A legfrissebb konzolértékesítési adatok alapján a gyártók között a Sony, a modelleknél a 20 éve megjelent Playstation 2 a király, de az alig valamivel fiatalabb Nintendo DS-nek és gyártójának sincs oka a szégyenkezésre.

A játékkonzolok világa egyértelmű japán felségterület maradt, amin a Microsoft komoly erőforrásokkal megtámogatott Xbox családja sem tudott az elmúlt években érdemben változtatni.

Bőven túl a 1,5 milliárdon

A VGChartz legfrissebb, május végi statisztikája szerint globálisan eddig nagyjából 1,56 milliárd konzolt vásároltak a felhasználók. Ebből minden tizedik darabot a Sony második generációs Playstation modellje adta, amivel a még 2000-ben debütáló PS2 kiérdemelte a legjobban fogyó konzol címet. Ehhez viszont nagyon közel került egy másik tradicionális japán szereplő, a Nintendo azzal, hogy a 2004 decemberében debütáló Nintendo DS-ből közel 155 milliót adott el világszerte.

 

 

A 10 legsikeresebb konzol
Infogram

 

A legjobban fogyó tíz konzol között a Sony termékei adják a mezőny felét, míg négy modell a Nintendo futószalagjairól gördült le az elmúlt évtizedekben. A totális távol-keleti dominanciát a Microsoft Xbox 360-ja tudja csak kicsit árnyalni, de a bő 85 milliós összesített értékesítésével így is csak a toplista aljára tudott felkapaszkodni Redmond eddigi legsikeresebb próbálkozása.

Nem akar lemenni a napjuk

A konzolos szegmensben természetesen óriási előnyt jelent a japán vállalatoknak az, hogy az ottani kultúrával mára teljesen egybefort a különböző digitális játékokkal való aktív foglalkozás. A hazai piac jelentette biztos kereslet pedig jó ugródászkául szolgált a világ meghódítására.

A PlayStation 2 sikere persze nem csak ennek, de több más faktor együttes hatásának is köszönhető. Például ez volt a Sony leghosszabb ideig gyártott modellje. A PS2 különböző továbbfejlesztett változataiból még milliószámra készültek új darabok azt követően is, hogy 2006-ban megérkezett a hivatalos utódja, a PlayStation 3. Az utolsó PS2 csak jóval később, 2013-ban került ki a gyárból.

Jöhet az újabb menet

Bár a Microsoft időben később fogott bele a témába, mint a japánok, és egyelőre nem is sikerült a forgalom tekintetében megközelíteni a nagy riválist, de a csatát még bőven nem adta fel. Idén a háború újabb fejezetéhez ér azzal, hogy mind a PlayStation, mind az Xbox esetében debütálni fognak a legfrissebb generációt képviselő modellek. A két gyártó természetesen igyekszik mindent belepakolni a csomagjába, a kezdeti siker viszont nem csak ettől, hanem az egyelőre még nem tisztázott ártól és az új modellekkel érkező játékkínálattól is erősen függ.

Konzumer tech

Ismét keresik a hazai digitális szakma női példaképeit

A 40 év feletti női szakemberek elismerését célzó pályázatot immár harmadszorra hirdette meg az IVSZ és a WiTH.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.