Ami az esetükben persze csak annyit jelent, hogy egyelőre nem sikerült megkapaszkodniuk a lélektaninak mondott 70 százalékos küszöb fölött.

A Chrome piaci részesedése egy teljes százalékpontnyit csökkent szeptember folyamán, az Edge ennek harmadával tudta növelni a saját részét, míg a Firefoxa mostani, egészen apró növekedést is sikerként könyvelhette el – derült ki a Net Applications múlt heti adataiból. A Chrome ennek alapján 69,9 százalékon zárta a legutóbbi hónapot, miközben a Microsoft böngészőinek együttes részesedése 12,7 százalékon, a Firefoxé pedig 7,2 százalékon állt.

A Chrome esetében két okból is érdekes lehet a friss eredmény: egyrészt a Google böngészője május óta első ízben bukott vissza a lélektaninak mondott 70 százalékos küszöb alá, másrészt piaci részesedése a Net Applications mérései szerint már második hónapja lefelé mozog. A mostani csökkenés ráadásul tavaly október óta a legrosszabb havi szintű változás a Chrome szempontjából, ami így együttesen már semmiképpen sem jellemző a piacvezető márkára.

Az igazsághoz tartozik, hogy a Chrome korábban is produkált már hasonló (vagy ennél is nagyobb) visszaeséseket, később azonban rendre megcáfolta azokat, akik tetőzésről beszéltek. A témával rendszeresen foglalkozó amerikai Computerworld is több ízben volt kénytelen módosítani saját előrejelzéseit, amelyek arról szóltak, hogy a Chrome jövő nyárra kerülhet stabilan a 71 százalék, 2022 januárjára pedig a 72 százalék fölé.

A legfrissebb prognózis az elmúlt hónapok visszaesése ellenére is arról szól, hogy a böngésző akár 75 százalékos piaci részesedéssel fordulhat majd rá 2022-re. A kettőt előre, egyet hátra növekedés oka ezek szerint az, hogy a Chrome-nek nem könnyű még tovább erodálnia a versenytársak táborát, mert azokban már csak a "core user" felhasználók maradtak, akiknek jól okuk van rá, esetleg nincs más választásuk, mint hogy ragaszkodjanak a Chrome-on kívüli böngészőkhöz.

Lassan kezdődhet az érdemi Chrome-Edge verseny

A Microsoft valamelyest visszakapaszkodott a nyár végi lejtmenetéhez képest, és pillanatnyilag az Edge és az IE böngészők is nagyjából onnan folytathatják, ahol júniusban abbahagyták. A 8,8 százalékos Edge nagyságrendben csak a 3,9 százalékosra mért IE kárára tud növekedni, ami ebben a tempóban csak a jövő év végére falhatja fel a korábbi Microsoft-browsert, és két év múlva sem számíthat sokkal többre 14 százalék körüli részesedésnél.

Ezt viszont már közvetlenül a Chrome-tól kell elhalásznia, így a Computerworld riportja is kiemeli, hogy a Microsoft nem feküdt rá az üzleti felhasználásban is fontos képességekre és funkciókra a január óta Chromium alapokon működő böngészőiben. A következő nagy lehetőség a Windows 10 őszi frissítése, de az csak utólag derül majd ki, hogy az Edge telepítései mellett hányan lesznek, akik a tényleges felhasználásban is átváltanak majd rá.

A Firefox részesedésének a hibahatáron mozgó növekedését érdemes inkább stagnálásnak nevezni, de a Mozilla böngészőjétől már ez sem rossz eredmény, tekintve, hogy így is az utóbbi 15 év második leggyengébb hónapját zárta. A CW trendelemzése most azt jósolja, hogy a különféle problémákkal küzdő projekt saját márkája novemberben zuhan be a 7 százalék alá, jövő júliusra pedig már a 6 százalékot sem éri majd el. Ebben a tekintetben a Firefox inkább az IE-hez, mint sem az Edge-hez lesz hasonlítható.

A jegyzőkönyv kedvéért emlékezzünk meg az Apple Safari és az Opera böngészőkről is, amelyek a Net Applications szeptemberi statisztikájában csak a kerekítések miatt haladták meg az előző havi eredményeiket, és rendre 3,6 illetve 1 százalékon állnak.

Közösség & HR

Szakértők figyelmeztetnek: ne küldözgessünk chatbotoknak az orvosi leleteinket

Elon Musk arra biztatja az X közösségi oldal felhasználóit, hogy teszteljék saját egészségügyi felvételeiken a Grok MI-chatbot képelemző funkcióit, de ez nem mindenki szerint jó ötlet.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.