszen már a felvásárlás előtt is nagyon meggyőző növekedési számokat produkáltak. Az pedig borítékolható volt, hogy a lájkbirodalom hatalomátvétele egyben új lehetőségeket is teremt majd a tábor bővítésére.

A tavaly áprilisban még "csak" félmilliárd havi aktív felhasználóval rendelkező WhatsApp néhány hónap alatt 100 millióval tudta megfejelni ezt a sokaságot. Ezzel egyébként akkor (is) magasan vezetett, hiszen például a második helyen lévő, elsősorban Kínában népszerű WeChatnek 438 millió aktív felhasználója volt, míg például az Európában erős Viber mindössze nagyjából 150 milliónál járt.

A héten pedig már azt jelenthette be a cég vezetője, hogy a WhatsApp felhasználói köre átlépte a 900 millió főt. Ez azt jelenti, hogy még mindig óriási a lendület, hiszen egy év alatt 50 százalékkal tudtak terjeszkedni. Persze közben a konkurencia sem tétlenkedett: a WeChat a legfrissebb adatok szerint 600 millió havi aktív taggal rendelkezik, a Viber pedig áprilisban érte el a 250 milliós szintet. A WhatsApp ráadásul a családon belüli riválist, a Facebook saját üzenetküldő megoldását, a Messengert is dominálja. Utóbbit a legfrissebb adatok szerint 700 millió ember használja havi rendszerességgel.

Jönnek a kommunikációnak hívott hirdetések?

Bővülés tekintetében tehát nincs gondban a WhatsApp, a teljesítményt pedig maga Zuckerberg is megsüvegelte. Az viszont továbbra sem világos, hogy meddig tartható fenn az alapítók azon törekvése, hogy reklámoktól mentesen tartsák az alkalmazást. Bár ez a filozófia a kezdetektől fogva jellemezte a céget, a felvásárlás után ez nem feltétlenül marad örökké érvényben.

Idén májusban például a Facebook pénzügyi vezetője arról beszélt, miszerint a WhatsApp a jövőben teret engedhet a B2C kommunikációnak. A reklám szó használatát gondosan kerülő David Wehner akkori nyilatkozata szerint a WhatsApp jó felületet nyújthat a távolabbi jövőben arra, hogy a cégek kapcsolatba léphessenek, azaz üzenhessenek a felhasználóknak. Ez volt az első, de valószínűleg nem utolsó olyan irányú jelzés a Facebook részéről, ami az egymilliárd havi aktív felhasználó felé közelítő alkalmazás monetizálására utalt.

Közösség & HR

Robot hajókból álló hadosztályt tesztel az amerikai haditengerészet

A Csendes-óceánon vasárnap kezdődött az a nemzetközi haditengerészeti gyakorlat, amelynek során a legénység nélküli hajók alkalmazásáról is értékes tapasztalatokat gyűjtenének.
 
Hiába jelennek meg százszámra tanácsok, best bractice-ek, trendek, pozitív változásokat mutató elemzések az adatvédelemről, az adatokkal kapcsolatos kockázatok továbbra sem enyhültek.

a melléklet támogatója a Tech Data

A Világgazdasági Fórum figyelmeztetése szerint jelentős szakadék tátong a C-szintű vezetők és az információbiztonságért felelős részlegek helyzetértékelése között.

A járvány üzleti vezetőt csinált a CIO-kból

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.