A Cruise máris bővítené flottáját és a szolgáltatás működési tartományát, a helyi közlekedési ügynökségek szerint azonban nem élesben kellene fejlesztgetni a kiforratlan technológiát.
Hirdetés
 

Két San Franciscó-i közlekedési ügynökség is felkérte rá az illetékes szövetségi hatóságot, hogy vizsgálja meg a General Motors Cruise önvezető autóinak (AV) biztonságát, válaszul a GM múlt heti beadványára a vonatkozó szabályok alóli mentesítéssel és a cég robottaxi-szolgáltatásával kapcsolatban. A Cruise járművei június óta működnek korlátozott időtartamban és hatókörben, de a bevezetés eddig nem mindenki szerint volt zökkenőmentes: az önvezető járművek számos meghibásodása okozott forgalmi dugókat.

Az ügynökségek szerint jelenleg a Cruise nagyjából 100 autonóm taxija közlekedik a város utcáin, de ha a GM által kért 5 ezres mennyiséget (vagy annak akár csak a felét) is engedélyeznék, az óriási felfordulást okozna. Itt a megyei közlekedési hatóság egyik kutatására is hivatkoznak, amelynek értelmében 2016-ban 5700 Uber és Lyft autó okozta a város összes forgalmi dugójának 25 százalékát. Másodszor, a meghibásodások ilyen nagyságrendben problémássá válnak amiatt, hogy a Cruise elakadt járműveit el kell vontatni, mivel nem lehet őket manuális vezérléssel eltakarítani az útból.

A Cruise szolgáltatása pillanatnyilag este 10 és reggel 6 óra között működik San Francisco területének nagyjából 70 százalék, és a robottaxik rossz időjárási körülmények között egyáltalán nem kelhetnek útra. A nagyobb flottával, a nappali órákban is megjelenő önvezető autók a két szervezet szerint gyorsan kimeríthetik a vészhelyzeti reagálás erőforrásait, és általánosságban is alááshatja az automatizált vezetési technológiák iránti közbizalmat.

Egyszerűen még nincs kész a dolog

A beadványban felidézik, hogy május vége óta a rendőrség több ízben is elakadt AV-kat azonosított a forgalmi sávokban, a segélyhívóra pedig szabálytalan vezetésről és a közlekedés akadályozásáról szóló bejelentések is érkeztek. Az ügynökségek feltételezik, hogy ezek a tényleges incidensek töredékét fedik le, mivel a Cruise mostani üzemideje alatt, este 10 és reggel 6 óra között lényegesen kevesebben közlekednek az utcákon a csúcsidőszakokhoz képest.

Míg a Cruise önvezető autókat érintő incidensek pontos száma az autonóm működés júniusi kezdete óta nem világos, a robotaxisok meghibásodását és a forgalom késleltetését észlelték San Franciscóban. A Sacramento Street és a Leavenworth Street kereszteződésénél két számítógéppel vezérelt autót rögzítettek videóra, amely blokkolja a forgalmat. A KRON-4 szerint az eset csütörtökön este 22 óra körül történt.

A The Register beszámolója össze is szed néhányat a bejelentett meghibásodások közül, amelyek között egészen érdekes jelenetek vannak. A Cruise a lapnak küldött üzenete szerint a robottaxi-szolgáltatás vezérelve a biztonság, így ha a társaság járművei valamilyen okból nem képesek biztonságosan haladni, akkor felkapcsolják a vészvillogót, és az üzemeltető vagy újra működésbe hozza, vagy a lehető leggyorsabban elszállítja azokat. A mechanikai problémák orvoslásán túl a Cruise a szoftverek frissítésén is dolgozik. A fenti beadványt jegyző közlekedési ügynökségek azonban úgy látják, hogy az elmúlt hónapokban tapasztalt incidensek azt az egyszerű valóságot tükrözik, hogy a Cruise automatizált vezetési rendszere még fejlesztés alatt áll, így a hatóságoknak át kellene tekinteniük a járművek kulcsfontosságú teljesítménymutatóit.

Közösség & HR

Jól vizsgázott üzletfolytonosságból az ukrán techszektor

Az orosz támadás megindulásakor Harkivban 511 informatikai cég volt. Közülük 500 ma is működik, pedig a munkatársak többsége elköltözött a harcokat közvetlen közelről megszenvedő városból.
 
Az alábbiakban körbejárjuk az Enterprise Service Management fogalmát, és megmutatjuk azt is, miben különbözik az ITSM-től.

a melléklet támogatója a Meta-Inf Kft.

CIO KUTATÁS

TECHNOLÓGIÁK ÉS/VAGY KOMPETENCIÁK?

Az Ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Adatelemzés és Informatika Intézetével közös kutatásunkban »

Kérjük, segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

LÁSSUNK NEKI!

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.