Jövő ősszel leállítják a politikai reklámok kiszolgálását Európában, mert nem bíznak benne, hogy saját nagyságrendjükben meg tudnának felelni a szigorú követelményeknek.

Az Európai Tanács idén márciusban fogadta el a politikai reklámtevékenység átláthatóságáról és célzott folytatásáról szóló rendeletét (TTPA), ami az információ manipulálása és a választásokba való külföldi beavatkozás ellen lépne fel. A szabályozás célja, hogy az uniós polgárok könnyen felismerjék a politikai célú hirdetéseket és azok forrását, emellett azt is biztosítaná, hogy a politikai reklámtevékenységre a a felhatalmazáshoz kötött adatgyűjtéssel és -felhasználással, a véleményalkotás szabadságával és a szólásszabadsággal összeegyeztethető módon kerüljön sor.

A rendelet értelmében a politikai hirdetéseket átláthatósági címkével és egy könnyen visszakereshető átláthatósági közleménnyel kell publikálni, és célzásukat is szigorúan szabályozza. A külföldi beavatkozási kísérleteknek azzal venné elejét, a választások vagy népszavazások előtt három hónappal már tiltja a harmadik országbeli reklámozóknak nyújtott hirdetési szolgáltatásokat. A rendelkezéseket, melyek hatálya alá nem sorolták be a szerkesztői szabadság alá eső tartalmakat vagy személyes véleményeket, 2025 őszétől kell alkalmazni.

Szuper felelősek, mégsem akarják megmérni magukat

Ez a korábbi gyakorlatok függvényében valószínűleg sehol sem lesz zökkenőmentes, a Google pedig már most úgy döntött, hogy hogy nem is próbálkozik a megfeleléssel. A vállalat tegnap bejelentette, hogy még 2025 októbere előtt leállítja a politikai reklámokat az EU-ban, mivel az "jelentős működési kihívásokat" és "jogi bizonytalanságot" vetne fel a politikai hirdetők és a hirdetési platformok számára: a TTPA olyan tágan definiálja a politikai hirdetéseket, hogy azokat a Google léptékeiben nehéz lenne megbízhatóan azonosítani.

A The Register beszámolója szerint a Google hiányolja a megbízható választási adatokat is, amelyek lehetővé tennék a helyi, regionális vagy nemzeti választásokhoz kapcsolódó hirdetések azonosítását az uniós országokban. Bár a Google maga is nagy csinnadrattával szigorította a hirdetői adatok bekérését, abban már nem bízik, hogy a TTPA követelményeit teljesíteni tudná. A lap értelmezésében éppen ez az új szabályozás lényege: ha a szolgáltató nem képes észlelni a beavatkozást, és megijed a kudarc következményeitől, akkor az "Európa győzelmét" jelenti.

Közösség & HR

Mégsem a Tesla lenne a megbízhatóság négy keréken guruló szobra?

Ha felmerül autóvásárlási opcióként a Tesla, arról is kell döntenünk, hogy megbízható közlekedési eszközt vagy egy eredeti Elon Musk-alkotást szeretnénk-e vásárolni.
 
Ezt már akkor sokan állították, amikor a Watson vagy a DeepMind még legfeljebb érdekes játék volt, mert jó volt kvízben, sakkban vagy góban.
Amióta a VMware a Broadcom tulajdonába került, sebesen követik egymást a szoftvercégnél a stratégiai jelentőségű változások. Mi vár az ügyfelekre? Vincze-Berecz Tibor szoftverlicenc-szakértő (IPR-Insights) írása.

Nyílt forráskód: valóban ingyenes, de használatának szigorú szabályai vannak

Különösen az early adopter vállalatoknak lehet hasznos. De különbözik ez bármiben az amúgy is megkerülhetetlen tervezéstől és pilottól?

Sok hazai cégnek kell szorosra zárni a kiberkaput

Ön sem informatikus, de munkája során az információtechnológia is gyakran befolyásolja döntéseit? Ön is informatikus, de pénzügyi és gazdasági szempontból kell igazolnia a projektek hasznosságát? Mi közérthető módon, üzleti szemmel dolgozzuk fel az infokommunikációs híreket, trendeket, megoldásokat. A Bitport tizennegyedik éve közvetít sikeresen az informatikai piac és a technológiát hasznosító döntéshozók között.
© 2010-2024 Bitport.hu Média Kft. Minden jog fenntartva.