A Cruise-nál június óta már díjakat szednek bizonyos szolgáltatásaiért a sofőr nélküli járművekben, de látványos profitra ők maguk is csak 2030 után számítanak.

A General Motors tulajdonában lévő Cruise közel 5 milliárd dollárnyi veszteséget termelt 2018 óta, és a pénznyelő úgy is egyre látványosabb, hogy a vállalat már díjat szed bizonyos San Franciscó-i utazásokért. A GM július 26-án közölte, hogy a robottaxis részleg 500 millió dolláros mínuszban zárta 2022 második negyedévét, ami azt jelenti, hogy a veszteségek napi több mint 5 millió dollárt (2 milliárd forintot) tesznek ki, némileg költségessé téve az autonóm vezetési technológia átalakítását kutatási projektből profittermelő üzletté.

Az elektromos járművekkel foglalkozó InsideEVs riportja szerint a Cruise veszteségei ezzel az év első felében 900 millió dollárra nőttek, szemben az előző év megfelelő időszakára jelentett 600 millió dollárral, amikor a vállalat még nem is számított fel díjakat az utazásokért. A GM vezetői szerint ez részben a magasabb kompenzációs költségekre vezethető vissza, amelyek a Cruise tőzsdei bevezetésének elvetésével szükségessé váltak a szakemberek megtartásához. A társaság vezérigazgatója ugyanakkor megerősítette, hogy 2030-ra már évi 50 milliárd dolláros bevételre számítanak az önvezető technológiából és a kapcsolódó szolgáltatásokból.

Most jön csak a neheze

Ahogy a lap megjegyzi, nagyon nagy probléma egyelőre nincs, mert Cruise 3,7 milliárd dolláros készpénzállománnyal rendelkezik, a GM pedig további 5 milliárd dollár hitelkeretet biztosít számára a Cruise Origin elektromos járművek vásárlására. Ha azonban a jelenlegi ütemben égetik a pénzt, akkor az kevesebb, mint két éven belül így is elfogyhat, a nyereségesség elérése ráadásul a GM hatáskörén kívül eső tényezőktől is függ, például a szabályozó hatóságok jóváhagyásától a Cruise működési idejének és az által lefedett területeknek a jelentős kiterjesztésére.

Ahogy néhány hete mi is beszámoltunk róla, a Cruise önjáró taxiflottája a nyár elején kapta meg a hatóságoktól az engedélyt a fizetős fuvarokra. A járművek így is csak este 10 és reggel 6 óra között működhetnek, rossz időjárási körülmények között egyáltalán nem kelhetnek útra, a szolgáltatással pedig San Francisco területének nagyjából 70 százalékára terjed ki. Még érdekesebb, hogy a Cruise projekt a 2015 óta zajló fejlesztések nyomán ugyan az érett szakaszába lépett, de ezzel együtt elkezdtek sokasodni az önvezető autók nem megfelelő viselkedéséről szóló beszámolók.

Piaci hírek

Terjednek a lehorgonyozható adatközpontok

Az uszályokra épített, teljesen az ügyfelek igényeire szabott egységeket 12 hónapon belül üzemképes állapotban telepítik.
 
Hirdetés

Innováció az integrációban

Interjú a mobilitás app integráció szakértő e6 Integrations ügyvezetőivel.

Bár az 5G-s beruházások megtérülését biztosító alkalmazási területeket még a szolgáltatók és az ügyfelek is keresik, a fejlesztési kényszer megvan, mert aki ebből kimarad, lemarad.

a melléklet támogatója a Yettel

A felmérésekből egyre inkább kiderül, hogy az alkalmazottak megtartása vagy távozása sokszor azon múlik, amit a szervezetük nem csinál, nem pedig azon, amiben egymásra licitál a többi munkáltatóval.

Ezért fontos számszerűsíteni a biztonsági kockázatokat

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2022 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.