Az amerikából honosított Black Friday gondolatát hamar megkedvelték a magyarországi áruházak is, ami nem csoda, hiszen így még korábban lehet elsütni a startpisztolyt az év e-kereskedelmi szempontból legfontosabb periódusában. Ugyan a korábbi években számos gond volt az akciókkal, vagy éppen a weboldalak terhelésállóságával, de úgy tűnik, a nemzetközi trendhez igazodva, a hazai vásárlók így is egyre többet és többet hagynak ott ilyenkor a boltokban.
Szárítógép nyomta le a játékkonzolt
Bár az idei fekete péntek "hivatalosan" november 29-ére esik, ezt valószínűleg túl későinek találták páran, és az akciózás már múlt hét végén elkezdődött. Így tett az eMAG-gal hamarosan egyesülő Extreme Digital is. A fúzió előtt is az egyik legnagyobb piaci szereplőnek számító áruház adatai szerint a tavalyi eredményeket már péntek este 8 körül sikerült elérni, és természetesen a vásárlás késő éjszakáig folytatódott.
A legnagyobb értékben forgalmazott termék cím sokáig a kétféle változatú Playstation 4-nek állt, de a végén egy jóárasított Beko szárítógép beelőzte a valószínűleg karácsonyfák alá kerülő játékkonzolokat. A cég közleménye szerint darabszámra nézve a barkácstermékek vitték a prímet, nagy keletje volt például az akkumulátoros csavarhúzónak. A nagyobb értékű termékek közül kiemelkedően fogytak a különböző nagyképernyős tévék, okostelefon és bluetooth-os fejhallgató is bekerült a tíz legnépszerűbb termék közé.
A nap vásárlója egyértelműen az a személy volt, aki több mint 8 millió forintnyi árut pakolt a kosarába. A kiválasztott konyhai eszközök, tévék, számítógép és lakásfelszerelési cikkek segítségével egy nagyobb lakást is teljesen fel lehet szerelni. Beleértve a filmnézős szobát is, hiszen egy házimozi rendszer is befért a rendelésbe.
Kettős rendelés
Természetesen a fentinél lényegesen visszafogotabban költött az egységsugarú fekete péntekező. Átlagosan két termék került a kosárba, a vevők bő fele pedig átvételi pontra kérte a csomagját. Előre viszont még mindig elég kevesen fizetnek: mindössze a rendelések 23 százalékát egyenlítették ki online fizetéssel.
Exkluzív szakmai nap a felhők fölött: KYOCERA Roadshow a MOL Toronyban
A jövő irodája már nem a jövő – hanem a jelen. A digitális transzformáció új korszakába lépünk, és ebben a KYOCERA nemcsak követi, hanem formálja is az irányt. Most itt a lehetőség, hogy első kézből ismerje meg a legújabb hardveres és szoftveres fejlesztéseket, amelyekkel a KYOCERA új szintre emeli a dokumentumkezelést és az üzleti hatékonyságot.
CIO KUTATÁS
AZ IRÁNYÍTÁS VISSZASZERZÉSE
Valóban egyre nagyobb lehet az IT és az IT-vezető súlya a vállalatokon belül? A nemzetközi mérések szerint igen, de mi a helyzet Magyarországon?
Segítsen megtalálni a választ! Töltse ki a Budapesti Corvinus Egyetem és a Bitport anonim kutatását, és kérje meg erre üzleti oldalon dolgozó vezetőtársait is!
Az eredményeket május 8-9-én ismertetjük a 16. CIO Hungary konferencián.
Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak