A két cég tavaly ősszel lépett stratégiai partnerségre. A Google az ökoszisztémáját bővíti, míg a Cisco a multicloudos elkötelezettségét erősíti.

Elkészültek a Cisco az első olyan termékeit, melyek integrálhatók a Google felhős megoldásaival. Ahogy azt a múlt hónap végén a Google Cloud Nexten bejelentették, első körben az ügyfélszolgálati szoftverei és a Webex integrálódtak a Google felhős megoldásaival. Mint megírtuk, a Cisco tavaly ősszel lépett alakított ki szorosabb partnerséget a Google-lel. Akkor az alapokról állapodtak meg, amely segítette a Ciscót abban, hogy ütőképesebbé váljon a hibrid és multicloudos felhős kínálata. Most a két vállalat az alkalmazásait összekapcsolat.

Google AI a Cisco ügyfélszolgálatán

Az egyik újdonság, hogy a Cisco Customer Journey platformját integrálják a Google Cloud Contact Center AI-val. Ez utóbbival az lenne a cél, hogy a Cisco demokratizálja mesterséges intelligencia használatát ügyfélszolgálati téren is. A vállalat ígérete szerint ugyanis a gépi tanulási szakértelemmel nem rendelkező vállalatok is hozzájutnak például az intuitív híváautomatizálás, a virtuális ügyfélszolgálat kialakításának lehetőségéhez. A mesterséges intelligencia az ügyfélszolgáltai munkatársaknak is segít például azzal, hogy folyamatosan tanulva a beszélgetéshez igazodó, releváns információkat jelenít meg az ügyfélszolgáltai munkatársak képernyőjén.

A Google magát a Contact Center AI-t egyébként eleve úgy alakította ki, hogy az API-kkal bármilyen ügyfélszolgáltai megoldással integrálható.

Webex a G Suite-ben

A másik lehetőség azokat segíti, akik Webexet és a Google felhős irodai megoldását, a G Suite-et is használják. Az integrációval lehetővé válik egyetlen kattintással Webex-megbeszélések létrehozása a Google Naptárban. Ehhez a G Suit programcsomag kapott egy kiegészítőt, aminek telepítése után a Webex Meeting ikon megjelenik a a Google naptárában. Az ikonra kattintva akár videős megbeszélés is indítható, csak a meghívandó személyeket és a helyet kell rögzíteni. A meetingbe nem csak a Cisco videoeszközeivel, hanem például Chorme böngészőből is be lehet lépni, amihez nem kell sem külön alkalmazás, sem Webex vendégfiók. Már fejlesztik a Google egyes AI-megoldásainak, amivel olyan funkciók jelenhetnek meg a Webexben, mint a fordítás, az emlékeztetők és leiratok készítése vagy a megbeszéltek feladatokra bontása.

Szintén a kollaborációs lehetőségeket bővíti, hogy a Webex Team Spacesben használhatunk G Suite dokumentumokat (Docs, Táblázatok, Diák, Űrlapok), melyekhez a megosztás után egy adott csapat minden tagja hozzáfér, és mindig a legfrissebb állapotot mutatja.

Az androidos alkalmazások fejlesztői kapnak egy új, kollaborációs lehetőségeket támogató fejlesztőkészletet is, a Webex Teams Android SDK-t. Ezzel androidos alkalmazásokba lehet beépíteni együttműködési funkciókat. Akár egy androidos okosszemüvegbe is beleépíthető például a Cisco videomegbeszélési lehetősége, a „lásd, amit én látok” nézettel is.

Cloud & big data

Rugalmasan korlátos csomagokra váltott a Telenor

Az új kézbe került szolgáltatónál a vezetőség után a terifacsomagoknál is frissítenek. A korlátlan adatforgalmat jó áron biztosító Hello Data megy, helyébe rugalmasabb, de drágább konstrukciók lépnek.
 
Hirdetés

Az ipar digitalizációja a munkaerőpiacot is átformálja

A digitalizáció, amely hamarosan az élet minden területét áthatja, a legelsők között az ipar újabb forradalmát indította el. A folyamat újfajta tudással felvértezett szakembereket igényel. Őket várja folyamatosan bővülő budapesti Industry X.0 csapatába az Accenture is.

Hirdetés

Gépek között, avagy az API kommunikáció rejtett buktatói

Az API kommunikáció biztonsági aspektusaira egyelőre nincsenek egzakt válaszok, de a Balasys megoldása segít a kikerülhetetlenné váló, API-k által jelentett biztonsági kockázatok kezelésében.

A fintech vállalkozásokat helyzetbe hozó európai uniós direktíva általánosságban nem ront a biztonsági helyzeten a bankok szerint. Bizonyos támadási formák azonban elszaporodhatnak, ha nem vigyázunk.

a melléklet támogatója a Balasys

A VISZ éves INFOHajó rendezvényén az agilitás nagyvállalati alkalmazhatósága és tanulhatósága volt az egyik kerekasztal témája. Az ott elhangzottakat gondolta tovább Both András (Idomsoft), a kerekasztal egyik résztvevője.

Ez a nyolc technológia alakítja át a gyártást

a Bitport
a Vezető Informatikusok Szövetségének
médiapartnere

Hogyan forradalmasítja a számítástechnikát a nanotechnológia? Majzik Zsolt kutató (IBM Research-Zürich) írása. Vigyázat, mély víz! Ha elakadt, kattintson a linkekre magyarázatért.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthetően, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport kilencedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2018 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.