A Cruise máris bővítené flottáját és a szolgáltatás működési tartományát, a helyi közlekedési ügynökségek szerint azonban nem élesben kellene fejlesztgetni a kiforratlan technológiát.

Két San Franciscó-i közlekedési ügynökség is felkérte rá az illetékes szövetségi hatóságot, hogy vizsgálja meg a General Motors Cruise önvezető autóinak (AV) biztonságát, válaszul a GM múlt heti beadványára a vonatkozó szabályok alóli mentesítéssel és a cég robottaxi-szolgáltatásával kapcsolatban. A Cruise járművei június óta működnek korlátozott időtartamban és hatókörben, de a bevezetés eddig nem mindenki szerint volt zökkenőmentes: az önvezető járművek számos meghibásodása okozott forgalmi dugókat.

Az ügynökségek szerint jelenleg a Cruise nagyjából 100 autonóm taxija közlekedik a város utcáin, de ha a GM által kért 5 ezres mennyiséget (vagy annak akár csak a felét) is engedélyeznék, az óriási felfordulást okozna. Itt a megyei közlekedési hatóság egyik kutatására is hivatkoznak, amelynek értelmében 2016-ban 5700 Uber és Lyft autó okozta a város összes forgalmi dugójának 25 százalékát. Másodszor, a meghibásodások ilyen nagyságrendben problémássá válnak amiatt, hogy a Cruise elakadt járműveit el kell vontatni, mivel nem lehet őket manuális vezérléssel eltakarítani az útból.

A Cruise szolgáltatása pillanatnyilag este 10 és reggel 6 óra között működik San Francisco területének nagyjából 70 százalék, és a robottaxik rossz időjárási körülmények között egyáltalán nem kelhetnek útra. A nagyobb flottával, a nappali órákban is megjelenő önvezető autók a két szervezet szerint gyorsan kimeríthetik a vészhelyzeti reagálás erőforrásait, és általánosságban is alááshatja az automatizált vezetési technológiák iránti közbizalmat.

Egyszerűen még nincs kész a dolog

A beadványban felidézik, hogy május vége óta a rendőrség több ízben is elakadt AV-kat azonosított a forgalmi sávokban, a segélyhívóra pedig szabálytalan vezetésről és a közlekedés akadályozásáról szóló bejelentések is érkeztek. Az ügynökségek feltételezik, hogy ezek a tényleges incidensek töredékét fedik le, mivel a Cruise mostani üzemideje alatt, este 10 és reggel 6 óra között lényegesen kevesebben közlekednek az utcákon a csúcsidőszakokhoz képest.

Míg a Cruise önvezető autókat érintő incidensek pontos száma az autonóm működés júniusi kezdete óta nem világos, a robotaxisok meghibásodását és a forgalom késleltetését észlelték San Franciscóban. A Sacramento Street és a Leavenworth Street kereszteződésénél két számítógéppel vezérelt autót rögzítettek videóra, amely blokkolja a forgalmat. A KRON-4 szerint az eset csütörtökön este 22 óra körül történt.

A The Register beszámolója össze is szed néhányat a bejelentett meghibásodások közül, amelyek között egészen érdekes jelenetek vannak. A Cruise a lapnak küldött üzenete szerint a robottaxi-szolgáltatás vezérelve a biztonság, így ha a társaság járművei valamilyen okból nem képesek biztonságosan haladni, akkor felkapcsolják a vészvillogót, és az üzemeltető vagy újra működésbe hozza, vagy a lehető leggyorsabban elszállítja azokat. A mechanikai problémák orvoslásán túl a Cruise a szoftverek frissítésén is dolgozik. A fenti beadványt jegyző közlekedési ügynökségek azonban úgy látják, hogy az elmúlt hónapokban tapasztalt incidensek azt az egyszerű valóságot tükrözik, hogy a Cruise automatizált vezetési rendszere még fejlesztés alatt áll, így a hatóságoknak át kellene tekinteniük a járművek kulcsfontosságú teljesítménymutatóit.

Közösség & HR

Az Apple-nél is belátták, hogy vége az eddigi világnak

A WSJ szerint eldőlt, hogy az Apple elviszi Kínából a termelésének egy jelentős részét, bár a jelenlegi gazdasági helyzetben ez rendkvül nehéz feladatnak ígérkezik.
 
Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.