Van, aki már a motorsport jövőjét látja az ausztrál sivatagban rendezett futamban, amelyet a jövőben tényleges bajnoksággá alakítanának emberi pilótákkal és az akkutechnológiákkal bűvészkedő csapatokkal.

Az Alauda Racing nevű ausztrál startup hivatalosan is elkezdte versenyeztetni Airspeeder elektromos repülő autóit. A cég a hírek szerint két csapatot állított egymással szembe egy gyorsulási versenyen az ausztrál sivatagban, ami az Alauda tervei szerint csak a legelsőlett volna a jövőben rendezendő, számos hasonló esemény közül. A társaság még júniusban mutatta be a karcsú, aerodinamikus Airspeeder Mk3 modelleket, amelyek a mostani futam során egy előre meghatározott útvonalon száguldottak, és az alábbi felvételek tanúsága szerint átlépték a 150 kilométer per órás sebességet is:
 


Bár az autókat a küzdelem során még mindig távolról irányították a földön álló pilóták, a kommentárok szerint a bemutató jó ízelítőnek bizonyult abban a tekintetben, hogy az emberek által vezetett repülő autók versenye a valóságban is a motorsportok jövőjét jelentheti majd. Az Alauda Racing a következő lépésben egy egész bajnokságot akar megszervezni EXA néven, amelynek során több csapat indulna egymás ellen. Az EXA-ról egyelőre egy kedvcsináló videó érhető el ezen a hivatkozáson.

Az Airspeeder Mk3 2,3 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 kilométer per órás sebességre, ami a hiperautós kategóriába sorolja a járműveket. A szénszálas törzsnek köszönhetően az együléses kvadkopterek alig egy mázsát nyomnak, a pilóták biztonsága érdekében pedig "virtuális erőtereket", fejlett LiDAR- és radartechnológiákat alkalmaznának, lehetővé téve a "test test elleni motorsportakciót". Erre azonban mág várni kell, amíg "a világ első, versenyre kész elektromos repülő versenyautója" tényleges válaszokat nem ad a felmerülő biztonsági kockázatokra.

Lassan tényleg megvalósulnak a scifi-klasszikusok

Ahogy az Alauda Racing korábbi közleményéből kiderül, a rendelkezásre álló akkumulátortechnológia korlátai miatt a repülő versenyautónak időnként vissza kell térnie a talajra az F1-es versenyautóknál megszokott boxkiállásokhoz, ezek azonban az esetükben egy gyors akkumulátorcserét jelentenek. Az F1 mintájára ugyanakkor a különböző akkucsomagok itt is lehetővé teszik a csapatoknak, hogy megkülönböztessék magukat egymástól, és előnyhöz jussanak. A jobb manőverező képességeket és kevesebb egyenes gyorsulást igénylő pályáknak például nekivághatnak egy könnyebb csomaggal, máshol viszont nyers erőre és hosszabb üzemidőre lesz szükségük.

Akinek az Alauda repülő versenyautóiról a Csillagok Háborúja és a Tatooine-on zajló fogatverseny jut az eszébe, annak a fiygelmbe ajánljuk, hogy egy japán dróngyártó, az A.L.I. Technologies éppen a napokban mutatta be élesben is a sorozatba illő XTurismo hoverbike-ot. A 77,7 millió jenbe (átszámítva több mint 210 millió forintba) kerülő kvadkopter 100 kilónyi hasznos teherrel képes a levegőbe emelkedni, maximális sebessége pedig a 100 kilométer per órás nagyságrendben mozog, nagyobb kiruccanásokat azonban nem érdemes vele tervezni, tekintettel a 40 perces üzemidejére.

Konzumer tech

Fél Ausztráliát letölthették egy hekkertámadásban

A kontinensnyi ország második legnagyobb telkójánál történt súlyos incidens. A vizsgálatok még tartanak, de akár 10 millió ügyfél személyes adata is illetéktelen kezekbe kerülhetett.
 
Hirdetés

Budapestre jön és munkatársakat keres az Innovecs

A cégek digitális transzformációját segítő, szédítő tempóban növekvő vállalatnál kiemelt figyelmet fordítanak a csapattagok igényeire és jólétére.

Hirdetés

A munkaerő képzése a vállalat sikerének egyik záloga

A piaci versenyben az a cég tud élen maradni, amely lépést tart a fejlődő technológiával. Ez azonban csak megfelelően képzett alkalmazottakkal lehetséges.

Ahogy megindult az IT-szakemberekért a harc a munkaerőpiacon, úgy váltak egyre szofisztikáltabbá a képzést végző intézmények szolgáltatásai.

a melléklet támogatója a Green Fox Academy

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.