A Meta virtuális valóságba helyezett közösségi hálózata, a Horizon Worlds nyilvánvaló minőségi problémákkal küzd, a helyzetet pedig mi sem jellemzi jobban, mint hogy az ott dolgozók sem használják valami sokat a metaverzumos alkalmazást – derül ki a The Verge beszámolójából. A lap a Meta belső levelezésére hivatkozva arról ír, hogy a társaság illetékes alelnöke, Vishal Shah szeptember 15-én az év végéig "minőségi zárlatot" rendelt el, amelynek értelmében hiányosságokat, bugokat és a rendszer stabilitásban vagy teljesítményben tapasztalható problémákat ki kell javítaniuk, mielőtt a Horizon "varázslatos élményét" az eddiginél szélesebb körben is elérhetővé tennék.
A Horizon Worlds kulcsfontosságú eleme lenne a Meta-Facebook átalakulásának és a metaverzummal kapcsolatos vízió megvalósításának, amelynek fejlesztésére a vállalat évente dollármilliárdokat költ. Az új platform állítólag az év elején már 300 ezer felhasználóval működött, és várhatóan a webes verzión keresztül mobil eszközökön és asztali számítógépeken is elérhető lesz, bár a The Verge cikke szerint ezekre a bevezetésekre a tervezettnél később kerülhet majd sor. Vishal üzenetei alapján a kellemes és maradandó élményhez először is használhatóságra és kidolgozottságra lenne szükség, ami lényegében egy elegáns megfogalmazása annak, hogy a termék egyelőre gagyi.
A munkahely ugyanolyan szuper, mint a játék
A belső feljegyzésekből kiderül, hogy az eddigi fejlesztések egyik kulcsproblémája a részleg vezetője szerint a Meta saját alkalmazottainak passzivitása, vagyis az, hogy ők maguk sem nagyon használják a Horizont. A fenti levélben Shah azt a kérdést teszi fel, hogy miért nem szeretik az általunk készített terméket, és ha ők maguk sem szeretik, akkor hogyan várhatják el, hogy a felhasználók szeressék azt. A szeptember 15-i levelet a lap szerint két héttel később egy másik is követte: abból kiderült, hogy az alkalmazottak a figyelmeztetés ellenére sem kezdék el gyakrabban használni az alkalmazást, ezért belengetett egy tervet a vezetők "felelősségre vonására" annak érdekében, hogy csapataik legalább hetente egyszer elmerüljenek a Horizon bugyraiban.
A megfogalmazás itt már átmegy szürreálisba, amikor az alelnök arról beszél, hogy "ebben a szervezetben mindenkinek a küldetésévé kell tennie, hogy beleszeressen a Horizon Worldsbe", ami a platform használata nélkül nyilván nem fog menni, illetve a csapatnak "új felhasználókat kell bevezetnie ezekbe a csúcsminőségű világokba, biztosítva, hogy már az első látogatásuk is sikeres legyen".
A The Verge ezután a Meta szóvivőjének nyilatkozatát is idézi, aki sokadszor is megismétli, hogy a Meta-Facebook meggyőződése szerint a metaverzum a számítástechnika jövője, amit az emberek köré kell építeni. A vállalat minőségi fejlesztéseken dolgozik alkotói közösségének visszajelzései alapján, és egy többéves utazás során egyre jobbá teszi majd, amit felépített.
A japán bölcsesség ereje: emberség a technológiai megoldások mögött
A globális válság súlyosan érintette az office piacot, ami a GLOBAL-UNION Kft. tevékenységét is veszélybe sodorta. A 100 százalékos magyar tulajdonban álló vállalat azonban a nehézségek közepette is megőrizte optimizmusát, és következetesen a legjobb döntéseket hozta.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak