Lapértesülések szerint a befektetők már nagyon kiszállnának a drága és tökéletlen AR-headseteket fejlesztő Magic Leaptől, amelybe eddig több milliárd dollárt öntöttek bele.

A Bloomberg tegnap számolt be róla, hogy vevőt keres a Magic Leap. A kiterjesztett valóság területén sokáig az egyik legizgalmasabbnak tartott startupnál állítólag mindenféle opciót vizsgálnak a cégeladástól az együttműködéseken át az elsődleges részvénykibocsátásig, a lényeg bármelyik esetben a befektetők nagyjából 10 milliárd dolláros értékelésének igazolása lenne esetleges tranzakcióval. A Bloomberg szerint a Facebookkal és a Johnson & Johnsonnal már korábban tárgyalásokba is kezdtek, de ezek a megbeszélések végül sosem vezettek valamilyen formális akvizíciós folyamat elindításához.

A Magic Leap majdnem pontosan hat évvel ezelőtt, a legelső körben 50 millió dolláros tőkével kezdte meg működését, de hamar megjelentek körülötte az olyan nehézsúlyú befektetők, mint a Google, az Alibaba, a Qualcomm vagy a Warner Bros. A vállalat eddig összességében idáig 2,6 milliárd dollárt szerzett, de ahogy az hosszú ideig téma volt, semmilyen konkrétummal nem szolgáltak azzal kapcsolatban, hogy mivel és hogyan próbálják megváltani a világot. A fejlesztésekkel kapcsolatban főleg a Magic Leap által benyújtott szabadalmaikból próbáltak valamilyen következtetést levonni.

Csak a veszteség nem volt virtuális

A Magic Leap One nevű AR-headset fejlesztői változata végül 2018-ban jelent meg, amely az akkor úttörőnek számító Microsoft HoloLens eszközökhöz hasonló módon a digitális objektumokat vetíti a külvilág valódi képeire. A rendszer majdnem 2300 dollárba került, ami már akkor is elég merész végfelhasználói árnak tűnt. Pláne, hogy a termékről hamar kiderült, hogy képtelen például a gyorsan mozgó tárgyak követésére, vagyis alkalmatlan a szórakoztató alkalmazások legnagyobb részéhez, de az amerikai hadsereg nagyszabású pályázatán is elhasalt a Microsoft eszközeivel szemben.

Decemberben már arról számolhattunk be, hogy a cég az első évben alig 6 ezer darab Magic Leap One-t értékesített, szemben a korábbi tervekben szereplő milliós tétellel. A Business Insider korábbi számításai szerint a startup a Magic Leap One megjelenéséig havi átlagban 50 millió dollárt égetett el, de egyelőre nem úgy tűnik, hogy ezeket a költségeket akár csak részben is vissza tudná hozni. Ehhez képest még 2019 tavasszán is sikerült nyélbe ütniük egy 280 millió dolláros befektési kört, de a pénznyelő nem állt le, már novemberben újabb fordulót akartak előkészíteni.

Ennyiért viszont nem fogják elvinni

Ahogy decemberben írtuk, a Magic Leap megpróbálta átalakítani a látványosan működésképtelen üzleti modelljét, és az üzleti felhasználás felé fordult, megcélozva az egészségügyi, ipari vagy pénzügyi szegmens szereplőit. Az erre a célra beígért, továbbfejlesztett eszköz azonban a hardveres képességeit tekintve nem különbözik a konzumerpiaci megoldástól. A társaságot a korábbi befektetések 6-8 milliárd dollárra értékelték, ami az elégetett forrásokkal együtt már akkora összeg, hogy bizonyos beszámolók a 10 milliárdos eladási cél kiszivárogtatását csak eszköznek gondolják az érdeklődés felkeltésére. 

A Bloomberg beszámolójára a Magic Leap egyelőre nem reagált hivatalosan. A kommentárok azt is kiemelik, hogy a kiterjesztett valóság az otthoni szórakoztató megoldások között egyelőre nem tűnik annyira csábítónak, mint a kifejezetten ilyesmire való virtuális valóság; ehhez képest a mostani koronavírus-járvány nem csak a világgazdaságot padkázta meg, de hosszabb távon is előtérbe tolja azokat a technológiákat, amelyek a közösségi tereket elkerülő fogyasztóknak szólnak. Bár a Magic Leap korántsem értéktelen cég, és a jelek szerint már a befektetőit is csak a gyors exit érdekli, azt csak a legnagyobb nagyvállalatok engedhetik meg maguknak, hogy 10 milliárd dollárral fogadjanak a startupnál lévő szakértelemre és technológiákra.

Piaci hírek

Összezuhantak a Meta részvényei, amikor kiderült, hogy az MI pénzbe kerül

Sokan próbáltak szabadulni a papíroktól, miután a vállalat lassulásra figyelmeztetett a mesterséges intelligencia fejlesztésével összefüggő, hosszabb távra szóló beruházásokra hivatkozva.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.