A GKI Digital becslése szerint november lesz a legerősebb hónapja a hazai online kereskedőknek. Ebben nagy szerepe van annak is, hogy a magyar áruházak tulajdonosai gyakorlatilag akciós hónapot csináltak az Amerikában holnapra eső Black Friday-ből.

Nettó 75-80 milliárdos forgalmat bonyolíthatnak novemberben beföldi értékesítéssel a hazai e-kereskedelmi szereplők - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös kutatássorozatának legfrissebb jelentéséből. A vásárlások az elmút pár évhez képest jóval egyenletesebben oszlanak meg, mivel itthon az USA-ból importált Black Friday-ból mostanra Fekete November lett.

Mindenkinek jobb így

Az akciós nap nagyjából öt évvel ezelőtti meghonosodásakor a 24 órára korlátozott vásárlási roham térde kényszerítette a legnépszerűbb ésvagy legfelkészületlenebb áruházak informatikai hátterét, ami természetesen minden érdekelt fél számára csak kellemetlenséget és frusztrációt okozott. Úgy tűnik, idén már maximum az akciós nap neve maradt meg, hiszen a kereskedők már november elején elkezdték a vásárlásösztönző kampányaikat. Ebben közrejátszhatott az is, hogy 2019-ben a "hivatalos" Black Friday november 29-re esik, amit érthetően túl későinek tartott jó pár meghatározó magyarországi szereplő.

Ugyan a most publikált kutatási anyag szerint a hazai e-kereskedők nagyjából kétharmada a november legvégi dátumot tekinti az "igazi" Black Friday-nek, de ez nem tántorította el őket attól, hogy többször és akár a hét más napjain is megtartsák saját bejáratú Fekete Péntekjüket. Az ezzel a névvel meghirdetett akciókat az e-kereskedők közel háromnegyede már megtartotta valamelyik korábbi novemberi napon (vagy napokon). 62 százalékuk a választott péntekhez kapcsolódó teljes hétvégére is meghirdette az akciót, a webáruházak 4 százaléka, pedig legalább egy hétig elnyújtotta a kedvezményes ajánlatokat, akár folyamatosan más és más termékkínálatot akciózva – így gyakorlatilag november bármely napján vásárolva találkozhattunk Black Friday név alatt futó ajánlatokkal.

Ritka a nagy árleszállítás

A webáruházak 71 százaléka jellemzően 20 százaléknyi vagy az alatti kedvezménnyel készül(t), és viszonylag szűk azon termékek köre, ahol ennél magasabb árkedvezménnyel lehet számolni. Az e-kereskedők szerint az átlagos Fekete Péntek-kedvezmény pedig idén 17,5% körül alakul.

A Black Friday-promóciók átalakulása miatt a teljes online kereskedelemre vetítve, a kifejezetten ezen alkalomhoz kapcsolódó forgalmat már nem lehet egzakt módon mérni. Amíg a korábbi években a novemberi forgalom nagy része ténylegesen egy-két – Black Friday-nek hívott – kiemelt napon generálódott, addig idén egy jóval kiegyensúlyozottabb, a hónap egészére eloszló kereslet-kínálat jellemzi a Black Friday-jel promózott novembert.

A GKI Digital előrejelzése szerint 2019-ben is november lesz az e-kereskedelem legerősebb hónapja. Az összesített online forgalom nettó 75-80 milliárd forint körül várható, ami duplája az egy hónapra jutó átlagos online forgalomnak, 17-18 százalékkal meghaladva a 2018-as november eredményeit.

Félezer milliárd

A hazai online kiskereskedelem 2019 harmadik negyedévében 113 milliárd forint forgalmat ért el, ami 16 százalékos éves növekedést jelent. Az év első kilenc hónapjában már több mint 320 milliárd forint bevételt realizált az online szektor, ami – tekintettel az utolsó negyedév hagyományosan erős szerepére – idén is közel 17 százalékos bővülést vetít előre. A 2019-es teljes belföldi online forgalom megközelítheti a nettó 500 milliárd forintot.

Piaci hírek

Így árasztotta el az amerikai híroldalakat a pornó

Miután a VidMe nevű videómegosztó domainjét megvette egy pornós cég, több lap oldalán is felnőtt tartalmak kezdtek megjelenni.
 
Hirdetés

Belépő szinten dob nagyot a tároláson a Dell EMC PowerStore 500

Garantált 4:1-es deduplikációval, nagyobb teljesítménnyel, frissített szoftveres képességeivel teszi magasra a lécet a tárolókörnyezet modernizálásában és a gyorsan fejlődő adatigények kiszolgálásában a Dell EMC PowerStore. Beleértve az all flash termékcsalád legkisebb tagját is, amely megérkezett Magyarországra.

Hirdetés

Növekvő elvárások a szállodai Wi-Fi hálózatokkal szemben – hogyan biztosítható a versenyelőny?

A Wi-Fi ma már szinte valamennyi szálláshelyen alapvető szolgáltatás. Ezzel arányosan a vendégértékeléseknek is javuló tendenciát kellene mutatniuk – mégsem ez a helyzet. Mit hiányolnak a vendégek, és hogyan biztosíthatja egy szálloda a legújabb vendégigényeknek történő megfelelőséget? Ennek járt utána egy a lezárások után készült friss kutatás.

Radikális átalakulást és innovációs kényszert hozott a szállodaiparban a COVID.

a melléklet támogatója a TP-Link

CIO KUTATÁS

A PANDÉMIA HATÁSAIRÓL

Az ön véleményére is számítunk a Corvinus Egyetem Informatikai Intézetével végzett kutatásunkban. Segítse munkánkat egy 10-15 perces kérdőív megválaszolásával!

MEHET

A KPMG immár 22. alkalommal kiadott CIO Survey jelentése szerint idén az informatikai vezetők leginkább a digitalizációra, a biztonságra és a szoftverszolgáltatásokra koncentráltak.

Használtszoftver-kereskedelem a Brexit után

Az EU Tanácsa szerint összeegyeztethető a backdoor és a biztonság. Az ötlet alapjaiban hibás. Pfeiffer Szilárd fejlesztő, IT-biztonsági szakértő írása.
Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizenegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2021 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.