A Facebooknál a mérföldkövek napjait élik: ezúttal a rekordösszegért felvásárolt WhatsApp üzenetküldőnél van ok az örömre.

A Facebook múlt héten jelentette be, hogy a napi aktív látogatók száma először lépte át az egymilliárd embert. Alig pár nappal később pedig a tavaly februárban rekordösszegért felvásárolt WhatsApp mutatott fel ezzel összemérhető teljesítményt.

Nőnek, mint a bolondgomba

Az önálló üzenetküldő alkalmazás nem véletlenül keltette fel a Facebook-alapító Mark Zuckerberg figyelmét, hiszen már a felvásárlás előtt is nagyon meggyőző növekedési számokat produkáltak. Az pedig borítékolható volt, hogy a lájkbirodalom hatalomátvétele egyben új lehetőségeket is teremt majd a tábor bővítésére.

A tavaly áprilisban még "csak" félmilliárd havi aktív felhasználóval rendelkező WhatsApp néhány hónap alatt 100 millióval tudta megfejelni ezt a sokaságot. Ezzel egyébként akkor (is) magasan vezetett, hiszen például a második helyen lévő, elsősorban Kínában népszerű WeChatnek 438 millió aktív felhasználója volt, míg például az Európában erős Viber mindössze nagyjából 150 milliónál járt.

A héten pedig már azt jelenthette be a cég vezetője, hogy a WhatsApp felhasználói köre átlépte a 900 millió főt. Ez azt jelenti, hogy még mindig óriási a lendület, hiszen egy év alatt 50 százalékkal tudtak terjeszkedni. Persze közben a konkurencia sem tétlenkedett: a WeChat a legfrissebb adatok szerint 600 millió havi aktív taggal rendelkezik, a Viber pedig áprilisban érte el a 250 milliós szintet. A WhatsApp ráadásul a családon belüli riválist, a Facebook saját üzenetküldő megoldását, a Messengert is dominálja. Utóbbit a legfrissebb adatok szerint 700 millió ember használja havi rendszerességgel.

Jönnek a kommunikációnak hívott hirdetések?

Bővülés tekintetében tehát nincs gondban a WhatsApp, a teljesítményt pedig maga Zuckerberg is megsüvegelte. Az viszont továbbra sem világos, hogy meddig tartható fenn az alapítók azon törekvése, hogy reklámoktól mentesen tartsák az alkalmazást. Bár ez a filozófia a kezdetektől fogva jellemezte a céget, a felvásárlás után ez nem feltétlenül marad örökké érvényben.

Idén májusban például a Facebook pénzügyi vezetője arról beszélt, miszerint a WhatsApp a jövőben teret engedhet a B2C kommunikációnak. A reklám szó használatát gondosan kerülő David Wehner akkori nyilatkozata szerint a WhatsApp jó felületet nyújthat a távolabbi jövőben arra, hogy a cégek kapcsolatba léphessenek, azaz üzenhessenek a felhasználóknak. Ez volt az első, de valószínűleg nem utolsó olyan irányú jelzés a Facebook részéről, ami az egymilliárd havi aktív felhasználó felé közelítő alkalmazás monetizálására utalt.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.