A Cruise máris bővítené flottáját és a szolgáltatás működési tartományát, a helyi közlekedési ügynökségek szerint azonban nem élesben kellene fejlesztgetni a kiforratlan technológiát.

Két San Franciscó-i közlekedési ügynökség is felkérte rá az illetékes szövetségi hatóságot, hogy vizsgálja meg a General Motors Cruise önvezető autóinak (AV) biztonságát, válaszul a GM múlt heti beadványára a vonatkozó szabályok alóli mentesítéssel és a cég robottaxi-szolgáltatásával kapcsolatban. A Cruise járművei június óta működnek korlátozott időtartamban és hatókörben, de a bevezetés eddig nem mindenki szerint volt zökkenőmentes: az önvezető járművek számos meghibásodása okozott forgalmi dugókat.

Az ügynökségek szerint jelenleg a Cruise nagyjából 100 autonóm taxija közlekedik a város utcáin, de ha a GM által kért 5 ezres mennyiséget (vagy annak akár csak a felét) is engedélyeznék, az óriási felfordulást okozna. Itt a megyei közlekedési hatóság egyik kutatására is hivatkoznak, amelynek értelmében 2016-ban 5700 Uber és Lyft autó okozta a város összes forgalmi dugójának 25 százalékát. Másodszor, a meghibásodások ilyen nagyságrendben problémássá válnak amiatt, hogy a Cruise elakadt járműveit el kell vontatni, mivel nem lehet őket manuális vezérléssel eltakarítani az útból.

A Cruise szolgáltatása pillanatnyilag este 10 és reggel 6 óra között működik San Francisco területének nagyjából 70 százalék, és a robottaxik rossz időjárási körülmények között egyáltalán nem kelhetnek útra. A nagyobb flottával, a nappali órákban is megjelenő önvezető autók a két szervezet szerint gyorsan kimeríthetik a vészhelyzeti reagálás erőforrásait, és általánosságban is alááshatja az automatizált vezetési technológiák iránti közbizalmat.

Egyszerűen még nincs kész a dolog

A beadványban felidézik, hogy május vége óta a rendőrség több ízben is elakadt AV-kat azonosított a forgalmi sávokban, a segélyhívóra pedig szabálytalan vezetésről és a közlekedés akadályozásáról szóló bejelentések is érkeztek. Az ügynökségek feltételezik, hogy ezek a tényleges incidensek töredékét fedik le, mivel a Cruise mostani üzemideje alatt, este 10 és reggel 6 óra között lényegesen kevesebben közlekednek az utcákon a csúcsidőszakokhoz képest.

Míg a Cruise önvezető autókat érintő incidensek pontos száma az autonóm működés júniusi kezdete óta nem világos, a robotaxisok meghibásodását és a forgalom késleltetését észlelték San Franciscóban. A Sacramento Street és a Leavenworth Street kereszteződésénél két számítógéppel vezérelt autót rögzítettek videóra, amely blokkolja a forgalmat. A KRON-4 szerint az eset csütörtökön este 22 óra körül történt.

A The Register beszámolója össze is szed néhányat a bejelentett meghibásodások közül, amelyek között egészen érdekes jelenetek vannak. A Cruise a lapnak küldött üzenete szerint a robottaxi-szolgáltatás vezérelve a biztonság, így ha a társaság járművei valamilyen okból nem képesek biztonságosan haladni, akkor felkapcsolják a vészvillogót, és az üzemeltető vagy újra működésbe hozza, vagy a lehető leggyorsabban elszállítja azokat. A mechanikai problémák orvoslásán túl a Cruise a szoftverek frissítésén is dolgozik. A fenti beadványt jegyző közlekedési ügynökségek azonban úgy látják, hogy az elmúlt hónapokban tapasztalt incidensek azt az egyszerű valóságot tükrözik, hogy a Cruise automatizált vezetési rendszere még fejlesztés alatt áll, így a hatóságoknak át kellene tekinteniük a járművek kulcsfontosságú teljesítménymutatóit.

Közösség & HR

Ezúttal egy iskolaigazgatót hurcoltak meg deepfake miatt

A hatóságok szerint egy bosszúszomjas kolléga kreált és terjesztett MI segítségével hamisított, rasszista megjegyzésektől hemzsegő hangfelvételt.
 
Hirdetés

Adathelyreállítás pillanatok alatt

A vírus- és végpontvédelmet hatékonyan kiegészítő Zerto, a Hewlett Packard Enterprise Company platformfüggetlen, könnyen használható adatmentési és katasztrófaelhárítási megoldása.

A válasz egyszerű: arról függ, hogy hol, hogyan és milyen szabályozásoknak és üzleti elvárásoknak megfelelően tároljuk az információt. A lényeg azonban a részletekben rejlik.

a melléklet támogatója az EURO ONE Számítástechnikai Zrt.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.