A játékkonzolok világa egyértelmű japán felségterület maradt, amin a Microsoft komoly erőforrásokkal megtámogatott Xbox családja sem tudott az elmúlt években érdemben változtatni.
Bőven túl a 1,5 milliárdon
A VGChartz legfrissebb, május végi statisztikája szerint globálisan eddig nagyjából 1,56 milliárd konzolt vásároltak a felhasználók. Ebből minden tizedik darabot a Sony második generációs Playstation modellje adta, amivel a még 2000-ben debütáló PS2 kiérdemelte a legjobban fogyó konzol címet. Ehhez viszont nagyon közel került egy másik tradicionális japán szereplő, a Nintendo azzal, hogy a 2004 decemberében debütáló Nintendo DS-ből közel 155 milliót adott el világszerte.
A legjobban fogyó tíz konzol között a Sony termékei adják a mezőny felét, míg négy modell a Nintendo futószalagjairól gördült le az elmúlt évtizedekben. A totális távol-keleti dominanciát a Microsoft Xbox 360-ja tudja csak kicsit árnyalni, de a bő 85 milliós összesített értékesítésével így is csak a toplista aljára tudott felkapaszkodni Redmond eddigi legsikeresebb próbálkozása.
Nem akar lemenni a napjuk
A konzolos szegmensben természetesen óriási előnyt jelent a japán vállalatoknak az, hogy az ottani kultúrával mára teljesen egybefort a különböző digitális játékokkal való aktív foglalkozás. A hazai piac jelentette biztos kereslet pedig jó ugródászkául szolgált a világ meghódítására.
A PlayStation 2 sikere persze nem csak ennek, de több más faktor együttes hatásának is köszönhető. Például ez volt a Sony leghosszabb ideig gyártott modellje. A PS2 különböző továbbfejlesztett változataiból még milliószámra készültek új darabok azt követően is, hogy 2006-ban megérkezett a hivatalos utódja, a PlayStation 3. Az utolsó PS2 csak jóval később, 2013-ban került ki a gyárból.
Jöhet az újabb menet
Bár a Microsoft időben később fogott bele a témába, mint a japánok, és egyelőre nem is sikerült a forgalom tekintetében megközelíteni a nagy riválist, de a csatát még bőven nem adta fel. Idén a háború újabb fejezetéhez ér azzal, hogy mind a PlayStation, mind az Xbox esetében debütálni fognak a legfrissebb generációt képviselő modellek. A két gyártó természetesen igyekszik mindent belepakolni a csomagjába, a kezdeti siker viszont nem csak ettől, hanem az egyelőre még nem tisztázott ártól és az új modellekkel érkező játékkínálattól is erősen függ.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak