Elkészültek a Cisco az első olyan termékeit, melyek integrálhatók a Google felhős megoldásaival. Ahogy azt a múlt hónap végén a Google Cloud Nexten bejelentették, első körben az ügyfélszolgálati szoftverei és a Webex integrálódtak a Google felhős megoldásaival. Mint megírtuk, a Cisco tavaly ősszel lépett alakított ki szorosabb partnerséget a Google-lel. Akkor az alapokról állapodtak meg, amely segítette a Ciscót abban, hogy ütőképesebbé váljon a hibrid és multicloudos felhős kínálata. Most a két vállalat az alkalmazásait összekapcsolat.
Google AI a Cisco ügyfélszolgálatán
Az egyik újdonság, hogy a Cisco Customer Journey platformját integrálják a Google Cloud Contact Center AI-val. Ez utóbbival az lenne a cél, hogy a Cisco demokratizálja mesterséges intelligencia használatát ügyfélszolgálati téren is. A vállalat ígérete szerint ugyanis a gépi tanulási szakértelemmel nem rendelkező vállalatok is hozzájutnak például az intuitív híváautomatizálás, a virtuális ügyfélszolgálat kialakításának lehetőségéhez. A mesterséges intelligencia az ügyfélszolgáltai munkatársaknak is segít például azzal, hogy folyamatosan tanulva a beszélgetéshez igazodó, releváns információkat jelenít meg az ügyfélszolgáltai munkatársak képernyőjén.
A Google magát a Contact Center AI-t egyébként eleve úgy alakította ki, hogy az API-kkal bármilyen ügyfélszolgáltai megoldással integrálható.
Webex a G Suite-ben
A másik lehetőség azokat segíti, akik Webexet és a Google felhős irodai megoldását, a G Suite-et is használják. Az integrációval lehetővé válik egyetlen kattintással Webex-megbeszélések létrehozása a Google Naptárban. Ehhez a G Suit programcsomag kapott egy kiegészítőt, aminek telepítése után a Webex Meeting ikon megjelenik a a Google naptárában. Az ikonra kattintva akár videős megbeszélés is indítható, csak a meghívandó személyeket és a helyet kell rögzíteni. A meetingbe nem csak a Cisco videoeszközeivel, hanem például Chorme böngészőből is be lehet lépni, amihez nem kell sem külön alkalmazás, sem Webex vendégfiók. Már fejlesztik a Google egyes AI-megoldásainak, amivel olyan funkciók jelenhetnek meg a Webexben, mint a fordítás, az emlékeztetők és leiratok készítése vagy a megbeszéltek feladatokra bontása.
Szintén a kollaborációs lehetőségeket bővíti, hogy a Webex Team Spacesben használhatunk G Suite dokumentumokat (Docs, Táblázatok, Diák, Űrlapok), melyekhez a megosztás után egy adott csapat minden tagja hozzáfér, és mindig a legfrissebb állapotot mutatja.
Az androidos alkalmazások fejlesztői kapnak egy új, kollaborációs lehetőségeket támogató fejlesztőkészletet is, a Webex Teams Android SDK-t. Ezzel androidos alkalmazásokba lehet beépíteni együttműködési funkciókat. Akár egy androidos okosszemüvegbe is beleépíthető például a Cisco videomegbeszélési lehetősége, a „lásd, amit én látok” nézettel is.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak