Az alkotókat és a fogyasztókat közvetlenül összekötő digitális csatornák nem csak globális elérést, de esetenként komoly bevételeket is hozhatnak – elvileg bárkinek.

Az internet az elmúlt két évtizedben komoly akadályokat küszöbölt ki a "kreatív gazdaságnak" is nevezett, a szellemi tulajdonra épülő üzleti modell fejlődésében. Ez elsősorban abban nyilvánul meg, hogy az online csatornákon ki lehetett iktatni azokat a köztes szereplőket, akik/amelyek önhatalmúlag dönthették el, ki lesz sikeres és ki nem lesz az. A hálózati logikával működő, szolgáltatásokra épülő rendszerben a legkisebb vállalkozás vagy az egyén is akár globális eléréshez juthat, a tömegtermelés helyett pedig az aktuális igényekre és problémákra adott válaszok kerülnek előtérbe.

Már a ReCreate Coalition (röviden Re:Create) szerzői jogi érdekképviseleti szervezet 2016-os adatai alapján is csak az Egyesült Államokban nagyjából 15 millió ember húzott valamilyen jövedelmet a kreativitásából származó, gazdasági értékkel is bíró tevékenységből. Ők a megvizsgált kilenc darab online platformon összesen 5,9 milliárd dollárt csináltak művészeti tevékenységükből, zenéjükből, fotóikból, videóikból, könyveikből és más alkotásaikból, természetesen nem egyenlő elosztásban.

A YouTube-on keresik a legtöbben a legtöbbet

Az összes platform közül is kiemelkedik a YouTube, ami 2005-ös indulása óta az internetes hírességek első számú ugródeszkájává vált. A Forbes 2017-es statisztikája szerint már csak 10 millió dollár fölötti eredménnyel lehetett felkerülni a legtöbb bevétellel rendelkező youtuberek tízes listájára, a legtöbbet kereső YouTube-sztár becsült keresete (adózás előtt) 16,5 milliárd dollár volt.

A Re:Create közlése szerint 1,8 millió amerikai összesen 3,227 milliárd dollárt szedett össze a Google videós szolgáltatásából, vagyis a YouTube fölénye – köszönhetően a Google hirdetési úthengerének – szinte nyomasztó a többi csatornához képest. Ugyancsak a milliárdos nagyságrendben mozog az Etsy, ahonnan a kreatívkodó felhasználók 1,408 milliárd dollárt vihettek haza. A harmadik a Facebook Instagram oldala, amely 538 milliót fizetett ki a felhasználóknak.
 

forrás: Re:Create


A legtöbb bevétel egyébként nem jelenti, hogy a YouTube-on próbálkozna a legtöbb ember: a független (tartalom)előállítók számát tekintve 1,79 millió youtuberre 4,7 millió WordPress- és 4,2 millió Tumblr-oldal, 2,97 millió Instagram-profil és 900 ezer Etsy-eladó is jut. Ezek a független alkotók legnagyobb részben még csak kiegészítő jövedelemként tekinthetnek az online csatornákon keresztül szerzett pénzre, de a vizsgált időszakban például már több mint 42 ezren voltak, akik évi 11 ezer dollárnál többet kasszíroztak kizárólag a YouTube-os hirdetésekből.

Közösség & HR

MI-vezérelt embermosógép készül Japánban

A pilótafülkére emlékeztető szerkezet gyors mosó-szárító programot és teljes felfrissülést ígér a felhasználóknak.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.