Ebben biztosan benne van a nyári szünet is, azonban az őszi fellendülést a felhasználói tapasztalatok és a szabályozás alakulása is bizonytalanná teszik.
Hirdetés
 

Ahogy nemrég kiderült, a Meta Threads alkalmazásának mindössze öt napra volt szüksége, hogy elérje a 100 millió regisztrációt, ezzel pedig a leggyorsabban fejlődő fogyasztói alkalmazássá vált, miután az eddigi rekorder, az OpenAI által fejlesztett ChatGPT két hónappal az indulása után jutott el ugyanerre a szintre. Ennél azonban érdekesebb az egyes platformok későbbi növekedési potenciálja: a Meta terveiben az egymilliárdos nagyságrend szerepel, miközben úgy tűnik, hogy a ChatGPT népszerűsége ebben a formájában máris elérte a csúcsot. Júniusban ugyanis az MI-chatbot megjelenése óta először fordult elő, hogy felhasználóinak száma nem nőtt, hanem éppenséggel csökkent az előző havi menniységhez viszonyítva.

A The Washington Post riportja a Likeweb statisztikáját idézi, amelynek alapján a ChatGPT webhelyének mobil és asztali gépekről származó összes forgalma csaknem 10 százalékkal esett vissza a májusihoz képest. Ez egybevág azokkal az ugyancsak július elején közölt adatokkal, amelyek értelmében a chat.openai.com egyedi látogatóinak száma közel 6 százalékkal, az oldalon töltött idő pedig 8,5 százalékkal csökkent az első nyári hónapban. A 100 milliós határtól így is messze vagyunk, hiszen a ChatGPT felhasználói bázisa májusban már meghaladta a 200 millió főt, de a tendencia különösen aggasztó lehet az OpenAI szempontjából, ahol már így is vagyonokat költenek az MI-chatbot fenntartására.

Visszaüthetnek a magasra pumpált elvárások

Az MI-chatbot üzemeltetési költségét már két hónappal ezelőtt is napi 700 ezer dollárra becsülték, ami az újabb verziókkal még magasabb lehet majd. Az OpenAI tavaly több mint 540 millió dollárt fordíthatott a ChatGPT fejlesztésére, kiadásai pedig azóta is szüntelenül emelkednek, ami Szilícium-völgy történetének leginkább tőkeintenzív startupjává teheti. Az valószínűleg soha nem fog kiderülni, hogy pontosan mi okozta a mostani forgalomcsökkenést, aminek bizonyára a tanév végéhez is köze van. Arra azonban nincs garancia, hogy az új szemeszterben a korábbihoz hasonló fellendülés következik, mivel az emberek egy része biztosan rájött, hogy a robot közel sem annyira hasznos, mint korábban gondolta.

A generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos őrület elsősorban a cégvezetők körében bizonyult tartósnak, akik elsősorban a bevétel és a profit növelését várják tőle. Az egyre gyakrabban felbukkanó hibák azonban véleményessé teszik az optimizmust, legyen szó az MI-hallucinációnak nevezett jelenségről vagy az online információs tér degradálásáról, és kezd nyilvánvalóvá válni, hogy a technológia a jelenlegi szintjén nem annyira hasznos az átlagembernek vagy a társadalom egészének, mint ahogy reklámozzák. Az érdeklődés csökkenése pedig egybeesik a szabályozók figyelmének erősödésével – az OpenAI vezérigazgatója nemrég például a küszöbön álló európai uniós szabályozás miatt fejezte ki aggodalmát.

Piaci hírek

A magyar fiataloknak bejön a mesterséges intelligencia

Egy tavaly ősszel végzett kutatás eredményei szerint a 13–16 éves fiatalok alapvetően pozitívan állnak hozzá a generatív algoritmusokhoz. A nagy többség nemcsak ismeri, de rendszeresen használja is a technológiát.
 
Hirdetés

Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban

A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.

A mesterséges intelligencia új korszakába léptünk. A generatív MI nem csupán kísérleti technológia. Sok cég stratégiai eszköznek tekinti, amely segít a versenyképesség megőrzésében, javításában.

a melléklet támogatója a One Solutions

Hirdetés

Digitalizáció a mindennapokban: hogyan lesz a stratégiai célból napi működés?

A digitális transzformáció sok vállalatnál már nem cél, hanem elvárás – mégis gyakran megreked a tervezőasztalon. A vezetői szinten megfogalmazott ambiciózus tervek nehezen fordulnak át napi működéssé, ha hiányzik a technológiai rugalmasság vagy a belső kohézió. A valódi előrelépéshez olyan infrastruktúrára, szolgáltatásokra és partneri támogatásra van szükség, amelyek nemcsak technológiai válaszokat adnak, hanem üzletileg is működőképes megoldásokat kínálnak.

CIO KUTATÁS

AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE

Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?

Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!

Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2025 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.